Družba Elektro Ljubljana je v sodelovanju s konzorcijskimi partnerji Informatika, Troia in Comland zaključila projekt Digit Bela – Digitalna preobrazba ekosistema Elektro Ljubljana. V družbi so vzpostavili digitalno strategijo, ki je bila temelj za nadaljnjo preobrazbo. Ključni cilj je bil povečati zavedanje o pomenu digitalizacije ter pripraviti zaposlene na prehod v digitalno okolje.
Projekt, ki je bil izveden v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, je s pomočjo naprednih digitalnih rešitev pomembno doprinesel k optimizaciji poslovnih procesov in nadgradnji digitalnih kompetenc zaposlenih. Projekt je omogočil digitalno preobrazbo pomembnih poslovnih funkcij v podjetju.
Vodja projekta v podjetju Elektro Ljubljana Maja Savinek je povedala, da so digitalno preobrazbo izvedli v več delovnih sklopih, ki so tesno povezani s platformo za obvladovanje tehničnih velepodatkov in analitičnim orodjem POVP, ki omogoča napredno podatkovno analitiko. Izvršni direktor Obratovanja in razvoja distribucijskega omrežja v Elektru Ljubljana Matjaž Osvald je ob tem dodal, da je skupaj z razvojem naprednih digitalnih rešitev podatkovna analitika ključnega pomena pri snovanju podatkovno vodenega podjetja in transformaciji organizacijske klime. Preobrazba omogoča sprejemanje bolj informiranih odločitev na podlagi obsežnih podatkov. Hkrati pa nova, podatkovno usmerjena kultura spodbuja inovativnost in prilagodljivost znotraj organizacije.
V sklopu projekta so v podjetju izvedli nadgradnjo informacijskih sistemov po smernicah Sistemskih obratovalnih navodil za distribucijski sistem električne energije in uvedli napredne algoritme za preverjanje in nadomeščanje merilnih podatkov, s tem pa izboljšali natančnost zbiranja energetskih podatkov ter povečali preglednost in učinkovitost procesov. Pomemben napredek so dosegli tudi na področju energetske prožnosti. Z uvedbo novega modula na portalu Moj elektro lahko uporabniki zdaj aktivno sodelujejo pri upravljanju energetskega omrežja.
Na področju upravljanja investicij so z novo platformo za upravljanje sredstev izboljšali načrtovanje in vzdrževanje infrastrukturnih sredstev.
Poudarek digitalne preobrazbe je bil tudi na izboljšanju procesov terenskega vzdrževanja. Uvedli so napredne rešitve, kot so AR-aplikacije za vizualizacijo GIS-podatkov. Elektromonterji so zdaj opremljeni z informacijami v realnem času, kar jim omogoča večjo učinkovitost pri reševanju težav na terenu, še posebej pri odpravljanju PLC-motenj.
Z uvedbo e-obrazcev in e-dokumentov na portalu Moj elektro in spletni strani podjetja so digitalizirali tudi proces priključevanja in obravnave zahtev. Tako lahko uporabniki zdaj hitreje oddajo vloge in spremljajo njihov status. Razvili so tudi avtomatizirane postopke za informativne izračune priključevanja obnovljivih virov energije, kar uporabnikom omogoča hitro in enostavno preverjanje možnosti priključitve.
Z razvojem napredne platforme za izmenjavo velepodatkov so zagotovili varno in učinkovito obdelavo velikih količin podatkov v realnem času. To povečuje zanesljivost in preglednost poslovnih funkcij ter hkrati podpira skladnost z regulatornimi zahtevami.
Z izvedbo projekta Digit Bela je družba Elektro Ljubljana povečevala digitalne kompetence zaposlenih in implementirala napredne rešitve, s čimer je bolje pripravljena na prilagajanje hitro spreminjajočemu se energetskem sektorju, je ob zaključku projekta povedal predsednik uprave Urban Likozar. Po njegovih besedah je uspešna digitalna preobrazba hkrati tudi temelj za trajnostni razvoj, optimizacijo poslovnih procesov in boljšo uporabniško izkušnjo. (pb)