Elektro Celje v letu 2015 poslovalo uspešno
Poslovanje družbe Elektro Celje je v letu 2015 potekalo usklajeno s poslovnim načrtom, kar dokazujejo tudi doseženi najpomembnejši kazalniki poslovanja: V vseh naštetih kategorijah so presegli zastavljene cilje, je v letnem poročilu zapisal predsednik uprave, Rade Kneževič, ki se je pred kratkim upokojil, vajeti pa je prevzel Boris Kupec. Kot je zapisal Kneževič, je bil vseskozi cilj njihovega delovanja zadovoljstvo odjemalcev. Glede na neposredne kontakte, ki jih gojijo z njimi, kakor tudi na minimalne reklamacije, ki jih obvladujejo, v Elektru Celje (EC) ocenjujejo, da so v tem uspeli. Način našega dela in izvajanja storitev ter skrb za zdravje zaposlenih in varstvo okolja so verificirali s presojami po odgovarjajočih standardih, začeli pa so tudi z aktivnostmi za uvedbo modela poslovne odličnosti kot orodja za upravljanje in vodenje podjetja. Ocenjujejo namreč, da so z različnimi aktivnostmi pri izboljšavi poslovnih procesov in delovanju na podlagi strateških usmeritev ter uvajanju najsodobnejših tehnologij zakoračili na pot, kjer lahko preverijo stopnjo zrelosti upravljanja in delovanja družbe.
Sodelujejo tudi v evropskem konzorciju za razvoj in raziskave Horizont 2000, kjer so vključeni v razvojni projekt Flex4Grid. Gre za razvoj pametnih omrežij, ki omogoča tako upravljanje prožnosti uporabnikov distribucijskega omrežja kakor tudi proizvajalcev z razpršenimi viri energije. V EC ocenjujejo, da bo potrebnega pri animaciji odjemalcev, da bodo ti sprejeli možnosti, ki jih ponujajo nove tehnologije, precej dela, s strani regulatorja pa bodo potrebne dodatne spodbude in različni ukrepi, kot je dinamično tarifiranje in podobno.
Na žalost, so še zapisali, niso v letu 2015 doživeli bistvenih premikov v ureditvi odnosov s sistemskim operaterjem SODO. Le-ta poskuša vztrajno, na dolgi rok prevzeti njihove vitalne funkcije, ki jih opravljajo strokovno in družbeno odgovorno. S podvajanjem funkcij povzroča vse večje stroške v sistemu in zmedo pri odjemalcih. Aneks, s katerim naj bi se urejal pogodbeni odnos med elektrodistributerjem in SODO v letu 2015, so kljub skupnim naporom, ki jih je koordiniralo Gospodarsko interesno združenje (GIZ) distribucije električne energije, podpisali šele 24. 12. 2015. V EC upajo, da bo v regulatornem okvirju 2016–2018 bolje in da bodo akterji, ki lahko posežejo v ureditev omenjenih odnosov, strateško določili organiziranost v prihodnje in jih razbremenili pritiskov in stresov.
V okviru skupine so v letu 2015 izvedli precedenčno pripojitev trgovskega hčerinskega podjetja Elektro Gorenjska Prodaja k družbi Elektro Celje Energija. S 1. 10. 2015 je bilo registrirano novo podjetje ECE d. o. o. S tem so dokazali, da je takšna usmeritev prava, saj so postali drugi največji ponudnik električne energije v Sloveniji. Njihovo strateško usmerjenost so potrdili s prenovljenim strateškim načrtom. Posebno pozornost posvečajo nenehnemu ocenjevanju in analizi tveganj ter notranji reviziji, ki dobro sodeluje z Revizijsko komisijo Nadzornega sveta. Sodelovanje Uprave in Nadzornega sveta je bilo uspešno in konstruktivno.
Po prenovi ključnega dela starega informacijskega sistema, ki pokriva obračun in izdajanje faktur za električno energijo, so v EC sprejeli tudi strateško usmeritev, ki temelji na uvedbi ERP sistema MS Dynamics AX in na programu za upravljanje s sredstvi IBM MAXIMO, kjer so že izvedli pilotski projekt. Na procesnem delu so, ob številnih aktivnostih pri uvajanju DMS funkcij v sistemu vodenja in nadzora omrežja, uvajali tudi platformo za daljinsko upravljanje meritev (AMI – Advanced Meter Infrastructure) in funkcionalnost naprednega analiziranja (MDM – Meter Data Management), v sistem daljinskega odčitavanja pametnih števcev pa so vključili že prek 90.000 odjemalcev. Z lastnimi strokovnjaki so začeli uvajati predpriprave za nadgradnjo integriranega sistema DMS group v Verzijo 3, ki bo združila SCADA in DMS funkcije, kar bo ena od ključnih razvojnih nalog v letih 2016 in 2017.
»Zahvaljujem se timu, ki je v slogi in razumevanju skupaj z mano vodil družbo. Postali smo prepoznavni kot odprta in sodobna družba, ki spoštuje dobre delavce, gradi odnose in ceni znanje, ki je temelj za boljši jutri. Lastnikom smo prinašali sorazmerno največ dobička in dosegali tudi pomembne razvojne rezultate. Zahvala gre tudi vsem zaposlenim, ki so z odgovornim delom in izkazano pripadnostjo družbi dali svoj prispevek v vsakoletni dober poslovni izid. Družbi želim še naprej veliko poslovnih uspehov,« je še zapisal Rade Knežević.
1258