Energetika

Električna vozila znatno povečala tržni delež

Njihova prodaja se je od januarja do marca več kot podvojila.

V prvem četrtletju letošnjega leta je segment električnih vozil znatno povečal svoj tržni delež in se povzpel na 6,8 odstotka (v istem obdobju lani 2,5 odstotka). Povpraševanje po novih dizelskih in bencinskih vozilih je močno upadlo, čeprav avtomobili na bencinski pogon še vedno predstavljajo več kot polovico trga EU (52,3 odstotka), dizelski pa 29,9 odstotka, ugotavljajo v Evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).

V prvem četrtletju leta 2020 se je število dizelskih avtomobilov, registriranih v Evropski uniji, zmanjšalo za 32,6 odstotka. Upadli so vsi trgi v regiji, zlasti štirje največji: Italija (skoraj za polovico), Francija (za 36,6 odstotka), Španija (za 33,8 odstotka) in Nemčija (za 23 odstotkov). Prodaja vozil z bencinskim motorjem je v prvem četrtletju letošnjega leta upadla za 32,2 odstotka.

Prodaja električnih vozil se je v prvih treh mesecih letošnjega leta več kot podvojila, v EU je bilo registriranih 167.132 tovrstnih avtomobilov. Prodaja novih električnih vozil je najbolj narasla na Češkem, v Italiji, Estoniji in na Slovaškem, v Sloveniji pa se je število na novo registriranih električnih vozil z lanskih 197 povzpelo na letošnjih 387, kar predstavlja 96,4-odstotno rast. Sicer so največ novih električnih vozil registrirali v Nemčiji (52.449).

Hibridna električna vozila so ostala najbolje prodajana v segmentu vozil z alternativnim pogonom in predstavljajo 9,4 odstotka celotnega trga avtomobilov v EU. V prvem četrtletju leta jih je bilo registriranih 232.525, kar v primerjavi z istim obdobjem lani predstavlja 45,1-odstotno rast.

Alternativna goriva (vozila ne etanol, utekočinjen naftni in zemeljski plin) so skupno zabeležila 30,4-odstotni padec. Močno se je povečalo povpraševanje po vozilih na zemeljski plin (za 68,5 odstotka), a se je hkrati prodaja vozil na utekočinjen naftni plin predvsem zaradi italijanskega trga močno skrčila. Ta vozila imajo v EU 1,6-odstotni tržni delež.