Sporazum je mejnik za zmanjšanje ogljičnega odtisa mednarodnega pomorskega prometa in zagotovitev, da bo sektor ladijskega prometa pravično prispeval k doseganju ciljev Pariškega sporazuma, in sicer sorazmerno s svojim tri-odstotnim deležem svetovnih emisij. Revidirana strategija za leto 2023 določa cilj ničelne stopnje neto emisij z ladij do leta 2050 ali okrog njega, to je blizu leta 2050. To je veliko povečanje ambicioznosti v primerjavi z obstoječo strategijo iz leta 2018, katere cilj je bil v istem časovnem obdobju zmanjšati emisije z ladij za samo 50 odstotkov. Dogovorjena je bila tudi krivulja z okvirnimi kontrolnimi točkami, določenimi za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov z ladij za vsaj 20 odstotkov – v primerjavi z ravnmi iz leta 2008 – za 30 odstotkov do leta 2030 in za vsaj 70 odstotkov – za 80 odstotkov – do leta 2040. Evropska komisija je pripravljena sodelovati z državami članicami EU in drugimi pogodbenicami IMO pri izvajanju načrta, skladnega s ciljem glede temperature iz Pariškega sporazuma.
V strategiji je določen tudi pomemben cilj, da se do leta 2030 uporabi vsaj pet odstotkov tehnologij, goriv in/ali virov energije brez emisij, goriv in/ali virov energije z ničelnimi ali skoraj ničelnimi emisijami. Ta cilj bo sprožil prehod, saj bo pomorski industriji in industriji goriv poslal jasen signal ter spodbudil potrebne naložbene odločitve in izbiro goriva.
Poleg tega je bil dosežen dober napredek pri ukrepih za izvajanje ciljev. IMO je dosegla soglasje, da je treba take ukrepe sprejeti do leta 2025 in da bi morali vključevati standard, ki ureja postopno zmanjšanje intenzivnosti toplogrednih plinov ladijskih goriv, ter mehanizem za določanje cen emisij toplogrednih plinov v pomorskem prometu. Ukrepi bodo oblikovani na podlagi celovite ocene učinka, s katero se bo zagotovilo, da učinkovito zmanjšujejo emisije iz sektorja, hkrati pa bodo prispevali k enakim konkurenčnim pogojem ter pravičnemu prehodu, pri katerem nihče ne bo zapostavljen.
Ravni ambicij in okvirne kontrolne točke upoštevajo emisije v življenjskem ciklu goriv za plovila s ciljem zmanjšanja emisij znotraj meja energetskega sistema mednarodnega ladijskega prometa, s čimer se prepreči prenos emisij v druge sektorje. Evropska komisija v zvezi s tem pozdravlja odobritev smernic o intenzivnosti toplogrednih plinov v življenjskem ciklu goriv za plovila, ki so trdna podlaga za prihodnja leta in zagotavljajo zmanjšanje emisij.