Nepreklicen prehod na mobilnost z nizkimi emisijami ogljika
Republika Slovenija meni, da predstavlja predlog
strategije dobro osnovo za pripravo nadaljnjih korakov k uresničevanju ciljev
in zavez iz Pariškega sporazuma.
Cilj predloga strategije je nepreklicen prehod na mobilnost z
nizkimi emisijami ogljika. To pomeni da morajo biti do sredine stoletja emisije
toplogrednih plinov v prometu najmanj 60 % nižje kot v letu 1990 in se morajo
jasno približevati vrednosti nič. V akcijskem načrtu, ki ga je
predlagala Evropska komisija so navedeni ukrepi, ki jih Komisija namerava
sprejeti. Ukrepi vključujejo ključne vzvode za pravilno usmeritev prometnega
sektorja, prispevajo k večji učinkovitosti prometnega sistema in odpirajo
možnosti za uvajanje alternativne energije z nizkimi emisijami v prometu.
Nadaljnji koraki pri razvoju mobilnosti z nizkimi emisijami
Slovenija nadaljuje s pripravo
strategij za doseganje ciljev povezanih z mobilnostjo z nizkimi emisijami ter z
implementacijo evropskih Direktiv s področja razvoja mobilnosti z nizkimi
emisijami, z načrtovanjem strategije razvoja polnilne infrastrukture za
alternativna goriva in akcijskim načrtom za elektromobilnost.
V pričakovanju nadaljnjih
dokumentov, ki bodo tudi na operativni ravni pripomogli k uresničevanju
strategije, s ciljem razvoja mobilnosti z nizkimi emisijami, Republika
Slovenija sporoča, da je v svoji Resoluciji o nacionalnem programu razvoja
prometa v RS do leta 2030, ki jo je sprejel Državni zbor, opredelila vizijo na
področju trajnostne mobilnosti, so med drugim zapisali v sporočilu za javnost z
včerajšnje seje Vlade RS.
Poleg cene vozila in porabe goriva upoštevati tudi druge stroške!
Obstoječa mobilnost v prometu je
eden od ključnih vzrokov toplogrednih plinov. Kot ugotavlja raziskava
energetske učinkovitosti Slovenije REUS 2015, se uporaba avtomobilov za dnevne
prevoze povečuje. Avto ima 92 % gospodinjstev v Sloveniji. Tretjina
gospodinjstev ima dva, 8 % pa ima tri ali več avtomobilov. Ob tem pa se število
avtomobilov na gospodinjstvo še povečuje.
Kot so pojasnili v agenciji Informa Echo, pri izbiri novega
avtomobila in planiranju s tem povezanih stroškov ni pomembna le cena vozila in
poraba goriva. Potrebno je upoštevati tudi druge stroške, ki se jim ne bomo
mogli izogniti, zato jih je smiselno v naprej predvideti. Ob tem priporočajo
njihovega novega svetovalca »Porabimanj«, ki brezplačno pomaga do prave
odločitve in tudi poraba goriva je nižja, v kolikor se upošteva nasvete za
varčno vožnjo.
9 odstotkov gospodinjstev že razmišlja o nakupu e-avtomobila
»V kolikor kupujete drugi ali
tretji avto v družini ali podjetju razmislite o hibridnem ali o
električnem vozilu z nižjimi stroški
vzdrževanja. Poraba goriva, ki predstavlja največji strošek, pa naj bo čim
nižja. Po raziskavi REUS 9 % gospodinjstev že razmišlja o nakupu električnega
avtomobila, ki je okolju prijaznejši. 1 % pa se bo po vsej verjetnosti odločil
za vgradnjo plinskega sistema,« so med drugim še povedali v agenciji Informa
Echo.
1208