V začetku leta je v družbi Elektro Gorenjska z novo organizacijsko shemo začela delovati tudi nova organizacijska enota Storitve informatike.
S 1. januarjem 2018 so v družbi Elektro Gorenjska vpeljali novo organizacijsko shemo, po kateri so službe organizirane v štirih organizacijskih enotah, in sicer: OE Distribucijsko omrežje, OE Finančno ekonomske storitve, OE Splošne in tehnične storitve in OE Storitve informatike.
Organizacijska enota Storitve informatike, v kateri je 13 zaposlenih, je organizirana v dveh službah: Službi za informacijske rešitve in Službi za IT-infrastrukturo. Nova enota je za družbo Elektro Gorenjska pomembna z vidika razvoja digitalizacije in novih poslovnih modelov, saj iz podporne vloge prehaja v razvojno-strateško, tako da lahko podjetju prinaša več dodane vrednosti, prihrankov, boljšo uporabniško izkušnjo in inovacije ter boljše poslovanje. Ključne funkcije omenjene enote so planiranje, upravljanje s celotno informacijsko infrastrukturo, upravljanje s podatki, zagotavljanje informacijske varnosti in pomoč uporabnikom.
Ustanavljanje OE SI potekalo postopoma
Direktor nove organizacijske enote Storitve informatike je dr. Ivan Šmon, MBA, ki kot izvršni direktor še naprej ostaja namestnik predsednika uprave. Kot je povedal za poslovno glasilo Elgo, je ideja o ustanovitvi nove organizacijske enote v družbi Elektro Gorenjska zorela že kar nekaj časa, njena ustanovitev pa je potekala postopoma.
»V letih 2013 do 2016 smo vzpostavili oziroma prenovili ključne informacijske rešitve, kar nam je omogočilo, da smo se še istega leta odcepili od Informatike, d. d. V letu 2016 je bila pripravljena IT-strategija, na podlagi katere je bil v istem letu v poslovni Strategiji Elektra Gorenjska za obdobje 2016 do 2020 vzpostavljen strateški projekt Optimizacija informacijske podpore. V letu 2017 je bil nato ustanovljen kolegij informatike, ki ga vodim kot predstavnik uprave. IT-strategija, strateški projekt in delo kolegija informatike so pokazali nujnost ustanovitve nove samostojne organizacijske enote,« je pojasnil dr. Ivan Šmon.
Nadalje je povedal, da se je z razvojem digitalizacije in novih poslovnih modelov vloga informatike tako v Elektru Gorenjska kot v podjetjih nasploh bistveno spremenila in iz strogo podporne prešla v razvojno-strateško vlogo. Digitalni poslovni modeli namreč ne sledijo več zgolj najnižji ceni, temveč precej izboljšani produktivnosti, hitrosti in poslovni vrednosti.
Storitve IT postajajo del poslovnih procesov, brez katerih digitalizacija poslovanja ni mogoča. Informatika mora zato po novem poslovnim uporabnikom dokazati, da ne le obvladajo (digitalne) tehnologije, temveč jih znajo postreči tudi v obliki novih poslovnih modelov. Skozi svojo novo razvojno vlogo mora po besedah dr. Šmona dokazati, da lahko podjetju prinese več dodane vrednosti, prihrankov, boljšo uporabniško izkušnjo in inovacije ter boljše poslovanje.
Večji letošnji projekti v OE Storitve informatike
V letu 2018 med večje večje naloge OE SI sodijo uvedba informacijske rešitve za digitalizacijo dela na terenu, uvedba novega GIS, uvedba poslovne inteligence, postopen prehod na elektronsko poslovanje podjetja, definicija in uvedba dogovora o ravni storitev, uvedba Office 365, uvedba sistema za upravljanje mobilnih naprav, vzpostavitev sekundarnega podatkovnega centra, prenos znanj med sodelavci in priprava ustrezne dokumentacije.
V Elektru Gorenjska bo letos poseben poudarek tudi na digitalizaciji, upravljanju procesov in celoviti informacijski varnosti. Informacijska varnost je področje, ki bo v podjetjih zagotovo zahtevalo vedno več poudarka in resursov. In prav OE SI je po besedah dr. Šmona zadolžena za celovito obvladovanje tega področja, kar pomeni vodenje sistema varovanja informacij in izpolnitev zahtev nove evropske uredbe o varstvu podatkov, novega zakona o varstvu osebnih podatkov, novega zakona o informacijski varnosti in novega zakona o kritični infrastrukturi.