e-mobilnost

Evropa zavezana razogljičenju prometnega sektorja

Svet EU in Evropski parlament dosegla začasni dogovor o reformi, ki bo pripomogla k zmanjšanju skupnih emisij iz prometa.
Evropa zavezana razogljičenju prometnega sektorja

Reforma bo povečala tržno gotovost in pripomogla k zmanjšanju skupnih emisij iz prometa. Nova pravila bodo tudi okrepila konkurenčnost evropske industrije na rastočih svetovnih trgih za te nove tehnologije. Prav tako bodo pravila spodbujala trg brezemisijskih in nizkoemisijskih vozil s promoviranjem njihove uporabe v okviru javnega naročanja. Dogovor bodo zdaj morale potrditi države članice v okviru Sveta EU.

V reformi so določeni minimalni cilji javnega naročanja za čista lahka vozila, tovornjake in avtobuse za leti 2025 in 2030. Ti cilji so izraženi kot minimalni deleži čistih vozil v skupnem številu vozil za cestni prevoz, ki so predmet vseh pogodb o javnem naročilu in javnih naročil storitev.

Besedilo vključuje novo opredelitev pojma „čistega vozila“. Opredelitev čistih lahkih vozil temelji na standardih za emisije CO2, opredelitev čistih težkih vozil pa na uporabi alternativnih goriv.

Področje uporabe pravil se razširja v smislu zadevnih praks javnega naročanja. Nova pravila bodo veljala tudi za širši razpon storitev, vključno s storitvami javnega cestnega prevoza, prevozom potnikov za posebne namene, zbiranjem odpadkov ter poštnimi storitvami in storitvami dostave paketov.

Po začetku veljavnosti direktive bodo imele države članice 24 mesecev časa, da sprejmejo nacionalne določbe. Poleg tega bodo morale komisiji vsaka tri leta poročati o izvajanju pravil, pri čemer morajo prvo poročilo predložiti do 18. aprila 2026.
Komisija je predlog sicer predstavila novembra 2017 v okviru drugega svežnja o mobilnosti.

Predsedstvo bo dogovor sedaj predložilo veleposlanikom in veleposlanicam pri EU, ki ga bodo obravnavali na eni od prihodnjih sej Odbora stalnih predstavnikov v okviru Sveta EU. Nato bo sledilo še uradno glasovanje v Parlamentu in Svetu.

Polona Bahun
O avtorju