Skupina Geoplin je v letu 2012 poslovala še uspešneje kot leta 2011, čeprav je delovala v zahtevnem poslovnem okolju.
Kot je v zvezi s poslovnim poročilom za leto 2012 povedal predsednik uprave Geoplina Boštjan Napast, so čisti prihodki od prodaje skupine v letu 2012 znašali 482 milijonov evrov, čisti poslovni izid je dosegel 15 milijonov evrov. Čisti prihodki od prodaje so za 20 odstotkov presegli prihodke, dosežene v letu 2011, poslovni izid pred davki, obrestmi, amortizacijo in odpisi (EBITDA) je bil za desetino boljši kot v letu 2011.
Ključni cilji Geoplina lani celo preseženi
Skupina Geoplin je presegla ključne cilje fizičnega obsega poslovanja, to je, količinske prodaje zemeljskega plina, količinskega prenosa zemeljskega plina po prenosnem sistemu in prodaje zmogljivosti za prenos zemeljskega plina po prenosnem plinovodnem sistemu. Vsi ti cilji so bili vsi uresničeni v večjem obsegu kot leta 2011.
Skupina je uspešno nadaljevala uresničevanje investicijskega razvojnega načrta na področju plinovodne infrastrukture, ki ga izvaja družba Plinovodi. Skupna vrednost naložb skupine v letu 2012, ki se skoraj v celoti nanašajo na vlaganje v razvoj plinovodne infrastrukture v Sloveniji, je bila 39 milijonov evrov.
Uspeh na poslovnem področju so dopolnili z uspešno zaključenim procesom certificiranja družbe Plinovodi kot neodvisnega operaterja prenosnega sistema in s tem preoblikovanje skupine Geoplin v skladu z določili Direktive 2009/73/ES (Tretjim energetskim svežnjem) in Energetskim zakonom.
Prodaja zemeljskega plina večja za 5 odstotkov
Ključne aktivnosti matične družbe Geoplin so bile usmerjene v osnovno dejavnost, ki je trgovanje z zemeljskim plinom na domačem in tujem trgu ter zagotavljanje zanesljive oskrbe slo-venskih odjemalcev z zemeljskim plinom. V letu 2012 je bilo prodanih 1049 milijonov kubičnih metrov zemeljskega plina, kar pomeni petodstotno povečanje prodaje glede na leto 2011, kljub krčenju gospodarskih aktivnosti in padanju domače porabe.
V družbi Geoplin so povečanje obsega prodaje dosegli na račun večje prodaje zemeljskega plina na tujih trgih, kamor je bila prodana četrtina vseh količin. Leto 2012 so zaznamovale tudi intenzivne tržne aktivnosti, ki jih je povzročil iztek večjega števila pogodb s kupci v Sloveniji. Družba je sledila strategiji ohranjanja tržnega položaja, ki jo je potrdil nadzorni svet, in ohranjala svojo konkurenčnost tudi z uvajanjem novih produktov.
Zagotovili zanesljivo oskrbo z zemeljskim plinom
Na področju nabave zemeljskega plina so potekale optimizacija nabavnih virov in zalog ter uravnotežene prodajnonabavne aktivnosti. Geoplin je kupce celo leto nemoteno oskrboval z zemeljskim plinom ter jim nudil storitve na področju bilansiranja in zanesljivosti oskrbe. Spremembe na evropskem trgu zemeljskega plina, predvsem oživitev trgovanja na trgovalnih vozliščih, normativna liberalizacija evropskega plinskega trga in gospodarska kriza, so povzročile zaostritev tržnih razmer.
Pereč problem na slovenskem trgu je bila šibka plačilna sposobnost kupcev, kar je od Geoplina zahtevalo še intenzivnejšo izterjavo in več aktivnosti za zavarovanje terjatev. Tveganja so tekoče spremljali, identificirali in uravnavali po sprejetih ter uveljavljenih postopkih obvladovanja tveganj, je med drugim še dejal predsednik uprave skupine Geoplin. (mj)