Okolje

Evropski poslanci podprli cilj ničelnih izpustov za osebna in kombinirana vozila v letu 2035

Revidirani standardi za izpuste CO2 za nova osebna vozila in lahka gospodarska vozila so del svežnja Pripravljeni na 55 v letu 2030.

Evropski poslanci podprli cilj ničelnih izpustov za osebna in kombinirana vozila v letu 2035

S sprejetim besedilom, ki predstavlja stališče Evropskega parlamenta za pogajanja z državami članicami, poslanke in poslanci podpirajo predlog Evropske komisije, da se do leta 2035 doseže brezemisijska cestna mobilnost (cilj EU za celotni vozni park za zmanjšanje izpustov iz novih osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil za sto odstotkov v primerjavi z letom 2021). Vmesni cilji zmanjšanja izpustov za leto 2030 bi bili določeni na 55 odstotkih za avtomobile in 50 odstotkih za kombinirana vozila.

Kot je znano, je Evropska komisija je 14. julija lani v okviru svežnja Pripravljeni na 55 predstavila zakonodajni predlog za krepitev standardov emisijskih vrednosti CO2 za nove osebne avtomobile in lahka gospodarska vozila. Cilj predloga je prispevati k podnebnim ciljem EU do leta 2030 in 2050, zagotoviti koristi za državljane s širšo uvedbo brezemisijskih vozil (boljša kakovost zraka, prihranki energije in nižji stroški za lastništvo vozila) ter spodbujati inovacije na področju brezemisijskih tehnologij.

Poleg tega so podprli tudi povečanje cilja za ponore ogljika v rabi zemljišč, spremembi rabe zemljišč in gozdarskem sektorju (LULUCF), s čimer se bo dejanski cilj EU glede zmanjšanja emisij do leta 2030 dvignil na 57 odstotkov. Tako kot Evropska komisija so tudi evroposlanci mnenja, da bi moral biti cilj EU do leta 2030 zmanjšanje emisij v LULUCF najmanj za 310 milijonov ton ekvivalenta CO2

Evropski poslanci predlagajo tudi vzpostavitev mehanizma za naravne nesreče, ki bi bil od leta 2026 do 2030 na voljo državam članicam, ki zaradi naravnih nesreč, kot so na primer požari, niso dosegle svojih letnih ciljev.
Ponovno so izpostavili svoje stališče, da so naravni ponori ogljika nestanovitni, zato jih v nasprotju s predlogom Evropske komisije, ne bi smeli združevati z emisijami iz kmetijskega sektorja.

Polona Bahun
O avtorju