Energetika

Elektro Gorenjska uspešno deluje tudi na področju kakovosti

Družba EG z integiranim sistemom vodenja kakovosti sistematično zadovoljuje in izpolnjuje zahteve treh certifikacijskih in treh necertifikacijskih sistemov.
Elektro Gorenjska uspešno deluje tudi na področju kakovosti

V omenjeni družbi gre za certifikacijske sisteme, kot so sistem SVK – ISO 9001, sistem SRO – ISO 14001 in sistem VZD – OHSAS 18001; med ne-certifikacijski sistemi pa so sistem OT – ISO 31000, Družbena odgovornost – ISO 26000 in certifikat Družini prijazno podjetje.

Integriran sistem vodenja kakovosti družbi omogoča obvladovanje tveganj in dobro poslovno sodelovanje s končnimi odjemalci, zaposlenimi, lastniki in z okoljem.

»Družba EG se zaveda pomena poslovne odličnosti, stalne razvojne rasti in konkurenčnosti na globalnem trgu. V ta namen v družbi Elektro Gorenjska stalno izvajamo procese izboljševanja v skladu z Evropskim modelom poslovne odličnosti (EFQM) in z zahtevami standardov kakovosti znotraj integriranega sistema vodenja, katerega vzdržujemo in nadgrajujemo, začetki pa segajo vse od leta 2001,« je povedala mag. Mojca Kremsar Janžekovič, svetovalka uprave za kakovost.  

Družba s svojim integriranim sistemom vodenja kakovosti tako zagotavlja, da so storitve distribucije električne energije, ki jih nudi svojim odjemalcem, v skladu z zahtevami, ki so določene v podzakonskih aktih Republike Slovenije in v pogodbah z odjemalci.  

Zagotavljajo zadovoljstvo odjemalcev in zaposlenih  

Sistem vodenja kakovosti, ravnanja z okoljem in vodenja varnosti in zdravja pri delu, zajema vsa področja v družbi. S stalno skrbjo za kakovost storitev in poslovanja v celoti, vodstvo podjetja zagotavlja zadovoljstvo odjemalcev in sodelavcev kot osnovo uspešnega razvoja podjetja. Vodstvo podjetja skrbi, da sprejeto politiko kakovosti poznajo, sprejemajo in uresničujejo vsi zaposleni podjetja in so z njo seznanjeni vsi, ki delajo v imenu ali za podjetje. Vodstvo postavlja cilje, spremlja izpeljavo načrtov in doseganje ciljev ter daje osebni zgled zaposlenim z zavezanostjo k ciljem družbe.  

Rezultat stalnih aktivnosti na vseh področjih delovanja in vodenja podjetja je bil tako za leto 2012 prejeto najvišje državno Priznanje RS za poslovno odličnost, kar potrjuje, da družba Elektro Gorenjska ustreza zahtevnim kriterijem evropskega modela poslovne odličnosti EFQM, ter da uravnoteženo deluje po temeljnih načelih poslovne odličnosti.  

Model odličnosti jim pomeni način dela  

»Seveda se v družbi zelo dobro zavedamo, da prejeto priznanje ne pomeni trajnosti in stalne razvojne rasti na poti odličnosti, še posebej ne brez truda, zato vsako leto pripravimo samooceno, s pomočjo katere pridobimo oceno celovitosti stanja delovanja družbe. Vsak model preverjanja je namreč za organizacijo dober le toliko, kolikor dejansko vpliva na izboljšanje njenega poslovanja. Pri nas model odličnosti ne obravnavamo kot orodje, temveč kot način dela,« je poudarila mag. Kremsar Janžekovič.

K temu je dodala, da je prijava na razpis oz. tekmovanje za poslovno odličnost za njihovo podjetje predstavljala predvsem priložnost in hkrati možnost, da se primerjajo z ostalimi podjetji v Sloveniji. Hkrati jim je pomagala prepoznati priložnosti v podjetju za uspešno in konkurenčno delovanje na slovenskem tržišču.

Skrivnost v učinkovitem izvajanju procesov  

Za podjetja, ki želijo biti poslovno odlična ni dovolj, da v svoj poslovni model uvedejo večje število procesov in certifikatov, temveč je skrivnost v njihovem učinkovitem izvajanju. Učinkovito izvajanje poslovnih procesov in vzdrževanja sistemov vodenja vodi v odličnost vodenja organizacije skozi vrsto medsebojno odvisnih in povezanih sistemov, procesov in dejstev, s katerim se podjetje srečuje vsakodnevno.  

»Sistematično izvajanje politike, strategij in ciljev ter načrtov organizacije nam omogočajo in zagotavljajo jasni in medsebojno povezani procesi, ki se vsakodnevno razširjajo, vodijo, kontrolirajo in izboljšujejo. Vse to vodi v odličnost vodenja organizacije. Pot do odličnosti pa si mora vsako podjetje začrtati samo, pri čemer se je treba zavedati, da brez motiviranih in zadovoljnih zaposlenih ni mogoče doseči zastavljenih planov, ciljev, navsezadnje pa brez tega tudi ni vizije družbe,« je še dejala mag. Kremsar Janžekovič. (mj)