Nepreklicen prehod na mobilnost z nizkimi emisijami ogljika
Anonym
/ Categories: Energetika

Nepreklicen prehod na mobilnost z nizkimi emisijami ogljika

Republika Slovenija meni, da predstavlja predlog strategije dobro osnovo za pripravo nadaljnjih korakov k uresničevanju ciljev in zavez iz Pariškega sporazuma.  

Cilj predloga strategije je nepreklicen prehod na mobilnost z nizkimi emisijami ogljika. To pomeni da morajo biti do sredine stoletja emisije toplogrednih plinov v prometu najmanj 60 % nižje kot v letu 1990 in se morajo jasno približevati vrednosti nič. V akcijskem načrtu, ki ga je predlagala Evropska komisija so navedeni ukrepi, ki jih Komisija namerava sprejeti. Ukrepi vključujejo ključne vzvode za pravilno usmeritev prometnega sektorja, prispevajo k večji učinkovitosti prometnega sistema in odpirajo možnosti za uvajanje alternativne energije z nizkimi emisijami v prometu.  

Nadaljnji koraki pri razvoju mobilnosti z nizkimi emisijami  

Slovenija nadaljuje s pripravo strategij za doseganje ciljev povezanih z mobilnostjo z nizkimi emisijami ter z implementacijo evropskih Direktiv s področja razvoja mobilnosti z nizkimi emisijami, z načrtovanjem strategije razvoja polnilne infrastrukture za alternativna goriva in akcijskim načrtom za elektromobilnost.  

V pričakovanju nadaljnjih dokumentov, ki bodo tudi na operativni ravni pripomogli k uresničevanju strategije, s ciljem razvoja mobilnosti z nizkimi emisijami, Republika Slovenija sporoča, da je v svoji Resoluciji o nacionalnem programu razvoja prometa v RS do leta 2030, ki jo je sprejel Državni zbor, opredelila vizijo na področju trajnostne mobilnosti, so med drugim zapisali v sporočilu za javnost z včerajšnje seje Vlade RS.  

Poleg cene vozila in porabe goriva upoštevati tudi druge stroške!      

Obstoječa mobilnost v prometu je eden od ključnih vzrokov toplogrednih plinov. Kot ugotavlja raziskava energetske učinkovitosti Slovenije REUS 2015, se uporaba avtomobilov za dnevne prevoze povečuje. Avto ima 92 % gospodinjstev v Sloveniji. Tretjina gospodinjstev ima dva, 8 % pa ima tri ali več avtomobilov. Ob tem pa se število avtomobilov na gospodinjstvo še povečuje.  

Kot so pojasnili v agenciji Informa Echo, pri izbiri novega avtomobila in planiranju s tem povezanih stroškov ni pomembna le cena vozila in poraba goriva. Potrebno je upoštevati tudi druge stroške, ki se jim ne bomo mogli izogniti, zato jih je smiselno v naprej predvideti. Ob tem priporočajo njihovega novega svetovalca »Porabimanj«, ki brezplačno pomaga do prave odločitve in tudi poraba goriva je nižja, v kolikor se upošteva nasvete za varčno vožnjo.  

9 odstotkov gospodinjstev že razmišlja o nakupu e-avtomobila  

»V kolikor kupujete drugi ali tretji avto v družini ali podjetju razmislite o hibridnem ali o električnem  vozilu z nižjimi stroški vzdrževanja. Poraba goriva, ki predstavlja največji strošek, pa naj bo čim nižja. Po raziskavi REUS 9 % gospodinjstev že razmišlja o nakupu električnega avtomobila, ki je okolju prijaznejši. 1 % pa se bo po vsej verjetnosti odločil za vgradnjo plinskega sistema,« so med drugim še povedali v agenciji Informa Echo.

Previous Article Vlada izdala Uredbo o podporah elektriki, proizvedeni iz OVE in SPTE
Next Article Direktorat za energijo bo začasno vodil mag. Jože Dimnik
Print
1208