Hidria še odločneje v e-mobilnost
Brane Janjič
/ Categories: e-mobilnost

Hidria še odločneje v e-mobilnost

V Idriji so pred kratkim postavili temeljni kamen za nov visokotehnološki center za razvoj in izdelavo ključnih delov elektromotorjev za električna in elektrificirana vozila prihodnosti, ki bo začel delovati sredi leta 2023.
Kot so izpostavili v družbi, Hidrijini strokovnjaki že vrsto let s prebojnimi inovacijami pomembno soustvarjajo zeleno mobilnost prihodnosti in so eden ključnih svetovnih dobaviteljev statorjev in rotorjev za pogonske elektromotorje hibridnih in električnih vozil. 
Nov tehnološki center se bo razprostiral na površini skoraj dveh nogometnih igrišč in bo zajemal najsodobnejše proizvodne prostore z avtomatizirano in robotizirano digitalno podprto tehnologijo po načelu Industrije 4.0. Iz nove tovarne bodo od leta 2023 najprej, ko bodo zagnali proizvodnjo na novi lokaciji, prihajali ključni deli elektromotorskih hibridnih pogonov vozil BMW in Mercedes. Vrednost investicije je ocenjena na 40 milijonov evrov, kar je največja naložba v zgodovini Hidrie, v novem centru pa bo postopoma delo našlo okoli 100 visoko usposobljenih sodelavcev. Omenjena naložba je sicer prvi od projektov vzpostavljanja inovacijske platforme za zeleno mobilnost GREMO (GREen MObility), ki deluje pod okriljem slovenske avtomobilske dobaviteljske industrije. Hidria tudi drugače veliko pozornosti namenja razvoju novih tehnologij in izdelkov povezanih z uvajanjem e-mobilnosti in tudi aktivno sodeluje v vrsti evropskih pilotnih projektov, za katera je dobila tudi del evropskih sredstev. Tako v okviru projekta MENTOOL skupaj s Kolektorjem razvijajo  metodo in izdelke za potrebe avtomobilske industrije, pri čemer naj bi s pomočjo tehnologije 3D tiskanja nadomestili obstoječe standardne proizvodne procese in dosegli bistveno hitrejšo pot do trga na podlagi hitrega prototipiranja in novih konceptov ter s tem izboljšali funkcionalnosti in značilnosti izdelkov in tudi bistveno znižali stroške. Zelo zanimiv je tudi projekt EDISON WINCI, kjer skupaj z drugimi petimi družbami razvijajo nove tehnologije elektromobilnosti v smeri zagotavljanja brezkontaktnega polnjenja električnih vozil. Omeniti gre še projekt HID4BIKE, katerega poglavitni cilj je razviti robustni senzor navora z integriranim senzorjem kadence za električna kolesa, ki bo omogočal visoko učinkovito porabo električne energije s potencialno visokim vplivom na zmanjševanje okolijskih emisij.
Previous Article HESS in projekt WACOM za večjo varnost na Savi
Next Article Minister Vrtovec na obisku v TEŠ in PV
Print
706