Družba Elektro Gorenjska z integriranim sistemom vodenja kakovosti sistematično
zadovoljuje in izpolnjuje zahteve treh certifikacijskih in treh
necertifikacijskih sistemov.
Omenjeni sistemi družbi omogočajo obvladovanje
tveganj in dobro poslovno sodelovanje s končnimi odjemalci, zaposlenimi,
lastniki in z okoljem.
Kot
je pojasnila mag. Mojca Kremsar
Janžekovič, svetovalka uprave za kakovost v Elektru Gorenjska, je v
podjetju politika kakovosti vpeta v celotno poslovanje. Z njo dolgoročno sledijo
viziji in dosegajo postavljene cilje v skladu s strateškimi usmeritvami.
Pri
tem vodstvo uveljavlja tako kulturo podjetja, ki temelji na kakovosti,
obvladovanju tveganj, varovanju okolja, vlaganju v zaposlene, spodbujanju njihove
zavzetosti in zadovoljstva na delovnem mestu z zagotavljanjem varnega delovnega
okolja, z možnostjo usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja, ter
navsezadnje zavezanosti k nenehnemu izboljševanju.
EFQM
povezuje 9 temeljnih načel
V
družbi Elektro Gorenjska stalno izvajajo procese izboljševanja v skladu z
Evropskim modelom poslovne odličnosti (EFQM). Ta model uravnoteženo in
sistematično povezuje 9 temeljnih načel, ki so vzročno posledično medsebojno
povezani in delujejo kot procesno voden proces, ki vodi k izboljševanju,
inovativnosti ter trajnostnemu razvoju. Večletna spremljanja ključnih
rezultatov podajajo odgovor, ali je doseženo stanje rezultat naključja ali
želenega trenda.
Dokaz
odličnosti delovanja in primerljivosti na evropski ravni je tudi prejeti
certifikat EFQM, s čimer smo se zapisali v bazo uspešnih evropskih organizacij,
ki delujejo in živijo po modelu EFQM. To
pa seveda družbo zavezuje k stalnemu izboljševanju in k stalni rasti na
poti odličnosti, kot tudi prejeto najvišje državno Priznanje RS za poslovno
odličnost za leto 2012.
Integriran sistem vodenja kakovosti
Družba
Elektro Gorenjska uspešno obvladuje in vzdržuje integriran sistem vodenja
kakovosti (iSVK). Z uvedbo tega sistema so vse aktivnosti povezane v učinkovit
sistem, ki vodi k uresničevanju vizije, strategije in poslanstva ter omogoča
obvladovanje tveganj in dobro poslovno sodelovanje s končnimi odjemalci,
zaposlenimi, lastniki in okoljem.
K
učinkovitem sistemu pripomorejo poleg dobrega delovanja sistemov še dobro
komuniciranje, stalno izboljševanje ter redno preverjanje in spremljanje
delovanja vseh sistemov znotraj iSVK. Sama sistematika delovanja celotnega
sistema, pa za njih predstavlja kratkoročne cilje.
Dolgoročni cilji na področju iSVK
Dolgoročni
cilji na področju integriranega sistema vodenja kakovosti, ki so hkrati temelji
uresničevanja politike kakovosti, so:
•Skrb
za ustrezno načrtovanje poslovanja in trajnostni razvoj podjetja.
•Kakovost
načrtujejo in uresničujejo vsi zaposleni. Vsak zaposlen je odgovoren za
kakovost svojega dela, s katerim posledično vpliva na poslovni videz družbe.
•Uresničevanje
kakovosti poslovanja, ki je naravnano k zmanjševanju stroškov poslovanja ob
istočasni visoki profesionalni stopnji opravljanja dejavnosti.
•Vodstvo
omogoča pogoje in načine za vzpostavitev in vzdrževanja sistema kakovosti tako,
da zagotavlja njegovo neprestano rast.
•Skrb
za stalno izboljševanje vseh področij iSVK-ja, kot so: kakovostno vodenje
(SVK), obvladovanje tveganj (OT), odgovorno ravnanje z okoljem (SRO), varnost
in zdravje pri delu (VZD) ter področje usklajevanja poklicnega in zasebnega
življenja zaposlenih (DPP).
•Skrb
za stalno informiranje zaposlenih, njihovo usposabljanje ter dviganje njihove
motivacije, kar posledično vodi k večji pripadnosti zaposlenih do podjetja in
njihovem zadovoljstvu.
