Energetika

Dosežen napredek pri pogajanjih o globalni rešitvi za izpuste iz letalstva

EU je naklonjena enoletnemu odlogu začetka izvajanja sheme ETS, sedaj je na potezi ICAO.
Dosežen napredek pri pogajanjih o globalni rešitvi za izpuste iz letalstva

Evropska komisarka za podnebne ukrepe Connie Hedegaard je izrazila pripravljenost na enoletni odlog začetka izvajanja zakonodaje, po kateri bi se izpusti letalskih družb iz tretjih držav vključili v evropsko shemo za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov (ETS).

Kot pogoj za zamrznitev začetka izvajanja zakonodaje je komisarka navedla napredek pri pogajanjih o globalni rešitvi za izpuste v letalstva, ki jo je nakazala odločitev Mednarodne organizacije za civilno letalstvo (ICAO) 9. novembra v Montrealu. Dogovorili so se namreč o oblikovanju posebne delovne skupine na visoki ravni, v sklepih pa je izrecno omenjena tudi vzpostavitev globalnega tržnega  mehanizma.

Komisarka ocenjuje, da ta dogovor predstavlja dolgo pričakovano priložnost za globalno ureditev tega področja. Da bi ta proces spodbudila, je predstavnikom 27 članic EU predlagala odlog začetka izvajanja zakonodaje o vključitvi letalstva v ETS v tistem delu, ko ta velja za letalske družbe iz tretjih držav. Odlog zakonodaje, ki bi se sicer moral v praksi izvajati z aprilom 2013, naj bi veljal do naslednje generalne skupščine ICAO prihodnjo jesen. Komisarka je jasno izpostavila, da v kolikor do tedaj ne bo videti napredka pri vzpostavljanju globalnega mehanizma, bo sedanja zamrznitev izvajanja zakonodaje EU prenehala veljati.

Kot je znano, uredba EU, ki je začela veljati s 1. januarjem letos, določa, da morajo vsi letalski prevozniki, ki letijo čez območje 27 držav članic EU, Norveško, Liechtenstein in Islandijo, plačati za emisije, ki jih ob tem proizvedejo. S to uredbo je EU želela spodbuditi letalske družbe k zmanjševanju emisij. Na podlagi tega dogovora pa letalskim družbam aprila 2013 zaenkrat tako ne bo treba poročati o emisijah v letu 2012. (pb)

Polona Bahun
O avtorju