e-mobilnost

Elektro Ljubljana namerava do konca leta postaviti še vsaj 50 novih polnilnic

V podjetju se namreč zavedajo, da je osnova za resen razvoj e-mobilnosti zelo obširna pokritost države z električnimi polnilnicami na izmenični tok, ki dajejo do 22 kW električne moči.

Elektro Ljubljana namerava do konca leta postaviti še vsaj 50 novih polnilnic

Elektro Ljubljana, ki je med vodilnimi ponudniki storitev polnjenja električnih vozil v Sloveniji, ima danes približno 440 polnilnih mest po vsej državi na približno 200 različnih lokacijah. Do konca leta nameravajo postaviti še vsaj 50 novih polnilnic. Po besedah predsednika uprave Elektra Ljubljana Aleksandra Zupančiča je njihovo vodilo, ki sloni na večletnem znanju in izkušnjah, da stremijo k nenehnemu izboljševanju storitev na področju e-mobilnosti. Zavedajo se, da je osnova za resen razvoj e-mobilnosti zelo obširna pokritost države z električnimi polnilnicami na izmenični tok, ki dajejo do 22  kW električne moči. To pomeni od šibke do srednje moči, ki zadostuje za polnjenje. S široko mrežo polnilnic AC bi lahko vozniki avtomobile polnili vedno, ko stojijo, in na ta način manj obremenjevali omrežje in se bili sposobni omrežju celo prilagajati. Prav zato želijo čim več podjetij spodbuditi k postavitvi svoje polnilne postaje. Eno od vprašanj je tudi možnost polnjenja v blokovskih naseljih, kar predstavlja večji izziv, je še izpostavil Aleksander Zupančič in potrdil, da Elektro Ljubljana spodbuja trajnostni razvoj.

Na cesti je vedno več avtomobilov, vedno več pa je tudi povpraševanj po električnih avtomobilih. Po podatkih Elektro Ljubljana so v obdobju desetih let leta 2011 imeli leta 209 polnjenj, deset let pozneje pa so zabeležili izjemen porast na 102 555 polnjenj. Leta 2011 je bilo porabljeno 71 kWh električne energije, lani pa je ta številka znašala 1.396.158 kWh. S tem se povečuje tudi povpraševanje po električnih polnilnicah. Največ polnilnic na enem mestu je trenutno v parkirni hiši na Šubičevi, med nakupovalnimi središči pa v Aleji. Porabnike večinoma zanima lokacija polnilnice ter cena in kakovost storitve. Na tem področju nenehno delajo in storitev nadgrajujejo. Uvedli so nov zaledni sistem, preko katerega upravljajo polnilnice in nadzirajo dogajanje. 
Elektro Ljubljana ima urejeno tudi gostovanje njihovih uporabnikov v sosednjih državah in mnogih uporabnikov tujih sistemov na svojih polnilnicah. V načrtu pa imajo tudi njihovo razširitev. Prav tako spodbujajo ponudnike električne energije in omrežne operaterje k različnim storitvam, ki bi olajšale prehod na e-mobilnost.

Elektro Ljubljana, ki velja za pionirja e-mobilnosti pri nas, upravlja največjo mrežo polnilnic za električna vozila Gremo na elektriko. Sistem Gremo na elektriko se širi tudi z vstopanjem novih partnerjev, med njimi so občine in distributerji ter ponudniki storitev polnjenja, v prihodnosti pa načrtujejo tudi možnost polnjenja v tujini z aplikacijo Gremo na elektriko, ki so jo s 1. junijem letos posodobili. (pb)

povzeto po sporočilu za javnost
O avtorju