Anonym
/ Categories: Energetika

Pipistrel postavil nov mejnik

Pipistrelov dvosed Velis Electro je prvo popolnoma električno letalo na svetu, ki je pridobilo tipski certifikat Evropske agencije za letalsko varnost EASA. Letalo je v prvi vrsti namenjeno šolanju pilotov in spreminja letalske standarde na področju tehnoloških inovacij ter cenovne učinkovitosti. Ustanovitelj in direktor podjetja Pipistrel Ivo Boscarol ocenjuje, da je to prvi korak h komercialni uporabi električnih letal, ki je nujna, če želimo, da postane letalstvo brez emisij nekoč možno.

Vodja Oddelka za splošni letalski promet pri agenciji EASA Dominique Roland je dejal, da je za EASA  pridobitev tipskega certifikata tega letala pomemben dvojni mejnik. "18. maja letos smo kot prvega na svetu certificirali najprej električni motor – zdaj pa je temu sledil še prvi tipski certifikat celotnega letala, ki leti s tem motorjem. To je bil resnično prelomni projekt, ki je prinesel veliko spoznanj za prihodnje certifikacije električnih motorjev in letal, kar bo v naslednjih letih nedvomno postalo področje rasti v skladu s cilji varovanja okolja. Prav tako velja opozoriti, da je bil ta inovativni izdelek kljub številnim zahtevnim vidikom certificiran v manj kot treh letih."

Po letih intenzivnih raziskav in več uspešnih modelih električnih letal, ki so jih v ajdovskem podjetju razvili od leta 2007 in ki so tudi že prejela kar nekaj nagrad, je Pipistrel dokazal, da njegov novi Velis Electro dosega najvišje standarde varnosti in celo presega tiste, ki so zahtevani za letala s konvencionalnim pogonom. Letalo je zasnovano tako, da ga je enostavno upravljati in vzdrževati, na račun certificiranega električnega letalskega motorja z močjo 57,6kW pa ponudi vso svojo moč takoj in brez ogrevanja. V pilotski kabini ima poenostavljen uporabniški vmesnik, ki ohranja enak videz kot njegovi vrstniki z navadnimi bencinskimi motorji. Malo gibljivih delov vpliva na nizke stroške vzdrževanja, tveganje za okvaro pa je še dodatno zmanjšano zahvaljujoč vgrajenemu sistemu stalnega nadzora, pravijo pri Pipistrelu in dodajajo, da izboljšana zanesljivost omogoča, da imajo elementi pogonskih sklopov Velisa Electro več kot dvakrat daljšo življenjsko dobo v primerjavi s prejšnjo generacijo električnih letal. Pogonski sklop je v celoti tekočinsko hlajen, vključno z baterijami in je kot del certifikacijskega procesa dokazal, da lahko obratuje napakam navkljub ter vzdrži tudi primere termičnega pobega baterijskih celic in udarce, ki nastopijo v primeru nesreče.

Pipistrel bo kupcem v sedmih državah že tekom letošnjega leta priskrbel prvih 31 letal Velis Electro. Prvi kupec Marc B. Corpataux je dejal: "Kolektiv našega podjetja, šole letenja AlpinAirPlanes GmbH, je zelo ponosen, da nam Pipistrel daje veliko priložnost, da smo postali del tega zgodovinskega koraka. Na Velisovem predhodniku Alpha Electro smo z več kot 400 urami letenja izšolali 25 pilotov, zato smo prepričani o primernosti električnega letenja v vsakodnevnem okolju šole letenja. Sprva bomo dvanajst letal, ki jih naročamo, porazdelili na 10 letališč preko cele Švice. Vsaka baza bo opremljena s fotovoltaičnimi paneli s površino 150 kvadratnih metrov, ki bodo proizvajali elektriko za 12.000 ur letenja na leto na letalih Velis Electro. Veseli smo, da bomo lahko ponudili najbolj okolju prijazno šolanje za pilote."

Pipistrel je skupaj s prvim dvosedežnim električnim letalom na svetu leta 2007 in prvim električnim štirisedom, ki je leta 2011 zmagalo na natečaju agencije NASA Green Flight Challenge, do sedaj zasnoval že devet različnih električnih letal, tako eksperimentalnih kot tudi takšnih v serijski proizvodnji in prodaji. Razvija tudi pogonske sisteme, vključno z baterijami, krmilniki moči in elektromotorji, tako za mala letala kot tudi za letalstvo splošnega razreda in za naročnike kot sta NASA in Siemens. S sodelovanjem v odborih za standardizacijo, tj. ASTM F44.40, F39.05, SAE AE7-D, Pipistrel pomaga pri aktivaciji tržišča hibridno-električnega letalstva v prihodnosti. Ta dosežek predstavlja tudi dodatno motivacijo za prihodnje projekte električnih letal z navpičnim vzletanjem in pristajanjem.

 

Previous Article Vodstvi TEŠ in HSE na pogovorih z lokalno skupnostjo
Next Article Maja NEK proizvedla 540233,2 MWh bruto električne energije
Print
1294
Avtor fotografij:Pipistrel