Energetika

ELES postaja kompetenčno središče za vzpostavljanje e-mobilnosti

Uvajanje e-mobilnosti v gospodarskih družbah spodbuja tudi država.
ELES postaja kompetenčno središče  za vzpostavljanje e-mobilnosti

Elesovo delovanje temelji na znanju in izkušnjah uporabe e-vozil in potreb po polnjenju. Ker so e-mobilnost uvajali skladno s konceptom celostnega razvoja infrastrukture za masovno polnjenje e-vozil E8, so dosegli pozitivno uporabniško izkušnjo. Dokazali so, da lahko gospodarske družbe s sledenjem temu konceptu bistveno zmanjšajo tveganje prehoda na električni vozni park.

Uvajanje e-mobilnosti v gospodarskih družbah spodbuja tudi država. Ker so trenutno e-vozila dražja od klasičnih, so na voljo subvencije Eko sklada za nakup električnih in hibridnih vozil ter subvencije za električne polnilnice. Poleg tega je država za spodbujanje gospodarskih družb k uporabi e-vozil sprejela še en ukrep, in sicer je višino bonitete za zasebno uporabo službenih e-vozil znižala iz 1,5 na 0,3 odstotka nabavne vrednosti vozila mesečno. Vse to kaže, da se država zavedajo pomena uvajanja e-mobilnosti kot enega izmed ukrepov za prehod na bolj trajnostne načine mobilnosti.

Slovenija je v tem trenutku z javno infrastrukturo dobro pokrita. V državi imamo izjemno razvejano mrežo javnih in hitrih polnilnic. Toda za zagotavljanje stabilne možnosti polnjenja e-vozil se je treba iz vzpostavljanja mreže javnih polnilnic sedaj osredotočiti na vzpostavljanje mreže zasebnih pametnih polnilnic za dolgotrajno polnjenje, ki bodo po analizah količinsko zagotavljale 80-90 odstotkov vsega polnjenja in bodo tudi cenovno najbolj ugodne.

Zato so v Elesu v okviru koncepta E8 pripravil brošuro, v kateri pojasnjujejo, zakaj je za trajnostni prehod na e-mobilnost pomembna mreža pametnih polnilnic na zasebnih lokacijah in parkiriščih gospodarskih družb. Torej povsod tam, kjer vozila stojijo dlje časa. To je še zlasti pomembno čez dan, ko večina ljudi dela in so e-vozila stojijo na parkirnih mestih, proizvodnja energije iz OVE pa je največja.

Poudarjajo, da je za gospodarske družbe, ki se odločajo za investicijo v polnilno infrastrukturo, pomembno, da izberejo polnilnice, ki omogočajo daljinsko upravljanje. Le s takimi polnilnicami bodo namreč dosegli, da se bo e-vozilo polnilo takrat, ko bo to najugodneje za elektroenergetski sistem in posledično tudi za njih. Da bodo torej e-vozilo tudi podnevi lahko polnili po »nočni« tarifi.

Z lastno polnilno infrastrukturo bodo službenemu voznemu parku e-vozil zagotovili stabilno in cenovno ugodno polnjenje, obiskovalcem in zaposlenim pa dodatno ugodnost.

Glede na lastne izkušnje ELES lahko drugim gospodarskim družbam, da bi se lažje odločile za ta korak, omogoča seznanitev s primerom dobre prakse uvajanja e-mobilnosti z vidika investitorja, pomoč pri zasnovi koncepta lastne polnilne infrastrukture, strokovno pomoč pri ključnih vsebinskih elementih razpisov za subvencije, pomoč pri komunikaciji s ponudniki centralnega upravljanja polnilnic ter podporo pri pripravi izobraževanj za zaposlene. Na ta način želijo tudi druge gospodarske družbe spodbuditi, da se odločijo za postavitev pametnih polnilnic na svojih parkiriščih.

Letak najdete na povezavi.

Polona Bahun
O avtorju