Obstoječi elektroenergetski
sistem je vsaj na prenosnem omrežju že praktično pripravljen za povečane
obremenitve pri uvajanju množične e-mobilnosti.
V hotelu Perla v Novi Gorici so
pred dnevi predstavili nove usmeritve s področja e-mobilnosti in njene
nadgradnje v turistične produkte.
Predstavili so tudi varčevanje in
upravljanje z električno energijo na podlagi proizvodnje energije iz
obnovljivih virov, namenjene za pametne skupnosti in individualne objekte. Ob
tej priložnosti je potekala tudi predstavitev podjetij v avli hotela Perla,
pripravili pa so tudi t.i. Roadshow, vožnjo z modeli Kia, Tesla, VW, Renault,
itd.
Kot je uvodoma povedal državni sekretar
na ministrstvu za infrastrukturo mag.
Klemen Potisek, je naloga ministrstva, da pripravijo in izvajajo energetsko
politiko tako, da je zagotovljena zanesljiva in konkurenčna oskrba z energijo
na trajnostni način. Njihova naloga je, da spodbujajo konkurenčno, gospodarno,
zeleno nizkoogljično gospodarstvo.
V predlogu usmeritev za pripravo
Energetskega koncepta Slovenije, ki ga je ministrstvo za infrastrukturo julija
lani posredovalo v javno razpravo, je predvideno, da bi do leta 2055 glede na
leto 1990 za vsaj 80 % zmanjšali emisije, ki nastanejo zaradi rabe energije. Da
bi dosegli zastavljene cilje, pa bodo morali, kot je poudaril državni sekretar,
zagotoviti skladnost politik, še zlasti glede učinkovitega izvajanja na državni
in lokalni ravni.
Bodočnost e-družbe je v OVE
Po besedah dr. Pavla Omahna iz Elesa je današnji elektroenergetski sistem vsaj
na prenosnem omrežju že praktično pripravljen za povečane obremenitve pri
uvajanju množične e-mobilnosti. Potrebno je predvsem znatno povečanje investiranja
v distribucijska (pametna) omrežja.
Nadalje je poudaril, da je
hitrost prehoda na e-mobilnost pogojena z ekonomskimi zmožnostmi družbe, ki
mora ohraniti svojo produkcijsko konkurenčnost. Ob hkratnem intenzivnem
uvajanju OVE, ki bi potrebovale subvencije in »zastonjkarsko vožnjo v enotnem
EES«, brez sodelovanja pri vzdrževanju nujne elektro bilance (proizvodnja =
poraba), se to tudi tehnično ne bo izšlo. Hranjenje elektrike je pač njena
praktično edina, ampak zato zelo velika šibka točka.
Bodočnost e-družbe je vsekakor v
obnovljivih virih energije, ampak do tja je še zelo dolga pot in v vmesnem
obdobju bomo potrebovali še sedanje cenejše bloke, npr. na osnovi nove oz.
»čiste« nuklearne tehnologije. Sicer pa je pred bodočimi generacijami
inženirjev veliko novih izzivov, saj se obetajo veliki preboji in spremembe,
tako v razvoju EES kot konkurenčnih električnih avtomobilov, je med drugim
povedal dr. Omahen.
Visoki izkoristki električnih vozil
Po besedah programskega vodja omenjene
prireditve Stojana Grgiča smo prišli
v situacijo, ko osnovni pogoni za premikanje električnih vozil dosegajo do 5
krat večje izkoristke od svojih fosilnih nasprotnikov. Prav tako je v primeru
ogrevanja ob uporabi toplotnih črpalk razmerje med vložene električno energijo
in proizvedeno toplotno energijo tudi 4 krat večje.
V strukturi porabe celotne
energije se bo delež električne energije iz sedanjih 27 % do leta 2050 dvignil
na 50 %, kar bo posledica masovne uporabe električnih vozil vseh vrst in
masovna uporaba toplotnih črpalk, ki bodo nadomestili uporabo fosilnih goriv.
Priča smo prihodu dveh tehnologij
proizvodnje toplotne energije in gibanja s pomočjo elektrike, ki nam omogoča
bistveno boljše rezultate od prejšnjih načinov fosilne uporabe energije.
Bistvena prednost je tudi električno omrežje, ki enostavno povezuje
proizvajalce in potrošnike energije na večje razdalje.
Kot osnovni problem še širše
uporabe elektrike Stojan Grgič omenja hrambo energije, ki je ta trenutek s
pomočjo akumulatorjev draga, okorna in težko izvedljiva. Od energetskega
sistema se zahteva stabilno delovanje, ki ima za osnovo izenačenost med porabo
in proizvodnjo.