Države članice EU dobile fleksibilen zakonodajni okvir za razvijanje infrastrukture za alternativna goriva.
EU je včeraj sprejela novo direktivo, po kateri bodo morale države članice zagotavljati minimalno infrastrukturo za alternativna goriva ter skupne evropske standarde za zasnovo in uporabo polnilnih postaj, vključno z enotnim priključkom za polnjenje električnih vozil. Države članice morajo direktivo v svoje zakonodaje prenesti in jo tudi predstaviti do konca leta 2016.
Kot je ob sprejemu direktive dejal podpredsednik Evropske komisije Siim Kallas, pristojen za promet, z novimi pravili EU končno postavlja dolgo pričakovani zakonski okvir, na osnovi katerega podjetja lahko sedaj investirajo v infrastrukturo. S tem torej alternativna goriva postajajo ključna za izboljšanje zanesljivosti oskrbe z energijo, zmanjšanje vplivov prometa na okolje in za povečanje konkurenčnosti podjetij v EU, ki se ukvarjajo s tovrstnimi tehnologijami. Države članice so zahtevale fleksibilnost pri razvijanju infrastrukture in z novo direktivo jo imajo. Sedaj pa je odvisno samo od njih samih, ali jo bodo znale postaviti v svoj zakonodajni okvir.
Nova pravila zajemajo elektriko, utekočinjen zemeljski plin, stisnjen zemeljski plin in vodik. Ti čisti energenti so se do sedaj srečevali s tremi glavnimi ovirami: visokimi cenami vozil, majhno sprejemljivostjo med uporabniki in s pomanjkanjem ustreznih polnilnih in črpalnih postaj. Nova direktiva EU pa naj bi te odpravila.
Po novi direktivi je treba potrošnikom zagotoviti tudi dostop do jasnih informacij o gorivih, ki se lahko uporabljajo za vozila, primerjavo cen s konvencionalnimi gorivi ter informacije o lokacijah polnilnih in črpalnih postaj. Prav tako nova zakonodaja zahteva standardizirano označevanje v navodilih za uporabo vozil, v prodajalnah ter na polnilnih in črpalnih postajah. (pb)