Energetika

CER: Električna mobilnost v porastu!

V Centru energetskih rešitev v Ljubljani je Eko sklad danes prvič predstavil pred tednom dni objavljen poziv.  
CER: Električna mobilnost v porastu!

Gre za sofinanciranje nakupa električnih in hibridnih vozil, kjer je letos na voljo 2,5 milijona evrov nepovratnih sredstev. Od tega si bodo pravne osebe lahko razdelile 2 milijona evrov, fizičnim osebam pa je namenjenih 500 tisoč evrov. Da je električna mobilnost v porastu menijo tudi v Centru energetskih rešitev, kjer prav v teh dneh pripravljajo smernice za razvoj za povezanost vseh akterjev na področju električne mobilnosti v Sloveniji.  

»Osnovni namen Centra energetskih rešitev je povezati vse akterje na področju električne mobilnosti, da bi skupaj lahko naredili korak naprej,« je uvodoma povedal Danijel Vuk, predstavnik GIZ CER. Ljudi, ki trenutno delujejo razpršeno, želijo posesti za isto mizo z namenom doseči preboj tovrstne mobilnosti, ki izkazuje veliko potencialno korist za celotno družbo. Kaj se bo iz tega razvilo, pa je odvisno od dobre volje in sodelovanja med vsemi, ki zmorejo nekaj narediti na tem področju, še pravijo v Centru energetskih rešitev.  

Električna mobilnost prinaša veliko koristi  

Da ima Slovenija svojevrsten potencial na področju razvoja električne mobilnosti meni Željko Purgar, ki v Centru energetskih rešitev prevzema vodenje projekta električne mobilnosti. »Naš potencial je na vseh področjih: na razvojnem, na področju znanja, od bazičnih do industrijskih znanj, na področju izdelave komponent, konec koncev z Revozom tudi pri izdelavi končnih izdelkov, pa vse do vstopa vozil na trg. Na to pa se že navezuje naslednja skupina storitev, ki se šele razvijajo. Tukaj vstopi celotna energetika,« pravi Purgar, ki dodaja, da električna mobilnost sicer praktično povsod prinaša koristi, vidi pa tudi nekaj težav. »Med težavami so relativno visoke cene vozil, ki jih za sedaj zmanjšujemo samo s subvencijami. Kot drugo, pa je zelo pomembno zavedanje, tako na strani ponudnika kot uporabnika, da električni avto nikoli ne bo univerzalen avto.«  

Eko sklad postavil smernice za naslednja leta  

»Na Eko skladu smo v preteklem letu opazili preboj, saj se je zelo hitro povečal interes za električna oziroma hibridna vozila. Že pred tem smo imeli na voljo nekaj sredstev, a tega je bilo bolj za vzorec, lani pa, kot rečeno, preboj, ki nam je pomagal, da postavimo smernice, kako v naslednjih letih pristopiti k temu produktu, ki je sicer le eden izmed mnogih pri Eko skladu,« je na dogodku prve trende v smeri elektromobilnosti pokomentiral direktor Eko sklada Milenko Ziherl.  

Razlog, da je letos tako dolgo trajalo, da je prišlo do objave enega od javnih pozivov, je bila dolga priprava poziva in spremembe, ki so jih uvedli. A v tem na Eko skladu ne vidijo nič slabega, saj so, kot pravi Ziherl, postavili smernice za naslednjih nekaj let, tudi na račun objavljene uredbe, s katero so zagotovili nov način poročanja. »Letos smo zaradi postopka morali javne pozive časovno razdeliti, kar lahko povzroča nekaj težav na terenu, a izkušnje nam bodo najbrž omogočile, da bodo že v letu 2016 stvari bolj tekoče,« pravi Ziherl, ki meni, da bi bil sedanji sistem dodeljevanja nepovratnih sredstev lahko vzdržen za vsaj naslednjih pet let.  

V letošnjem letu bo za okoljske naložbe sicer na voljo 69,3 milijona evrov, od tega 35 milijonov evrov za kredite, subvencijam namenjajo preostalih 34,3 milijona evrov. V primerjavi z letom poprej je letos 12,8 milijona evrov subvencij več kot lani.  

V prihodnje pričakujejo še večji preboj  

Sicer pa so bila v letu 2014 sredstva za nakup novih ali predelanih električnih vozil za fizične osebe na voljo v višini 300 tisoč evrov (letos 500 tisoč evrov), kar je zadoščalo za dodeljevanje sredstev do oktobra. Letos pričakujejo večje zanimanje, a vseeno upajo, da bo sredstev dovolj do konca leta. »Pričakujemo še večji preboj tudi pri pravnih osebah, zato je tam na voljo kar 2 milijona evrov. To pa pomeni, da če bi vsako vozilo bilo upravičeno do najvišje subvencije, bi lahko sofinancirali vsaj 500 vozil. Ker pa so vmes tudi vozila drugih kategorij, za katera je nižja subvencija, bi bila številka lahko še višja,« še dodaja direktor Eko sklada.  

Je pa direktor Eko sklada ob koncu dogodka zagotovil tudi, da naj bi bili v petek, 24. aprila 2015, skoraj zagotovo objavljeni preostali pozivi za sofinanciranje, ki jih slovenski investitorji že nestrpno pričakujejo. Kot je dejal, imajo v uradnem listu že rezervacijo in praktično ne vidi razloga, da tega ne bi objavili še v aprilu. (mj)  

Povzeto po sporočilu za javnost iz Centra energetskih rešitev