Evropska komisija je Sloveniji danes izplačala 231 milijonov evrov v obliki predhodnega financiranja, kar ustreza 13 odstotkom dodelitve nepovratnih sredstev za Slovenijo v okviru mehanizma za okrevanje in odpornost (RRF). Nadaljnja izplačila bo komisija odobrila na podlagi izvajanja naložb in reform, opisanih v slovenskem načrtu za okrevanje in odpornost. Slovenija naj bi v obdobju izvajanja načrta prejela skupno 2,5 milijarde evrov, od tega 1,8 milijarde evrov v obliki nepovratnih sredstev in 705 milijonov evrov v obliki posojil. Današnje izplačilo sledi nedavni uspešni izvedbi prvih operacij najemanja posojil v okviru instrumenta NextGenerationEU. Do konca leta namerava komisija za financiranje prvih načrtovanih izplačil državam članicam v okviru instrumenta NextGenerationEU zbrati skupaj do 80 milijard evrov dolgoročnega financiranja, ki ga bodo dopolnjevale kratkoročne menice EU.
Mehanizem za okrevanje in odpornost je osrednji del instrumenta NextGenerationEU, ki bo zagotovil 800 milijard evrov (v tekočih cenah) za podporo naložbam in reformam v vseh državah članicah. Slovenski načrt je del odziva EU brez primere, da bi iz krize zaradi COVID-19 izšli močnejši, s spodbujanjem zelenega in digitalnega prehoda ter krepitvijo odpornosti in kohezije v naših družbah.
Mehanizem za okrevanje in odpornost v Sloveniji financira naložbe in reforme, za katere se pričakuje, da bodo korenito preoblikovale slovensko gospodarstvo in družbo: zagotovitev zelenega prehoda, podpiranje digitalnega prehoda ter krepitev gospodarske in socialne odpornosti.
Tako na področju zelenega prehoda slovenski načrt namenja 230 milijonov evrov za financiranje obsežnih programov prenove, namenjenih povečanju energijske učinkovitosti javnih stavb, vključno s šolami. Podpira tudi razogljičenje prometnega sektorja z naložbami v železniško infrastrukturo v vrednosti 292 milijonov evrov, ki so namenjene nadgradnji preobremenjenih železniških prog, prenovi železniških postaj, povečanju zmogljivosti, hitrosti in varnosti železniškega prometa ter digitalizaciji železniške infrastrukture, da bi skrajšali potovalne čase.