Od ISO 9001 k nadgrajevanju sistema
vodenja kakovosti
V podjetju
so leta 2002 najprej pridobili certifikat kakovosti ISO 9001. Leta 2006 so sistem
vodenja kakovosti nadgradili s Sistemom ravnanja z okoljem, ki temelji na
zahtevah standarda ISO 14001 in je v celoti
integriran v sistem vodenja kakovosti ter zagotavlja izpolnjevanje zahtev
okoljske zakonodaje. Leta 2007 so sistem vodenja nadgradili tudi s Sistemom
vodenja varnosti in zdravja pri delu, ki je prav tako v celoti integriran v
obstoječi sistem ter zagotavlja izpolnjevanje zahtev zakonodaje za varnost in
zdravje pri delu.
Poleg
omenjenih zahtev certifikacijskih sistemov vodenja so se v podjetju leta 2011 lotili
izpolnjevanja zahtev tudi treh necertifikacijskih sistemov, ki so: zahteve po
obvladovanju tveganj (sistem OT, standard ISO 31000), zahteve za pridobitev
certifikata Družini prijazno podjetje (certifikat DPP) ter zahteve, ki izhajajo
iz naslova družbene odgovornosti (standard ISO 26000).
Prizadevajo si za dobro počutje
zaposlenih na delovnem mestu
Na
področju usklajevanja dela z zasebnim življenjem je družba Elektro Gorenjska v
letu 2014 uspešno izpolnila vse zahteve osnovnega certifikata Družini prijazno
podjetje prejetega 2011, kar je potrdil tudi zunanji revizor. Na podlagi
ugotovitev zunanjega revizorja in pregleda plana implementacije novih ukrepov
za drugo triletje jim je revizorski svet v novembru 2014 podelil polni
certifikat Družini prijazno podjetje.
Z
izbranimi ukrepi si podjetje prizadeva za dobro počutje zaposlenih na delovnem
mestu in jim s tem sporoča, da skrbi zanje in da so soustvarjalci skupnih
dosežkov in uspehov.
Potrjena odličnost delovanja in
primerljivost na evropski ravni
Rezultat
stalnih prizadevanj, predvsem pa različnih aktivnosti na vseh področjih
delovanja in vodenja podjetja je prejeto najvišje državno Priznanje Republike Slovenije
za poslovno odličnost, ki ga je podjetje prejelo za leto 2012. Priznanje potrjuje,
da podjetje Elektro Gorenjska ustreza zahtevnim kriterijem evropskega modela
poslovne odličnosti EFQM ter da uravnoteženo deluje po temeljnih načelih
poslovne odličnosti.
Omenimo tudi, da je Slovensko
združenje za kakovost in odličnost (SZKO) leta 2013 podelilo podjetju Elektro
Gorenjska, na čelu katerega je predsednik uprave mag. Bojan Luskovec, priznanje za stalnost izboljševanja poslovanja
na osnovi modela odličnosti EFQM.
Po besedah Slovenskega
združenja za kakovost in odličnost je izboljševanje poslovanja na osnovi (samo)ocenjevanja po modelu odličnosti EFQM po zgledu španske pokrajine Baskije eno ključnih
področij za sistematično povečanje konkurenčnosti države. To je popeljalo
Baskijo glede na BDP z repa Španije na prvo mesto med pokrajinami. Danes je
baskovski BDP 130 % povprečja v EU, slovenski pa le 80 %. Uporaba dobre prakse
(samo)ocenjevanja je izjemno pomembna še zlasti za družbe v posredni ali
neposredni lasti države, kjer je opazno manjša korektivna vloga trga. Elektro
Gorenjska, zmagovalec PRSPO 2012, je eden od zgledov, kjer se je
(samo)ocenjevanje uspešno izkazalo.
Kot je med drugim zapisano v utemeljitvi priznanja, je predsednik uprave Elektra Gorenjska mag. Bojan Luskovec izpričani vodja vpeljave omenjene metodologije, pri tem pa je nadaljeval uspešno začeto delo svojih predhodnikov. Elektro Gorenjska je primer organizacije, ki ji uspeva svoje izdelke in aktivnosti pristopov izpolnjevanja zahtev posameznih standardov (ISO 9001, ISO 14001...) vgraditi v svoje poslovanje in stalno nadgrajevati. Najbolj celovito se je to pokazalo pri ocenjevanju po modelu EFQM, ki ga je Elektro Gorenjska uporabila kot nadgradnjo svojega sistema kakovosti.
