e-mobilnost

EU parlament pospešuje e-mobilnost: nova pravila glede polnilne infrastrukture

Evropski poslanci so potrdili nova pravila za polnjenje osebnih in tovornih vozil z alternativnimi gorivi in elektriko ter za okolju prijaznejša goriva za plovila. Infrastrukturna mreža se bo širila, postopki plačevanja poenostavili.

EU parlament pospešuje e-mobilnost: nova pravila glede polnilne infrastrukture

Polnilne postaje vsakih 60 kilometrov za avtomobile, vsakih 120 kilometrov za tovornjake in avtobuse, postaje za polnjenje vodika vsakih 200 km, polnjenje brez naročnine in plačevanje alternativnega goriva na kWh, kilogram, minuto ali sejo ter več zelenih pomorskih goriv za tovorne in potniške ladje – to so glavni poudarki novih pravil, ki so jih evropski poslanci sprejeli v okviru projekta »Pripravljeni na 55.« Nova pravila se nanašajo na 55-odstotni cilj zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov do leta 2030 ter razogljičenje prometa, sporočajo iz Evropskega parlamenta.

E-polnilnice za avtomobile na vsakih 60 kilometrov

Polnilno infrastrukturo za e-vozila čaka bliskovit razvoj, saj so poslanci Evropskega parlamenta potrdili pravila glede vzpostavitve mreže polnilnih postaj. Tako naj bi do leta 2026 na vsakih 60 kilometrov za osebna vozila vzpostavili polnilne postaje z najmanj 400 kW izhodne moči vzdolž osrednjih poti evropskega prometnega omrežja TEN-T, izhodna moč omrežja pa naj bi se do leta 2028 povečala na 600 kW.

Polnilne postaje za tovorna vozila in avtobuse z izhodno močjo od 1400 kW do 2800 kW pa bodo morali do leta 2028 vzpostaviti na vsakih 120 kilometrov vzdolž polovice glavnih evropskih cest.

Nova pravila so evropski poslanci sprejeli tudi glede oskrbe z vodikom – države morajo do leta 2031 zagotoviti polnilne postaje za vodik na vsakih 200 kilometrov vzdolž osrednjih poti evropskega prometnega omrežja TEN-T.

Sprememba plačevanja storitev

Spremembe se obetajo tudi pri načinu plačevanja na plačilnih mestih. Uporabniki vozil na alternativna goriva bodo tako morali imeti možnost plačevanja s plačilnimi karticami ali brezkontaktnimi napravami, ter brez naročniškega razmerja, cena bo morala biti prikazana na kWh, kg ali na minuto oziroma sejo.

Do leta 2027 bo Evropska komisija vzpostavila tudi bazo alternativnih goriv, ki bo uporabnikom nudila podatke o razpoložljivosti, čakalnih dobah in cenah na posameznih polnilnih mestih.

Nova pravila tudi na morju

Evropski poslanci spreminjajo tudi pravila na področju goriv za plovila. Tako bodo plovila morala postopoma zmanjševati izpuste toplogrednih plinov, do 80 odstotkov leta 2050, občutno pa bodo morali zmanjšati tudi onesnaževanje zraka v pristaniščih.

Z novimi pravili sledijo pričakovanjem po izboljšavah okolju prijazne prometne infrastrukture in ladijskega prometa, še sporočajo iz evropskega parlamenta.

Katarina Prelesnik
O avtorju