Energetika

EU strožja do avtomobilske industrije

Svet EU je potrdil pristop Evropske komisije do avtomobilske industrije, ki od proizvajalcev zahteva strogo izpolnjevanje vseh varnostnih, okoljskih in proizvodnih zahtev EU.
EU strožja do avtomobilske industrije

Zakonodajni predlog Evropske komisije iz januarja 2016 temeljito spreminja homologacijski okvir EU, ki določa pravila za dajanje avtomobilov na trg. Reforma bo modernizirala trenutni sistem, uvedla nove razpoložljive tehnologije in izboljšala kontrolo nad podatki o izpustih CO2. Namen predloga uredbe o homologaciji in tržnem nadzoru motornih vozil je zagotoviti bolj neodvisno testiranje vozil in več nadzora nad avtomobili, ki so že v prometu. Ne nazadnje pa z njo želijo povrniti zaupanje potrošnikov v avtomobilsko industrijo, ki ga je ta izgubila s prirejanjem podatkov o izpustih. Z reformo pa bo omogočila, da se to ne bo več dogajalo.

Nove obveznosti za nadzor trga, o katerih se države EU, med njimi Slovenija, strinjajo, vključujejo tudi to, da bodo morale države opraviti minimalno število preverjanj avtomobilov vsako leto. To minimalno število pregledov bo 1 na vsakih 50 tisoč novo registriranih vozil v posamezni državi v preteklem letu. Pregledi bodo vključevali preverjanje emisij v realnih razmerah vožnje.

Uredba prav tako uvaja večja pooblastila za nadzor EU nad nacionalnimi organi, testnimi centri in proizvajalci, vključno z možnostjo, da Komisija proizvajalcem naloži kazni. Poleg tega morajo proizvajalci avtomobilov pristojnim organom omogočiti dostop do protokolov programske opreme za emisije.

Sedaj se začenjajo tristranska pogajanja med državami EU, Evropskim parlamentom in Evropsko komisijo z namenom sklenitve končnega dogovora. Uredba bo dopolnila druge pomembne ukrepe Komisije, kot so uvedba bolj robustnih in realnih metod za merjenje emisij dušikovih oksidov in CO2 iz avtomobilov.

Polona Bahun
O avtorju