V Centru energetskih rešitev v
Ljubljani je Eko sklad danes prvič predstavil pred tednom dni objavljen poziv.
Gre za sofinanciranje nakupa
električnih in hibridnih vozil, kjer je letos na voljo 2,5 milijona evrov
nepovratnih sredstev. Od tega si bodo pravne osebe lahko razdelile 2 milijona
evrov, fizičnim osebam pa je namenjenih 500 tisoč evrov. Da je električna
mobilnost v porastu menijo tudi v Centru energetskih rešitev, kjer prav v teh
dneh pripravljajo smernice za razvoj za povezanost vseh akterjev na področju
električne mobilnosti v Sloveniji.
»Osnovni namen Centra energetskih
rešitev je povezati vse akterje na področju električne mobilnosti, da bi skupaj
lahko naredili korak naprej,« je uvodoma povedal Danijel Vuk, predstavnik GIZ CER. Ljudi, ki trenutno delujejo
razpršeno, želijo posesti za isto mizo z namenom doseči preboj tovrstne
mobilnosti, ki izkazuje veliko potencialno korist za celotno družbo. Kaj se bo
iz tega razvilo, pa je odvisno od dobre volje in sodelovanja med vsemi, ki
zmorejo nekaj narediti na tem področju, še pravijo v Centru energetskih
rešitev.
Električna mobilnost prinaša
veliko koristi
Da ima Slovenija svojevrsten
potencial na področju razvoja električne mobilnosti meni Željko Purgar, ki v Centru energetskih rešitev prevzema vodenje
projekta električne mobilnosti. »Naš potencial je na vseh področjih: na
razvojnem, na področju znanja, od bazičnih do industrijskih znanj, na področju
izdelave komponent, konec koncev z Revozom tudi pri izdelavi končnih izdelkov,
pa vse do vstopa vozil na trg. Na to pa se že navezuje naslednja skupina
storitev, ki se šele razvijajo. Tukaj vstopi celotna energetika,« pravi Purgar,
ki dodaja, da električna mobilnost sicer praktično povsod prinaša koristi, vidi
pa tudi nekaj težav. »Med težavami so relativno visoke cene vozil, ki jih za
sedaj zmanjšujemo samo s subvencijami. Kot drugo, pa je zelo pomembno
zavedanje, tako na strani ponudnika kot uporabnika, da električni avto nikoli
ne bo univerzalen avto.«
Eko sklad postavil smernice za
naslednja leta
»Na Eko skladu smo v preteklem
letu opazili preboj, saj se je zelo hitro povečal interes za električna oziroma
hibridna vozila. Že pred tem smo imeli na voljo nekaj sredstev, a tega je bilo
bolj za vzorec, lani pa, kot rečeno, preboj, ki nam je pomagal, da postavimo
smernice, kako v naslednjih letih pristopiti k temu produktu, ki je sicer le
eden izmed mnogih pri Eko skladu,« je na dogodku prve trende v smeri
elektromobilnosti pokomentiral direktor Eko sklada Milenko Ziherl.
Razlog, da je letos tako dolgo
trajalo, da je prišlo do objave enega od javnih pozivov, je bila dolga priprava
poziva in spremembe, ki so jih uvedli. A v tem na Eko skladu ne vidijo nič
slabega, saj so, kot pravi Ziherl, postavili smernice za naslednjih nekaj let,
tudi na račun objavljene uredbe, s katero so zagotovili nov način poročanja.
»Letos smo zaradi postopka morali javne pozive časovno razdeliti, kar lahko
povzroča nekaj težav na terenu, a izkušnje nam bodo najbrž omogočile, da bodo
že v letu 2016 stvari bolj tekoče,« pravi Ziherl, ki meni, da bi bil sedanji
sistem dodeljevanja nepovratnih sredstev lahko vzdržen za vsaj naslednjih pet
let.
V letošnjem letu bo za okoljske
naložbe sicer na voljo 69,3 milijona evrov, od tega 35 milijonov evrov za
kredite, subvencijam namenjajo preostalih 34,3 milijona evrov. V primerjavi z
letom poprej je letos 12,8 milijona evrov subvencij več kot lani.
V prihodnje pričakujejo še večji
preboj
Sicer pa so bila v letu 2014
sredstva za nakup novih ali predelanih električnih vozil za fizične osebe na
voljo v višini 300 tisoč evrov (letos 500 tisoč evrov), kar je zadoščalo za
dodeljevanje sredstev do oktobra. Letos pričakujejo večje zanimanje, a vseeno
upajo, da bo sredstev dovolj do konca leta. »Pričakujemo še večji preboj tudi
pri pravnih osebah, zato je tam na voljo kar 2 milijona evrov. To pa pomeni, da
če bi vsako vozilo bilo upravičeno do najvišje subvencije, bi lahko
sofinancirali vsaj 500 vozil. Ker pa so vmes tudi vozila drugih kategorij, za
katera je nižja subvencija, bi bila številka lahko še višja,« še dodaja
direktor Eko sklada.
Je pa direktor Eko sklada ob
koncu dogodka zagotovil tudi, da naj bi bili v petek, 24. aprila 2015, skoraj
zagotovo objavljeni preostali pozivi za sofinanciranje, ki jih slovenski
investitorji že nestrpno pričakujejo. Kot je dejal, imajo v uradnem listu že
rezervacijo in praktično ne vidi razloga, da tega ne bi objavili še v aprilu.
(mj)
Povzeto po sporočilu za javnost
iz Centra energetskih rešitev