Polona Bahun
/ Categories: Energetika

Hidria postaja sokreator globalne zelene mobilnosti

Tako je Hidria od oktobra partner in koordinator projekta EDISON WINCI, ki deluje v okviru javnega razpisa Demo Piloti II 2018. Gre za projekt razvoja infrastrukture, kompetenc in gradnikov poslovnih modelov logističnih sistemov električnih vozil z brezkontaktnim polnjenjem. Podjetje bo v okviru tega projekta razvilo nove tehnologije spajanja lamel, potrebnih za izdelavo modernih pogonskih elektromotorjev.

Partnerji konzorcija EDISON WINCI, ki ga koordinira prav Hidria, so še družbe Abelium, GoOpti, Iskra, Pošta Slovenije in Sunesis ter razvojni center NELA. V Sloveniji želijo kot prvi razviti in v realnem okolju validirati manjkajoče ključne gradnike celovitega podpornega okolja, ki bodo omogočali enostavno brezkontaktno polnjenje električnih vozil in s tem podpirali razvoj inovativnih poslovnih modelov delitvene ekonomije med uporabniki in ponudniki energije, infrastrukture, komponent, storitev, vozil in še čim. Hidria v projektu nastopa kot nosilec razvoja elektromotornih komponent, ki so združljivi z električnimi pogoni in primerni za indukcijsko in konvencionalno polnjena električna vozila.

Projekt EDISON WINCI naslavlja celovit pristop k doseganju okolijskih ciljev preko razvoja novih, zelenih tehnologij v mobilnosti, kjer eno ključnih vlog v avtomobilski industriji s svojimi inovativnimi izdelki in rešitvami igra tudi Hidria. Različne oblike transporta namreč prispevajo k okvirno kar 30 odstotkom celotnih emisij CO2. V večjih urbanih mestih pa je promet skoraj v celoti vir škodljivih emisij prašnih delcev in NOx.

Razvoj inovativnih rešitev, kot so čistejša vozila, poleg sprememb vedenja uporabnikov, zahteva tudi spremembe vedenja ponudnikov novih čistejših rešitev oziroma poslovnih modelov. Za dosego teh prebojev so potrebni tudi celoviti pristopi in razvoj rešitev, ki bodo uporabnikom omogočali enostaven prehod k novim tehnologijam ob večjem udobju in boljši uporabniški izkušnji. Pri tem pa morajo spodbujati tudi k širjenju in vnovični uporabi zelene mobilnosti.

Projekt kot eno ključnih poti za preboj v trajno zeleno mobilnost naslavlja tehnologijo brezžičnega polnjenja. Ta temelji na ustvarjanju magnetnega polja in posledično električnega toka med oddajnimi tuljavami v vozišču oziroma vozni podlagi ter sprejemnimi tuljavami v vozilu. EDISON WINCI tako razvija rešitve, ki bodo s pomočjo brezkontaktnega polnjenja omogočala zmanjšanje količine potrebnih baterij ter s tem zmanjšanje teže in cene vozila, bistveno daljše dosege električnih vozil, enostavno polnjenje, zmanjšanje negativnega okolijskega vpliva proizvodnje in razgradnje baterij in enostavno zaračunavanje stroškov porabljene električne energije. S tem bodo električna vozila postala privlačnejša, njihova uporaba pa bo omogočala več udobja v primerjavi s klasičnimi vozili.

Kot navajajo podjetju, zanje ta projekt pomeni velik izziv za pridobitev novih prebojnih tehnoloških znanj, potrebnih za izdelavo modernih pogonskih elektromotorjev, ki bodo kompatibilni z novimi tehnologijami polnjenja.

Projekt bo trajal do maja 2022, njegova vrednost znaša približno 8,2 milijona evrov in je v višini skoraj 3,2 milijona evrov sofinanciran s strani Republike Slovenije in Evropskega sklada za regionalni razvoj. Od tega bo Hidria prejela več kot milijon evrov nepovratnih sredstev.

Poleg sodelovanja v tem projektu podjetje z inovativno tehnologijo Hidria Bond pridobiva vse več novih poslov v e-mobilnosti. S to tehnologijo izdelujejo rotorje in statorje za pogonske elektromotorje, ki jih bosta v svoja električna in hibridna vozila vgrajevala BMW in Daimler-Mercedes, kar jim je omogočilo sklenitev pomembnih poslov.

S Hidrio Bond so v podjetju razvili inovativno tehnologijo spajanja lamel v statorske in rotorske pakete za visoko učinkovite pogonske elektromotorje v novih hibridnih in električnih vozilih, ki zaradi znanja in izkušenj njihovih razvojnih inženirjev postajajo cenovno še dostopnejši in bodo poleg tega imeli še boljši izkoristek. Tehnologijo so razvili v tesnem sodelovanju s strokovnjaki Kemijskega Inštituta v Ljubljani in s podjetjem Jutronic. Posebnost njihove nove tehnologije je v novem inovativnem postopku, ki jim omogoča, da lamele že v teku izdelave statorja in rotorja nemehansko učinkovito spajajo v samem štancnem orodju pri zelo visokih hitrostih štancanja.

S tem vzpostavljajo bistveno prednost pred konkurenco in kupcem omogočajo naprednejšo in cenovno dostopnejšo rešitev za dizajniranje in izdelavo pogonskih elektromotorjev. Prednosti te nove tehnologije sta, med drugimi že prepoznala tudi BMW in Daimler Mercedes. Oba bosta namreč njihove statorje in rotorje pogonskih elektromotorjev, proizvedene po tej metodi, začela v svoja nova hibridna in električna vozila vgrajevati v letu 2021. Dogovori pa sežejo vse do vključno leta 2030. Posledično bodo ti avtomobili porabili bistveno manj energije in zmanjšali izpuste škodljivih emisij. Hidria s to rešitvijo in na njeni osnovi že sklenjenimi pogodbami ter tistimi, ki bodo še sledile, krepi svojo rast in vodilno globalno vlogo sokreatorja zelene mobilnosti prihodnosti. Za nemoteno proizvodnjo ključnih delov sodobnih pogonskih elektromotorjev pa so nedavno na Jesenicah odprli tudi nove visokotehnološke prostore.

Previous Article Evropski parlament razglasil izredne podnebne razmere
Next Article Drugi doktor znanosti programa Energetika
Print
1824
Avtor fotografij:arhiv Hidria