Postavljene bodo za polnjenje
električnih vozil (v okviru evropskega projekta CEGC) na celotni
trasi slovenskega avtocestnega križa.
Kot pojasnjujejo v družbi SODO, bo razdalja med hitrimi
polnilnicami 50 kilometrov, vozniki električnih vozil pa bodo lahko v manj kot
pol ure napolnili baterijo na katerikoli od omenjenih polnilnic.
Končna vrednost izvedbe projekta
oz. izgradnje 26 hitrih polnilnic na avtocestnem križu v Sloveniji znaša 2
milijona evrov, od tega je 620.000 evrov evropskih sredstev. Nosilca projekta sta Ministrstvo
za infrastrukturo in družba SODO - distribucijski operater z električno
energijo, partnerji projekta pa so DARS, PETROL in OMV.
Hitre polnilnice za električna
vozila bodo imela/imajo več standardno tehnologijo z AC/Tip 2, DC/Combo 2, kot
tudi z vmesnikom DC/CHAdeMO, kar pomeni, da bo zagotovljena kompatibilnost z
večino električnih vozil na trgu. Vse polnilne postaje skupaj bodo
predstavljale eno povezljivo omrežje. To pomeni, da bo po vzpostavitvi
regionalne mreže hitrih polnilnic v Avstriji, na Slovaškem in v Sloveniji, kot
tudi na dodatnih polnilnih mestih na Hrvaškem in v Nemčiji voznikom in
lastnikom električnih vozil omogočeno nemoteno in udobno potovanje onstran
meja.
Kako na slovenskih cestah spodbuditi E-mobilnost?
»Mnenja smo, da bodo, ko bo
vzpostavljena hitra polnilna infrastruktura, ljudje pri sprejemanju svojih
odločitev o nakupu električnega vozila ali predelavi obstoječega v električno
vozilo imeli dodatno spodbudo, da se odločijo za električno vozilo, še posebej,
če bodo za to s strani eko sklada prejeli finančno spodbudo in hkrati bili deležni
ugodne davčne politike,« so prepričani v družbi SODO.
Po njihovih besedah so dovolj
visoke finančne spodbude, kot so subvencije in davčna amnestija za davek na
motorna vozila in davek na dodano vrednost,
zagotovo eden izmed mehanizmov, s pomočjo katerih bi imeli na slovenskih
cestah več električnih vozil.
Zgleden primer električne mobilnosti dežela Vikingov
»Lep primer je Norveška, kjer
država svojemu državljanu z davčno politiko povrne do polovico vrednosti
električnega vozila. Naj ob tem dodamo, da v Sloveniji že danes pri nakupu
osebnih avtomobilov na hibridni in električni pogon obstaja za pravne osebe
davčna olajšava za investiranje pri davku od dohodka (ZDDPO-2) pravnih oseb,«
pojasnjujejo v družbi SODO.
Projekt postavitve 26 hitrih
polnilnic v RS na AC križu je del projekta CEGC (srednjeevropski zeleni
koridorji), kjer bo na koridorju držav Slovaška, Avstrija, Nemčija, Slovenija
in Hrvaška postavljenih skupno 115 sodobnih hitrih polnilnic, na katerih bo
zagotovljena interoperabilnost in omogočen sistem roaminga. Postavitev 26
hitrih polnilnic bo v Sloveniji zaključena in predana v uporabo do konca leta
2015. (mj)