Brane Janjič
/ Categories: e-mobilnost

Električna vozila pospešeno vstopajo na evropski trg

Čeprav trgovci z avtomobili tarnajo, da bo letošnje leto po prodaji eno slabših, pa se bo leto 2020 v avtomobilsko zgodovino zapisalo tudi kot tisto, ki je pomembno zaznamovalo prehod iz avtomobilov z notranjim izgorevanjem na tista, ki za pogon v celoti ali deloma uporabljajo električno energijo. Po podatkih družbe JATO, ki se ukvarja z analizami globalnega avtomobilskega trga, se je namreč septembra prvič zgodilo, da je število na novo registriranih vozil na alternativni pogon (električna vozila, hibridi in priključni hibridi) preseglo število registriranih dizelskih vozil. Prodaja vozil v Evropi je v prvih devetih letošnjih mesecih sicer zabeležila kar 29 –odstotni padec v primerjavi z enakim lanskim obdobjem, se je pa prodaja septembra v primerjavi z lanskim septembrom povečala za odstotek. Še bolj kot to, pa je zanimiv podatek, da je število vozil na alternativni pogon prvič preseglo število dizelskih vozil, ki so še pred petimi leti bila daleč pred drugimi na prodajnih lestvicah. Konkretneje, v EU naj bi septembra prodali 1,3 milijona osebnih vozil, od tega pa naj bi jih bilo skoraj 328 tisoč na alternativni pogon, kar v primerjavi z istim mesecem lani pomeni kar 139-odstotno rast. Analitiki omenjene družbe ob tem izpostavljajo, da je prodaja po posameznih državah sicer odvisna tudi od nacionalnih energetskih politik in spodbud, vendar pa je vsekakor zaznati trend, ki potrjuje, da električna vozila za svoja vse bolj sprejemajo tudi kupci. Tako se je prodajni delež električnih vozil iz lanskih 11-odstotkov letos septembra povzpel že na 25 odstotkov, z večanjem ponudbe pa se hitro spreminjajo tudi tržni deleži posameznih avtomobilskih znamk. Tako se je z modelom ID 3 Volkswagen pri prodaji povsem električnih vozil prebil že na tretje mesto, takoj za Teslo in Renaultovim modelom Zoe, v ospredje pa vse bolj prihajajo tudi modeli drugih evropskih proizvajalcev vozil. Med na novo registriranimi vozili na alternativni pogon v septembru sicer s 53-odstotnim prodajnim deležem še vedno prevladujejo hibridi in priključni hibridi, kjer s tretjinskim tržnim deležem prevladujeta Toyota in Lexus, se pa tudi na tem segmentu konkurenca vse hitreje veča.

Previous Article Oktobrska proizvodnja elektrike krepko nad pričakovanji
Next Article Proračun MzI za leto 2021 prvič presega milijardo evrov
Print
1319