Dogajanje na področju uvajanja električne mobilnosti potrjuje, da je le-ta še kako pomembna na poti Slovenije v nizko in brezogljično družbo.
Na keltiki, regionalni cesti med
Bovcem in Idrijo, so pred dnevi odprli pet polnilnih postaj, ostale pa bodo, kot so napovedali, odprli v začetku junija. Skupaj bo kar osem električnih polnilnic, s po dvema
priključkoma.
Po besedah Iztoka Seljaka iz Hidrie lahko tam v enem
dnevu polnijo do 400 vozil, kar trenutno ustreza vsem registriranim
vozilom v Sloveniji.
Ob tej priložnosti je evropska
komisarka za transport mag. Violeta Bulc poudarila, da ima EU jasno
strategijo o večji neodvisnosti od vseh virov energije. Po njenih besedah elektrifikacija
ponuja to možnost. Stvar se ne bo zgodila čez noč, saj še vedno preko 95
odstotkov prometa temelji na nafti. Odločili so se za postopno, trajnostno
naravnano evolucijsko strategijo, ki v prvi vrsti poudarja elektrifikacijo
uporabnikov. Poleg tega je še dejala, da tovrstne aktivnosti podpirajo
tudi finančno.
Ministrstvo za infrastrukturo spodbuja električno mobilnost
Kot pojasnjuje Ministrstvo za
infrastrukturo (MzI), odločno podpirajo uporabo električnih vozil v Sloveniji,
saj je za dekarbonizacijo prometa električna mobilnost ključnega pomena. Mreža
26-ih pri nas že postavljenih hitrih električnih polnilnic (na evropskih
koridorjih) omogoča, da lahko uporabnik električnega vozila potuje po
Sloveniji.
»Skupaj z ostalimi evropskimi
državami sodelujemo pri elektrifikaciji prometa od izgradnje in postavitve
električnih polnilnic, do razvoja električnih pogonov in uvajanja naprednih
rešitev v prometni regulativi. Zavezo za spodbujanje električne mobilnosti
uresničuje ministrstvo tudi z električno polnilnico za lastne potrebe, ki je
postavljena ob glavnem vhodu na Langusovi 4,« so povedali na omenjenem
ministrstvu.
Pojasnili so tudi, da strategija
razvoja prometa do leta 2030 in s pogledom do 2050, poleg razvojnih ciljev na
prometni infrastrukturi, vključuje tudi uresničevanje vizije trajnostne
mobilnosti prebivalstva in oskrbe gospodarstva. Predvideva elektrifikacijo
prometa, namen katere je okolju prijaznejši promet in prehod v brezogljično
družbo ter zmanjšanje odvisnosti od fosilnih goriv.
E-mobilnost tudi v funkciji povečanja energetske samooskrbe
Kot je že lani na strokovni
razpravi Sekcije za trajnostno mobilnost v CER-u poudaril državni
sekretar na MzI mag. Klemen Potisek, je elektromobilnost skladna tudi s cilji
države na področju zmanjšanja negativnih vplivov prometa ter osebnega motornega
prometa, hkrati je tudi v funkciji povečanja energetske samooskrbe. Elektrika je
namreč energent, ki ga pridobivamo sami, energente za vožnjo v cestnem prometu
pa skorajda v celoti uvažamo.