Ambasadorji slovenskega gospodarstva so odlični promotorji naše države
Javna agencija SPIRIT Slovenija je pripravila srečanje predstavnikov vseh 41 slovenskih podjetij in organizacij, med njimi tudi Elesa, ki so bili zaradi svojih prebojnih rešitev izbrani za ambasadorje slovenskega gospodarstva v okviru komunikacijske kampanje »I FEEL SLOVENIA. GREEN. CREATIVE. SMART. Naziv ambasador slovenskega gospodarstva izbrani razumejo kot veliko čast, a hkrati tudi kot veliko odgovornost, saj s tem v tujini ne zastopajo le sebe, ampak celotno državo, je bilo slišati na srečanju.
Ta nacionalna kampanja za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini je namenjena celoviti in enotni promociji slovenskega gospodarstva na globalnem konkurenčnem trgu in izpostavlja ključne konkurenčne prednosti Slovenije na nišnih področjih. V okviru kampanje so preko dveh javnih pozivov izbrali tudi 41 ambasadorjev zelenega, ustvarjalnega in pametnega slovenskega gospodarstva, ki bodo aktivno vključeni v številne promocijske aktivnosti slovenskega investicijskega in poslovnega okolja na tujih trgih.
Kot je na srečanju dejal direktor SPIRIT Slovenija dr. Tomaž Kostanjevec, je pandemija koronavirusa korenito posegla v gospodarske tokove celega sveta. Zato bo treba iskati nove, drugačne načine ter aktivno pomagati slovenskemu gospodarstvu pri oživitvi poslovanja in iskanju novih priložnosti za sklepanje poslov. Računajo, da bodo za digitalno oglaševalsko kampanjo, s katero bomo slovensko gospodarstvo na strateških izvoznih in investicijskih trgih pozicionirali kot zaupanja vredno in zanesljivo poslovno okolje, namenili bistveno več sredstev kot doslej. Poleg tega bo SPIRIT Slovenija na prioritetnih trgih izvajal različne promocijske aktivnosti in v sklopu številnih skupinskih sejemskih nastopov, mednarodnih projektov in predstavitev tujim kupcem in potencialnim investitorjem predstavljal Slovenijo in njene konkurenčne rešitve.
Po besedah državnega sekretarja na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Andreja Čuša je izboljšana mednarodna prepoznavnost Slovenije tudi med strateškimi cilji vladnega programa za spodbujanje investicij in internacionalizacije slovenskega gospodarstva do leta 2024. Slovenska podjetja in gospodarstvo kot celota se soočajo s slabo globalno prepoznavnostjo ne le v smislu tržnih deležev, ampak tudi po prepoznavnosti Slovenije kot blagovne znamke. Zato si bodo na ministrstvu poleg prepoznavnosti države prizadevali tudi za izboljšano internacionalizacijo naših prebojnih rešitev, za kar bodo namenili tudi znatna finančna sredstva.
V nadaljevanju je udeležence pozdravil predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel in predstavil njihovo zeleno okoljsko strategijo, s katero so se že leta 2020 uvrstili v družino ambasadorjev slovenskega gospodarstva.
Sledil je pogovor, v katerem so svoja pričakovanja in odločitev za ambasadorstvo predstavili ambasadorji, ki so bili v družino glasnikov slovenskega gospodarstva imenovani v letošnjem letu. Med njimi je bil tudi direktor Elesa mag. Aleksander Mervar, ki je pojasnil, da je ELES podjetje, ki je s svojim delovanjem močno vpeto v mednarodno poslovno okolje, z uspešnimi mednarodnimi razvojnimi projekti. Kot je dejal, jim mednarodna prepoznavnost in uvrstitev med ambasadorje SPIRIT Slovenija pomeni potrditev njihove usmeritve. Njihova mednarodna uspešnost prispeva k prepoznavnosti tudi drugih slovenskih podjetij. To je Elesov prispevek k projektu ambasadorstva. Med razvojnimi rešitvami podjetja so tudi takšne, ki so komercialno zanimive in verjamejo, da lahko na njihove rešitve s pomočjo aktivnosti SPIRIT Slovenija postanejo pozorni tudi v tujini. Agencija ima vzpostavljene številne povezave s sorodnimi tujimi organizacijami, zato lahko predstavlja pomembno točko za iskanje mednarodnih partnerjev za elesove strateško inovacijske aktivnosti in projekte, še posebej takih izven Evrope. Po njegovem prepričanju so eno uspešno zgodbo že spletli. In sicer slovensko-japonsko partnerstvo na področju pametnih omrežij in pametnih skupnosti, projekt NEDO. Mag. Aleksander Mervar verjame, da bo družbi kaj podobnega uspelo tudi v prihodnje.
Na srečanju so bile nanizane tudi aktivnosti, ki bodo v spremenjenih razmerah podjetjem pomagale pri poslovanju in iskanju priložnosti na mednarodnih trgih. Tako SPIRIT Slovenija z drugimi partnerji trenutno zaključuje s pripravami na Expo 2020, ki se bo v Dubaju začela 1. oktobra. To bo vsebinsko najbogatejši nastop Slovenije na katerem koli dogodku od njene osamosvojitve dalje, ki bo slovensko gospodarstvo predstavljal v najboljši možni luči. V Dubaj bodo potovale tudi številne gospodarske delegacije, med njimi bo na nacionalni dan, 8. februarja 2022, ko bo osrednja pozornost namenjena poslovnim priložnostim sodelovanja s Slovenijo, tudi delegacija ambasadorjev slovenskega gospodarstva.
869