Energetika

ELES glavni partner Slovenske hiše v Tokiu 2020

Direktor družbe ELES mag. Aleksander Mervar in predsednik OKS Bogdan Gabrovec sta na Japonskem podpisala pogodbo o partnerstvu.
ELES glavni partner Slovenske hiše v Tokiu 2020

S tem je ELES postal glavni partner Slovenske hiše, ki jo bo med olimpijskimi igrami v japonski prestolnici, organiziral Olimpijski komite Slovenije (OKS) – Združenje športnih zvez, katere cilj je postati središče gospodarskega, turističnega, športnega, gastronomskega in kulturnega dogajanja, povezanega s Slovenijo. Podpis je potekal ravno v času obiska predstavnikov slovenske gospodarske delegacije na Japonskem. Pogodba pa bo še dodatno okrepila odlično sodelovanje Elesa z japonsko agencijo NEDO in podjetjem Hitachi v triletnem projektu pametnih omrežij NEDO. NEDO je trenutno največji, najbolj inteligenten in najkompleksnejši projekt pametnih omrežij v Sloveniji, projekt, v katerega je združeno največ, kar je možno v tem času kupiti na globalnem trgu in implementirati v nacionalni elektroenergetski sistem.

Olimpijske igre v Tokiu 2020 zato niso samo priložnost za slovenske športnike in šport nasploh, temveč tudi za nadaljnjo rast gospodarskega in vsakršnega sodelovanja Slovenije in Japonske, je poudaril mag. Aleksander Mervar. Ob tem je povedal še, da ravno primer Elesa kaže, da so lahko tudi družbe v državni lasti, uspešne pri sodelovanju v visokotehnoloških mednarodnih projektih, tudi s partnerjem iz ene izmed tehnološko najrazvitejših držav sveta. Zato tudi odločitev, da podpiše to pogodbo, ni bila težka. Še posebej, če se zavedamo, da je ELES s projektom NEDO republiki Sloveniji zagotovil 20 milijonov evrov nepovratnih sredstev in to ne v denarju, temveč v visokotehnološki opremi, ki nam bo skupaj z ostalimi projekti s področja pametni omrežij omogočila lažji prehod v nizkoogljično družbo.

Predsednik OKS Bogdan Gabrovec je izrazil tudi prepričanje, da se bo v Slovenski hiši, ki jo bodo skupaj z Elesom in državo Slovenijo postavili v samem centru Tokia, pomembnim gospodarskim sestankom pridružilo tudi kakšno slavje ob osvojeni kolajni slovenskih športnikov. Njihov cilj je postavitev najbolj prepoznavne Slovenske hiše doslej, ki bo središče gospodarskega, turističnega, športnega, gastronomskega in kulturnega dogajanja, povezanega s Slovenijo. Zato upa, da bo čim več slovenskih podjetij, ki sodelujejo z japonskimi izkoristilo priložnosti, ki jih bo ponujala Slovenska hiša.

Pomen programskega dela je izpostavil tudi državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Aleš Cantarutti, ki je dejal, da je na poslovnem področju Japonska identificirana kot eden izmed ključnih trgov, s katerimi želimo v Sloveniji razvijati poslovno sodelovanje. Predvsem pa to velja za področje tujih neposrednih investicij. Agencija SPIRIT že od lanskega novembra izvaja program neposrednega trženja Slovenije kot lokacije za tuje investicije ter iskanje potencialnih tujih neposrednih investitorjev. Projekt se bo izvajal še celotno prvo polovico letošnjega leta. V sklopu tega bo agencija identificirala 16 podjetij, ki imajo so izrazila interes za investicije v Evropi, ter z njimi izvedla poglobljene predstavitve. S temi investitorji bo agencija opravljala individualna srečanja, zato bo Slovenska hiša imenitna priložnost za gostitev teh podjetij.

Polona Bahun
O avtorju