Model kakovosti in poslovne odličnosti
pomeni način dela
V
družbi Elektru Gorenjska se dobro zavedajo, da so za stalno razvojno rast na
poti odličnosti potrebna nenehna prizadevanja tako vodstva kot vseh zaposlenih.
Zato vsako leto pripravijo samooceno, s pomočjo katere pridobijo oceno o
celovitosti stanja delovanja družbe.
Vsak
model preverjanja za organizacijo dober le toliko, kolikor dejansko vpliva na
izboljšanje njenega poslovanja. V družbi model odličnosti ne obravnavajo kot
orodje, temveč kot način dela.
Mag. Mojca Kremsar Janžekovič aktivna na širokem področju, tudi športnem
Mag.
Mojca Kremsar Janžekovič v Elektru Gorenjska poleg dela svetovalke uprave za kakovost
opravlja še več drugih pomembnih funkcij. Je tudi članica izvršilnega odbora
Slovenskega združenja za kakovost in odličnost. V tem združenju je bila pred
nedavnim imenovana tudi za podpredsednico Sekcije za energetiko. Mimogrede
omenimo, da je tudi navdušena športnica, še zlasti v bowlingu. Leta 2014 je na
tretjem turnirju Kranj OPEN postala celo prva zmagovalka.
Ob
tej priložnosti smo ji zastavili še nekaj dodatnih vprašanj, povezanih z njenim
delovanjem v Elektru Gorenjska.
Katera so vaša poglavitna prizadevanja na
področju kakovosti in poslovne odličnosti v podjetju?
Prizadevamo
si za zagotavljanje kakovostne in zanesljive oskrbe z električno energijo,
razvoj novih storitev, s pomočjo katerih bomo učinkoviteje upravljali z
električno energijo. Posebej bi omenila skrb za varovanje okolja in trajnostni
razvoj podjetja in regije ter skrb za zaposlene in njihovo motivacijo za nove
izzive. Vse to so naše odgovornosti, ki jih dnevno izvajamo in z rezultati
dokazujemo njihovo odličnost. Elektrika namreč zahteva popolnost tudi na
področju kakovosti.
Kaj vam osebno pomeni delo na tem
področju?
Delo
na tem področju mi pomeni vsakodnevni izziv, saj se naše poslovno okolje
nenehno spreminja, zahteve so vsak dan nove. Sisteme je potrebno nenehno
implementirati, izboljševati, dograjevati oz. nadgrajevati. Kakovost ni sistem, za katerega bi lahko dejali, da
sedaj, ko imamo certifikate, lahko mirno počivamo pet let. Dejansko je treba na
tem področju trdo delati dan za dnevom. Ponosna sem, da lahko sodelujem v
dobrem timu - Odboru za kakovost, vso podporo pa mi daje tudi vodstvo družbe.
Kako v družbi gledate na prejete
certifikati kakovosti?
Sistematičen
pristop za dosego dobrih rezultatov družbi zagotovo omogoča naš sistem vodenja,
kar se zaveda tako vodstvo kot tudi zaposleni. Prejeti certifikati potrjujejo,
da podjetje deluje v skladu z zakoni, načeli ter zahtevami posameznega dela
integriranega sistema vodenja. Model poslovne odličnosti podjetju predstavlja
orodje za prepoznavo priložnosti, na podlagi katerih izvajamo akcijske načrte
izboljšav, ki so v naši družbi del poslovanja.
In katere so vaše prihodnje ključne
aktivnosti na tem področju?
Za
uspešno poslovanje podjetja sta pomembna predvsem uspešnost načina delovanja,
vodenja in medsebojnega komuniciranja. Naša ključna naloga bo tudi v prihodnje
slediti potrebam regije na področju elektroenergetske infrastrukture, skrbeti
za kakovostno oskrbo z električno energijo in tako vplivati na gospodarski
razvoj Gorenjske. Še naprej se bomo trudili za zagotavljanje najbolj
kakovostnih storitev. Naša družba bo tudi v prihodnje usmerjena v trajno
zagotavljanje pričakovane kakovosti oskrbe z električno energijo.