Vladimir Habjan
/ Categories: Energetika

eSvet za energetsko opismenjevanje

Dvig energetske pismenosti in zanimanje za strokovne, predvsem energetske teme, so poleg poslanstva zagotavljanja zanesljive proizvodnje nizkoogljične električne energije iz trajnostnih in obnovljivih virov po konkurenčnih cenah temeljni cilji skupine GEN. Mlade skušajo s tem navdušiti za študij naravoslovnih in tehničnih znanosti.

Po odprtju interaktivnega in multimedijskega središča o energiji in energetiki – Sveta energije leta 2011, po uspešno uvedenem projektu Mladi v svetu energije, s katerim ozaveščajo učence, dijake, učitelje, profesorje in mentorje slovenskih osnovnih in srednjih šol o trajnostnih virih energije, načinih proizvodnje električne energije, oskrbi z električno energijo in njeno rabi, o ukrepih za učinkovito rabo energije ter prihodnosti oskrbe z električno energijo v Sloveniji in svetu, so v skupini GEN konec lanskega leta uspešno vzpostavili novo spletno stičišče o energiji in energetiki eSvet. Spletišče je namenjeno predvsem krepitvi energetske pismenosti splošne javnosti in je v kombinaciji s prej naštetimi projekti zagotovo prava rešitev. Če v Svetu energije na licu mesta dobiš informacije in znanje, pa eSvet pride dobesedno k tebi domov. Kadarkoli potrebuješ informacijo, ti je ta na voljo na osnovnem ali nekoliko poglobljenem nivoju. Tako lahko najdeš odgovore na mnoga vprašanja, pravijo v GEN energiji.

Pogovor z Melito Lenošek Kavčič, urednico eSveta, GEN energija

 

Zakaj je energetska pismenost pomembna?

Dejstvo je, da mediji pogosto zavajajo ko poročajo o energetskem področju. Energetika je zelo razvejana, ogromno je področij in za vsako bi bilo primerno, da imaš nekaj osnove, da znaš ločevati, v katerem primeru gre za zavajanje in kdaj so informacije kredibilne in nesporne. Energetika je tudi kompleksno in težko razumljivo področje. Laik oziroma povprečen državljan, ki se s temi temami ne ukvarja veliko, težko dobi kompleksno sliko in ga je lahko manipulirati. To hočemo preprečiti. Želimo si, da mediji z njimi ne bi manipulirali zaradi njihovega neznanja ali nerazumevanja. Ljudem želimo priskrbeti dobre osnove, da bi lahko razmišljali s svojo glavo in se sami odločali, kaj pomenijo strateške odločitve tudi v prihodnje.

 

To je bil tudi glavni namen odprtja spletnega stičišča eSveta?

Mi pomagamo ljudem, da dobijo osnovne informacije. Zaželeli smo si, da se ljudje energetsko opismenijo, da dobijo osnovna teoretična znanja, da začnejo to povezovati z vplivi na okolje, z aktualnimi temami, da se zakoreninjeni stereotipi in nejasnosti poskusijo razjasniti, da so lažje razumljivi, dostopnejši, radi bi torej dvigniti energetsko pismenost. Ta je namreč v Sloveniji še vedno na nizkem nivoju.

 

Ali spletišče kako dopolnjuje šolske učne programe?

Vsebin učitelji formalno ne vključujejo v svoj učni proces, imajo pa to možnost. Naša želja je, da bi se v šolah bolj podrobno, na podlagi konkretnih dejstev in številk, pogovarjali o teh vsebinah, a za enkrat je to odločitev vsakega posameznega profesorja. Ena od možnosti, ki jo eSvet ponuja je tudi, da učitelji najdejo bodisi gradivo za svoje učne ure, bodisi na njem učenci poiščejo materiale za svoje seminarje ali dodatne delavnice. Izkazalo se je, da k nam osnovnošolci in srednješolci prihajajo v sklopu geografskih dni, ne pa tehničnih! Kar je zelo zanimivo. Pričakovali bi prej obratno. Dejansko v šolah o energetiki največ govorijo pri geografiji, ne pa pri tehničnih predmetih.

 

Kdo je ciljna publika? Ste morda opravili kako analizo, za koga so vsebine primerne?

Primarna publika so šole, pa ne samo učenci, tudi mentorji, učitelji, dijaki, študenti ter mediji, odločevalci in laična javnost. Šolski sistem na spletišču dobi predvsem informacije o energiji, energetiki, tehnologiji, delovanju sistema in elektrarn … Tako dobijo osnovna znanja. Ne nazadnje je namenjen tudi za odločevalce, za laično javnost, torej širokemu spektru ljudi, z namenom, da vsak najde tisto, kar si želi. Z vsebinami lahko pokrivamo celotno populacijo, ni pa prilagojena otrokom. Čeprav smo vključili precej animacij, ki so zelo poenostavljene, npr. delovanja elektrarn, so to vseeno zelo resne, z dejstvi in konkretnimi številkami podprte vsebine.

 

Spletišče je sodobno in verjetno tudi tehnično napredno?

Želeli smo, da je spletišče uporabno in pregledno za vse naprave: za osebne računalnike, tablice in telefone. Vsebine so zastavljene modularno z namenom, da jih lahko dodajamo. Prilagojen je tudi zaslonom na dotik, v skladu s sodobnimi trendi. Z vsebinami, ki so manj poznane širši množici, smo hoteli ljudem priti blizu, to pa lahko dosežeš le na način, ki ga ljudje poznajo in uporabljajo. Želeli smo narediti stran, ki te potegne, da razmišljaš o tem, kaj vidiš. Zato se vsebine odpirajo postopoma, ne vidiš vsega naenkrat, kar pomeni, da spletišče vsebuje nek učni moment in da nekaj odneseš ob pregledovanju vsebin na njem. Področje energetike je sicer zahtevno in kompleksno, težko je pisati na enostaven, ljudem razumljiv način. Če bralec vidi pet strani, ga to odvrne, če pa mu vsebine doziraš postopoma, od enostavnejših informacij do bolj kompleksnih, bo šel tisti, ki ga vsebina res zanima, tudi v globino. Skratka, eSvet je primeren tako za manj kot tiste bolj zahtevne obiskovalce.

 

Kaj kaže statistika? Imate kake povratne informacije?

Zanimivo je, da je statistika glede na spol dokaj uravnotežena, več pa je mlajših uporabnikov: največ v razponu med 24 in 34 let, malenkost manj pa tistih med 18 in 24 leti. Od začetka letošnjega leta se lahko pohvalimo s 43.000 obiskovalci, čeprav velikega oglaševanja za spletno stičišče ni bilo.

Previous Article Na trg vstopa novo močno podjetje ECE
Next Article Elektrofest tudi letos dobro obiskan
Print
2022
Video - povezava:https://www.youtube.com/embed/ISn5WEgn-t8