Družba EG z integiranim sistemom
vodenja kakovosti sistematično zadovoljuje in izpolnjuje
zahteve treh certifikacijskih in treh necertifikacijskih sistemov.
V omenjeni družbi gre za certifikacijske
sisteme, kot so sistem SVK – ISO 9001, sistem SRO – ISO 14001 in sistem VZD – OHSAS
18001; med ne-certifikacijski
sistemi pa so sistem OT – ISO 31000, Družbena odgovornost – ISO 26000 in certifikat
Družini prijazno podjetje.
Integriran sistem vodenja kakovosti družbi omogoča
obvladovanje tveganj in dobro poslovno sodelovanje s končnimi odjemalci,
zaposlenimi, lastniki in z okoljem.
»Družba EG se zaveda pomena
poslovne odličnosti, stalne razvojne rasti in konkurenčnosti na globalnem trgu.
V ta namen v družbi Elektro Gorenjska stalno izvajamo procese izboljševanja v
skladu z Evropskim modelom poslovne odličnosti (EFQM) in z zahtevami standardov
kakovosti znotraj integriranega sistema vodenja, katerega vzdržujemo in
nadgrajujemo, začetki pa segajo vse od leta 2001,« je povedala mag. Mojca
Kremsar Janžekovič, svetovalka uprave za kakovost.
Družba s svojim integriranim
sistemom vodenja kakovosti tako zagotavlja, da so storitve distribucije
električne energije, ki jih nudi svojim odjemalcem, v skladu z zahtevami, ki so
določene v podzakonskih aktih Republike Slovenije in v pogodbah z odjemalci.
Zagotavljajo zadovoljstvo odjemalcev in zaposlenih
Sistem vodenja kakovosti,
ravnanja z okoljem in vodenja varnosti in zdravja pri delu, zajema vsa področja
v družbi. S stalno skrbjo za kakovost storitev in poslovanja v celoti, vodstvo
podjetja zagotavlja zadovoljstvo odjemalcev in sodelavcev kot osnovo uspešnega
razvoja podjetja. Vodstvo podjetja skrbi, da sprejeto politiko kakovosti
poznajo, sprejemajo in uresničujejo vsi zaposleni podjetja in so z njo seznanjeni
vsi, ki delajo v imenu ali za podjetje. Vodstvo postavlja cilje, spremlja
izpeljavo načrtov in doseganje ciljev ter daje osebni zgled zaposlenim z
zavezanostjo k ciljem družbe.
Rezultat stalnih aktivnosti na
vseh področjih delovanja in vodenja podjetja je bil tako za leto 2012 prejeto
najvišje državno Priznanje RS za poslovno odličnost, kar potrjuje, da družba
Elektro Gorenjska ustreza zahtevnim kriterijem evropskega modela poslovne
odličnosti EFQM, ter da uravnoteženo deluje po temeljnih načelih poslovne
odličnosti.
Model odličnosti jim pomeni način
dela
»Seveda se v družbi zelo dobro
zavedamo, da prejeto priznanje ne pomeni trajnosti in stalne razvojne rasti na
poti odličnosti, še posebej ne brez truda, zato vsako leto pripravimo
samooceno, s pomočjo katere pridobimo oceno celovitosti stanja delovanja
družbe. Vsak model preverjanja je namreč za organizacijo dober le toliko,
kolikor dejansko vpliva na izboljšanje njenega poslovanja. Pri nas model
odličnosti ne obravnavamo kot orodje, temveč kot način dela,« je poudarila mag.
Kremsar Janžekovič.
K temu je dodala, da je prijava
na razpis oz. tekmovanje za poslovno odličnost za njihovo podjetje
predstavljala predvsem priložnost in hkrati možnost, da se primerjajo z
ostalimi podjetji v Sloveniji. Hkrati jim je pomagala prepoznati priložnosti v
podjetju za uspešno in konkurenčno delovanje na slovenskem tržišču.
Skrivnost v učinkovitem izvajanju
procesov
Za podjetja, ki želijo biti
poslovno odlična ni dovolj, da v svoj poslovni model uvedejo večje število
procesov in certifikatov, temveč je skrivnost v njihovem učinkovitem izvajanju.
Učinkovito izvajanje poslovnih procesov in vzdrževanja sistemov vodenja vodi v
odličnost vodenja organizacije skozi vrsto medsebojno odvisnih in povezanih
sistemov, procesov in dejstev, s katerim se podjetje srečuje vsakodnevno.
»Sistematično izvajanje politike,
strategij in ciljev ter načrtov organizacije nam omogočajo in zagotavljajo
jasni in medsebojno povezani procesi, ki se vsakodnevno razširjajo, vodijo,
kontrolirajo in izboljšujejo. Vse to vodi v odličnost vodenja organizacije. Pot
do odličnosti pa si mora vsako podjetje začrtati samo, pri čemer se je treba zavedati,
da brez motiviranih in zadovoljnih zaposlenih ni mogoče doseči zastavljenih
planov, ciljev, navsezadnje pa brez tega tudi ni vizije družbe,« je še dejala
mag. Kremsar Janžekovič. (mj)