Energetika

Energetska pismenost pomeni več kot le vedeti in razumeti

Na Elesu je potekal strokovni posvet o pomenu energetske pismenosti in možnostih za njeno krepitev.
Energetska pismenost pomeni več kot le vedeti in razumeti

V okviru projekta krepitve energetske pismenosti EN-LITE, ki ga med drugim podpirata tudi družbi GEN energija in ELES, je ob koncu lanskega leta namreč izšel priročnik Energetska pismenost: Osrednja načela in temeljne usmeritve za izobraževanje o energiji, ki ponuja multidisciplinarno osvetlitev pomena energetske pismenosti.

Namenjen je vsem, ki se ukvarjajo s formalnim in neformalnim izobraževanjem, raziskovanjem, poročanjem in odločanjem o energiji in energetiki ali pa le z državljansko aktivnim razmišljanjem o pomenu energije za naše vsakdanje življenje in oblikovanje odločitev v zvezi s prihodnjo oskrbo z energijo.

Gre za prevod ameriškega priročnika, ki je rezultat partnerskega sodelovanja 13 ameriških vladnih ter številnih znanstveno-raziskovalnih in izobraževalnih organizacij. Njegov prevod in priredbo za slovenski prostor so pripravili prof. dr. Marko Marhl z Univerze v Mariboru, doc. dr. Tomaž Žagar z ARAO in mag. Mojca Drevenšek iz Consensusa.

Priročnik skladno z izvirnikom obsega sedem osrednjih načel ter po šest do osem temeljnih usmeritev za vsako od osrednjih načel. Pri tem pa izhaja iz osnov fizike, biologije in kemije, osnov energetskih sistemov in elektrotehnike, okoljskih ved, ekonomije, političnih ved, sociologije in komunikologije. Vse te usmeritve pa so na včerajšnjem posvetu osvetlili tudi prispevki naravoslovnih in družboslovnih strokovnjakov, predstavnikov šolstva, odločevalcev na področju energetike in izobraževanja.

Kot je v nagovoru poudaril generalni direktor Direktorata za energijo Danijel Levičar priročnik prihaja ravno v času, ko se bodo sprejemale ključne odločitve v energetiki na različnih nivojih. In, ker je energetska pismenost ključna za sprejemanje dobrih in preudarnih odločitev, se morajo odločevalci stalno izobraževati. Zato ministrstvo močno podpira izdajo priročnika in projekte kot je EN-LITE nasploh.

Vinko Logaj z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport je poudaril, da ministrstvo kljub temu, da je v Sloveniji šolski sistem oblikovan disciplinarno, spodbuja multidisciplinarnost, kamor sodi tudi energetska pismenost. Novonastali priročnik tako predstavlja temelj za učenje in poučevanje o energetiki za različne ravni znanja.

Razprava je pokazala, da pojem energetske pismenosti pomeni več kot le vedeti in razumeti. Vključuje namreč tudi zmožnost uporabe tega znanja in razumevanja za oblikovanje odgovorov na različna vsakdanja vprašanja ter za uspešno soočanje z izzivi glede izbire in izkoriščanja virov energije za zadovoljevanje človekovih potreb danes in jutri. (pb)

Polona Bahun
O avtorju