Letrika razvila sodoben visokonapetostni pogon
Brane Janjič
/ Categories: Energetika

Letrika razvila sodoben visokonapetostni pogon

Letrika je po triletnem razvoju in testiranju v lastnih laboratorijih predstavila najsodobnejši visokonapetostni pogonski sistem za električna vozila, ki se je ob odličnih značilnostih že izkazal tudi v praksi. Gre za visokonapetostni pogonski sistem moči nad 50 kW, uporaben za pogon vozil z maso nad eno tono. Najsodobnejši pogonski sistem je zelo kompakten in praktično brez vzdrževanja, saj nima obrabljivih delov. Ima izkoristek nad 90 odstotkov, kar je trikrat bolje od motorjev z notranjim izgorevanjem, ki dosegajo približno tridesetodstotni izkoristek. Motor, plod domačega znanja in inovativnih rešitev Letrikinih inženirjev, je sposoben rekuperacije energije, kar pomeni, da se le-ta ob zaviranju ali spuščanju vozila vrača v baterije in s tem podaljšuje doseg vožnje, ki se je tako podaljšal že do 700 kilometrov, kar zadošča praktično vsem potrebam.
Letrika že vrsto let pri razvoju sodeluje in uspešno povezuje številne znanstvene in izobraževalne ustanove. Motor je bil sicer v celoti razvit v Letriki, razvoj krmilnika pa je potekal v sklopu projekta SiEVA, ki je sofinanciran z državnimi in evropskimi sredstvi, ter deloma tudi v sodelovanju s TECES.
Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v Inštitutu Metron, kjer deluje priznani slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov Andrej Pečjak, ki z Letriko sodeluje že dlje časa. Na elektriko predelan večji družinski enoprostorec za šest oseb, v katerega je vgradil Letrikin HV pogonski sistem, se je v praksi odlično izkazal. Pri polno obremenjenem vozilu poraba ne preseže 200 Wh/km, kar pomeni, da z 1 kW/h (cena pod 0,1 EUR) povprečno lahko prevozi 6-7 km, kar drugače rečeno pomeni strošek pod 2 evra za prevoženih sto kilometrov.Predstavljeni pogonski sistem je velikega pomena za nadaljnjo širitev proizvodnega programa Letrike na področju zelenih tehnologij, ki imajo optimistične napovedi in od katerih, si v Letriki še veliko obetajo. (bj)
Previous Article Energetska sanacija stavb IJS v Podgorici
Next Article Transformatorji bodo morali biti energijsko učinkovitejši
Print
1448