Energetika

Dosegajo evropsko raven kakovosti

Družba Elektro Gorenjska z integriranim sistemom vodenja kakovosti sistematično zadovoljuje in izpolnjuje zahteve treh certifikacijskih in treh necertifikacijskih sistemov.
Dosegajo evropsko raven kakovosti

Omenjeni sistemi družbi omogočajo obvladovanje tveganj in dobro poslovno sodelovanje s končnimi odjemalci, zaposlenimi, lastniki in z okoljem.  

Kot je pojasnila mag. Mojca Kremsar Janžekovič, svetovalka uprave za kakovost v Elektru Gorenjska, je v podjetju politika kakovosti vpeta v celotno poslovanje. Z njo dolgoročno sledijo viziji in dosegajo postavljene cilje v skladu s strateškimi usmeritvami.  

Pri tem vodstvo uveljavlja tako kulturo podjetja, ki temelji na kakovosti, obvladovanju tveganj, varovanju okolja, vlaganju v zaposlene, spodbujanju njihove zavzetosti in zadovoljstva na delovnem mestu z zagotavljanjem varnega delovnega okolja, z možnostjo usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja, ter navsezadnje zavezanosti k nenehnemu izboljševanju.  

EFQM  povezuje 9 temeljnih načel  

V družbi Elektro Gorenjska stalno izvajajo procese izboljševanja v skladu z Evropskim modelom poslovne odličnosti (EFQM). Ta model uravnoteženo in sistematično povezuje 9 temeljnih načel, ki so vzročno posledično medsebojno povezani in delujejo kot procesno voden proces, ki vodi k izboljševanju, inovativnosti ter trajnostnemu razvoju. Večletna spremljanja ključnih rezultatov podajajo odgovor, ali je doseženo stanje rezultat naključja ali želenega trenda.  

Dokaz odličnosti delovanja in primerljivosti na evropski ravni je tudi prejeti certifikat EFQM, s čimer smo se zapisali v bazo uspešnih evropskih organizacij, ki delujejo in živijo po modelu EFQM. To  pa seveda družbo zavezuje k stalnemu izboljševanju in k stalni rasti na poti odličnosti, kot tudi prejeto najvišje državno Priznanje RS za poslovno odličnost za leto 2012.  

Integriran sistem vodenja kakovosti  

Družba Elektro Gorenjska uspešno obvladuje in vzdržuje integriran sistem vodenja kakovosti (iSVK). Z uvedbo tega sistema so vse aktivnosti povezane v učinkovit sistem, ki vodi k uresničevanju vizije, strategije in poslanstva ter omogoča obvladovanje tveganj in dobro poslovno sodelovanje s končnimi odjemalci, zaposlenimi, lastniki in okoljem.  

K učinkovitem sistemu pripomorejo poleg dobrega delovanja sistemov še dobro komuniciranje, stalno izboljševanje ter redno preverjanje in spremljanje delovanja vseh sistemov znotraj iSVK. Sama sistematika delovanja celotnega sistema, pa za njih predstavlja kratkoročne cilje.  

Dolgoročni cilji na področju iSVK  

Dolgoročni cilji na področju integriranega sistema vodenja kakovosti, ki so hkrati temelji uresničevanja politike kakovosti, so:  

•Skrb za ustrezno načrtovanje poslovanja in trajnostni razvoj podjetja.  

•Kakovost načrtujejo in uresničujejo vsi zaposleni. Vsak zaposlen je odgovoren za kakovost svojega dela, s katerim posledično vpliva na poslovni videz družbe.  

•Uresničevanje kakovosti poslovanja, ki je naravnano k zmanjševanju stroškov poslovanja ob istočasni visoki profesionalni stopnji opravljanja dejavnosti.  

•Vodstvo omogoča pogoje in načine za vzpostavitev in vzdrževanja sistema kakovosti tako, da zagotavlja njegovo neprestano rast.  

•Skrb za stalno izboljševanje vseh področij iSVK-ja, kot so: kakovostno vodenje (SVK), obvladovanje tveganj (OT), odgovorno ravnanje z okoljem (SRO), varnost in zdravje pri delu (VZD) ter področje usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih (DPP).  

