Brane Janjič
/ Categories: Energetika

E-vozila pri večini gospodinjstev ostajajo zgolj želja

Rezultati raziskave REUS 2019, ki jo že vrsto let izvaja družba Informa Echo, kažejo, da se delež gospodinjstev, ki vsaj razmišljajo o nakupu električnih in hibridnih vozil, v zadnjih desetih letih povečuje. Tako je denimo v zadnji raziskavi že devet odstotkov vprašanih gospodinjstev navedlo, da razmišlja o nakupu električnega in pet odstotkov vprašanih, da razmišlja o nakupu hibridnega vozila, pri čemer je bilo leta 2010 takšnih skupno le odstotek. Žal pa podatki o dejanskem številu prvič registriranih vozil nato, takšnega povečanja zanimanja ne potrjujejo, kar kaže tudi na to, pravijo avtorji raziskave, da se gospodinjstva pri uresničevanju svojih načrtov za nakup vozila na električni ali hibridni pogon v sklepni fazi očitno soočajo z raznimi omejitvami in se jih velika večina, ki sprva razmišlja o nakupu takšnega avtomobila, na koncu vendarle odloči za klasičen pogon. Tako je bilo lani od 72.710 novih osebnih avtomobilov registrirano le 695 oziroma le odstotek avtomobilov na električni in 2.460 oziroma 3,2 odstotka na hibridni pogon.

Po podatkih Eurostata za leto 2018 se Slovenija z 0,7-odstotnim deležem na lestvici prvič registriranih električnih avtomobilov v primerjavi z drugimi evropskimi državami sicer uvršča nekje v sredino. Na tej lestvici z veliko prednostjo vodi Norveška s 33 odstotki, sledi ji Romunija s 3,4 odstotka, na koncu pa sta Hrvaška in Ciper z 0,1 odstotka prvič registriranih električnih avtomobilov. 

Ne glede na zaostajanje prakse za nakazanimi željami, pa je spodbudno, da je vendarle zaznati postopno rast zanimanja za vozila na alternativni pogon, pri čemer se je delež teh po podatkih statističnega urada in ministrstva za infrastrukturo v obdobju od leta 2014 do 2019 povečal za skoraj 4 odstotne točke, in sicer iz 0,7 v letu 2014 na 4,5 odstotka v letu 2019. Glede na vse večje število modelov na električni pogon in tudi zniževanje cen električnih vozil je mogoče pričakovati, da bo ta rast v prihodnjih letih še večja. Ugotovitve javnega mnenja o sestavi voznega parka v Sloveniji in nakupnih namerah so, kot še poudarjajo v Informa Echo, pomemben vir podatkov, ki prispevajo k celovitejši oceni potenciala prometa pri doseganju okoljskih ciljev do leta 2030.
Previous Article Energetika in pravo 20
Next Article Pred 50 leti podpisali sporazum za izgradnjo NEK
Print
1159
Avtor fotografij:arhiv REUS