•Skrb za stalno informiranje zaposlenih, njihovo usposabljanje ter dviganje njihove motivacije, kar posledično vodi k večji pripadnosti zaposlenih do podjetja in njihovem zadovoljstvu.  

Od ISO 9001 k nadgrajevanju sistema vodenja kakovosti  

V podjetju so leta 2002 najprej pridobili certifikat kakovosti ISO 9001. Leta 2006 so sistem vodenja kakovosti nadgradili s Sistemom ravnanja z okoljem, ki temelji na zahtevah standarda ISO 14001 in je v  celoti integriran v sistem vodenja kakovosti ter zagotavlja izpolnjevanje zahtev okoljske zakonodaje. Leta 2007 so sistem vodenja nadgradili tudi s Sistemom vodenja varnosti in zdravja pri delu, ki je prav tako v celoti integriran v obstoječi sistem ter zagotavlja izpolnjevanje zahtev zakonodaje za varnost in zdravje pri delu.  

Poleg omenjenih zahtev certifikacijskih sistemov vodenja so se v podjetju leta 2011 lotili izpolnjevanja zahtev tudi treh necertifikacijskih sistemov, ki so: zahteve po obvladovanju tveganj (sistem OT, standard ISO 31000), zahteve za pridobitev certifikata Družini prijazno podjetje (certifikat DPP) ter zahteve, ki izhajajo iz naslova družbene odgovornosti (standard ISO 26000).  

Prizadevajo si za dobro počutje zaposlenih na delovnem mestu  

Na področju usklajevanja dela z zasebnim življenjem je družba Elektro Gorenjska v letu 2014 uspešno izpolnila vse zahteve osnovnega certifikata Družini prijazno podjetje prejetega 2011, kar je potrdil tudi zunanji revizor. Na podlagi ugotovitev zunanjega revizorja in pregleda plana implementacije novih ukrepov za drugo triletje jim je revizorski svet v novembru 2014 podelil polni certifikat Družini prijazno podjetje.  

Z izbranimi ukrepi si podjetje prizadeva za dobro počutje zaposlenih na delovnem mestu in jim s tem sporoča, da skrbi zanje in da so soustvarjalci skupnih dosežkov in uspehov.  

Potrjena odličnost delovanja in primerljivost na evropski ravni  

Rezultat stalnih prizadevanj, predvsem pa različnih aktivnosti na vseh področjih delovanja in vodenja podjetja je prejeto najvišje državno Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost, ki ga je podjetje prejelo za leto 2012. Priznanje potrjuje, da podjetje Elektro Gorenjska ustreza zahtevnim kriterijem evropskega modela poslovne odličnosti EFQM ter da uravnoteženo deluje po temeljnih načelih poslovne odličnosti.  

Omenimo tudi, da je Slovensko združenje za kakovost in odličnost (SZKO) leta 2013 podelilo podjetju Elektro Gorenjska, na čelu katerega je predsednik uprave mag. Bojan Luskovec, priznanje za stalnost izboljševanja poslovanja na osnovi modela odličnosti EFQM.

Po besedah Slovenskega združenja za kakovost in odličnost je izboljševanje poslovanja na osnovi (samo)ocenjevanja po modelu odličnosti EFQM po zgledu španske pokrajine Baskije eno ključnih področij za sistematično povečanje konkurenčnosti države. To je popeljalo Baskijo glede na BDP z repa Španije na prvo mesto med pokrajinami. Danes je baskovski BDP 130 % povprečja v EU, slovenski pa le 80 %. Uporaba dobre prakse (samo)ocenjevanja je izjemno pomembna še zlasti za družbe v posredni ali neposredni lasti države, kjer je opazno manjša korektivna vloga trga. Elektro Gorenjska, zmagovalec PRSPO 2012, je eden od zgledov, kjer se je (samo)ocenjevanje uspešno izkazalo.      

Kot je med drugim zapisano v utemeljitvi priznanja, je predsednik uprave Elektra Gorenjska mag. Bojan Luskovec izpričani vodja vpeljave omenjene metodologije, pri tem pa je nadaljeval uspešno začeto delo svojih predhodnikov. Elektro Gorenjska je primer organizacije, ki ji uspeva svoje izdelke in aktivnosti pristopov izpolnjevanja zahtev posameznih standardov (ISO 9001, ISO 14001...) vgraditi v svoje poslovanje in stalno nadgrajevati. Najbolj celovito se je to pokazalo pri ocenjevanju po modelu EFQM, ki ga je Elektro Gorenjska uporabila kot nadgradnjo svojega sistema kakovosti. 

Model kakovosti in poslovne odličnosti pomeni način dela  

V družbi Elektru Gorenjska se dobro zavedajo, da so za stalno razvojno rast na poti odličnosti potrebna nenehna prizadevanja tako vodstva kot vseh zaposlenih. Zato vsako leto pripravijo samooceno, s pomočjo katere pridobijo oceno o celovitosti stanja delovanja družbe.  

Vsak model preverjanja za organizacijo dober le toliko, kolikor dejansko vpliva na izboljšanje njenega poslovanja. V družbi model odličnosti ne obravnavajo kot orodje, temveč kot način dela.   

Mag. Mojca Kremsar Janžekovič aktivna na širokem področju, tudi športnem  

Mag. Mojca Kremsar Janžekovič v Elektru Gorenjska poleg dela svetovalke uprave za kakovost opravlja še več drugih pomembnih funkcij. Je tudi članica izvršilnega odbora Slovenskega združenja za kakovost in odličnost. V tem združenju je bila pred nedavnim imenovana tudi za podpredsednico Sekcije za energetiko. Mimogrede omenimo, da je tudi navdušena športnica, še zlasti v bowlingu. Leta 2014 je na tretjem turnirju Kranj OPEN postala celo prva zmagovalka.   

Ob tej priložnosti smo ji zastavili še nekaj dodatnih vprašanj, povezanih z njenim delovanjem v Elektru Gorenjska.     

Katera so vaša poglavitna prizadevanja na področju kakovosti in poslovne odličnosti v podjetju?  

Prizadevamo si za zagotavljanje kakovostne in zanesljive oskrbe z električno energijo, razvoj novih storitev, s pomočjo katerih bomo učinkoviteje upravljali z električno energijo. Posebej bi omenila skrb za varovanje okolja in trajnostni razvoj podjetja in regije ter skrb za zaposlene in njihovo motivacijo za nove izzive. Vse to so naše odgovornosti, ki jih dnevno izvajamo in z rezultati dokazujemo njihovo odličnost. Elektrika namreč zahteva popolnost tudi na področju kakovosti.  

Kaj vam osebno pomeni delo na tem področju?  

Delo na tem področju mi pomeni vsakodnevni izziv, saj se naše poslovno okolje nenehno spreminja, zahteve so vsak dan nove. Sisteme je potrebno nenehno implementirati, izboljševati, dograjevati oz. nadgrajevati. Kakovost  ni sistem, za katerega bi lahko dejali, da sedaj, ko imamo certifikate, lahko mirno počivamo pet let. Dejansko je treba na tem področju trdo delati dan za dnevom. Ponosna sem, da lahko sodelujem v dobrem timu - Odboru za kakovost, vso podporo pa mi daje tudi vodstvo družbe.      

Kako v družbi gledate na prejete certifikati kakovosti?  

Sistematičen pristop za dosego dobrih rezultatov družbi zagotovo omogoča naš sistem vodenja, kar se zaveda tako vodstvo kot tudi zaposleni. Prejeti certifikati potrjujejo, da podjetje deluje v skladu z zakoni, načeli ter zahtevami posameznega dela integriranega sistema vodenja. Model poslovne odličnosti podjetju predstavlja orodje za prepoznavo priložnosti, na podlagi katerih izvajamo akcijske načrte izboljšav, ki so v naši družbi del poslovanja.  

In katere so vaše prihodnje ključne aktivnosti na tem področju?  

Za uspešno poslovanje podjetja sta pomembna predvsem uspešnost načina delovanja, vodenja in medsebojnega komuniciranja. Naša ključna naloga bo tudi v prihodnje slediti potrebam regije na področju elektroenergetske infrastrukture, skrbeti za kakovostno oskrbo z električno energijo in tako vplivati na gospodarski razvoj Gorenjske. Še naprej se bomo trudili za zagotavljanje najbolj kakovostnih storitev. Naša družba bo tudi v prihodnje usmerjena v trajno zagotavljanje pričakovane kakovosti oskrbe z električno energijo.