Energetika

Informa Echo že 25 let med najodmevnejšimi!

Silovita moč povezovanja je obeležila 25 let razvoja podjetja Informa Echo, ki je osredotočeno na spodbujanje učinkovite rabe energije in OVE.

Informa Echo že 25 let med najodmevnejšimi!

Omenjene besede je zapisala predsednica žirije dr. Adrijana Rejc Buhovac v utemeljitvi prve nagrade EU CSR Award, ki je bila v letu 2013 podeljena podjetju Informa Echo za razvojni projekt »Iniciativa Energija si«.  

Kot so povedali v Informi Echo, je njihovo podjetje, ki letos praznuje petindvajseto obletnico, to prestižno nagrado delilo s partnerji: Centrom za energetsko učinkovitost pri IJS, Energetsko zbornico Slovenije in Statističnim uradom RS.  

Zgodba podjetja Informa Echo se je začela z razvojno vizijo pobudnice Olivere Baćović Dolinšek. Kmalu po ustanovitvi se je podjetje, specializirano za integrirano komuniciranje, osredotočilo na področje energetike in spodbujanja učinkovite rabe in obnovljivih virov energije (URE, OVE). Vztrajnost vodilnega tima tega svojevrstnega družinskega podjetja in sodelovanje številnih partnerjev in naročnikov je oblikovalo razvojno pobudo, ki je povezala državno upravo, vodilna energetska podjetja, ponudnike opreme in številne posameznike v prizadevanjih za učinkovito ravnanje z energijo. Pobuda, ki izhaja iz Sinergijskega modela povezovanja, pa si utira pot tudi izven slovenskih meja.

Ključni rezultati in koristi za skupnost

Med prepoznavnejšimi ozaveščevalnimi aktivnostmi, ki so se dotaknile preko 100.000 ljudi, so: portal www.pozitivnaenergija.si, kampanja in facebook skupnost sl-si.facebook.com/energija.si, Raziskava energetske učinkovitosti Slovenije REUS, Mreža podjetniško družbene odgovornosti Sinergija, akcije Varčna sijalka v vsak dom, Ekomanija, Vreme v evrih, spletna aplikacija eko-mobil.net in v zadnjem času spletni energetski svetovalec PORABImanj - svetovalec.pozitivnaenergija.si.

Pri snovanju in izvajanju omenjenih aktivnosti so pobudniki sodelovali z več kot 200 podjetji iz različnih področij in organizacijami. Dolgoletno sodelovanje z bivšo agencijo za učinkovito rabo energije AURE je nedvomno prispevalo k današnji usmeritvi podjetja. Posebno vlogo pri uresničevanju pobude je imel HSE, kot pobudnik kampanje »Energija si, bodi učinkovit« in investitor različnih odmevnih akcij. S ciljem podpore ozaveščevalnim aktivnostim je bila vzpostavljena Mreža podjetniško družbene odgovornosti Sinergija, katere člani so v veliki meri prispevali k uresničevanju idej.  

V zadnjih letih je bilo strateškega pomena sodelovanje s Petrolom, ki je doprinesel razvoju spletne svetovalne aplikacije PORABImanj za izračunavanje prihrankov pri energiji in je naročnik prodajnega orodja, ki ga omogoča nadgradnja spletnega svetovalca. Jasno začrtana pot pa se nadaljuje s sodelovanjem z podjetjem Borzen, ki je v zadnjem letu prevzel skrb za spodbujanje učinkovite rabe energije.  

Energetski svetovalec PORABImanj  

Neodvisni spletni svetovalec PORABImanj na podlagi doseženih rezultatov predstavlja velik potencial na področju ozaveščanja o učinkovitem ravnanju z energijo. Svetovalec, ki povezuje in usklajuje interese porabnikov, ponudnikov in širših družbenih interesov, je zasnovan po sinergijskih načelih razvojnega modela, ki ga je zasnovala ustanoviteljica podjetja Olivera Baćović Dolinšek.  

Omenjeni svetovalec porabnikom energije omogoča brezplačne izračune možnih prihrankov na področju ogrevanja, klimatizacije, električnih aparatov in osebnega prevoza. Ponudnikom energije, opreme in storitev omogoča da aplikacijo prilagodijo kot prodajno orodje. Pri tem svetovalec ohranja strokovno neodvisnost izračunov in nasvetov saj so vsa sporočila naročnikov označena z njihovimi logotipi tako, da uporabnik loči komercialna sporočila od neodvisnih izračunov in nasvetov. Z usmerjanjem na učinkovite energetske rešitve in njihovo promocijo pa se zmanjšuje poraba energije in pospešuje raba obnovljivih virov energije.  

Z inovativnim poslovnim modelom in promocijskim pristopom so k sodelovanju pritegnili šest naročnikov (Petrol, HSE, Energija plus, Vitanest, Bauhaus in Merkur) in štiri medijske partnerje (Večer, Naš stik, Pod svojo streho in Energija doma).  

Energetskega svetovalca v Sloveniji uporablja 55.000 uporabnikov, kar je več kot 2 % prebivalcev. Po izračunih CEU IJS pa je v letu in pol omogočil prihranek energije kot jo 50.000 gospodinjstev porabi za pranje perila v enem letu.  

Nad izračuni bdi Center za energetsko učinkovitost pri IJS, področje energetske učinkovitosti zgradb pa usmerja Gradbeni inštitut ZRMK. Vrhunska ekipa spletnih strokovnjakov in programerjev pa že razvija novo generacijo svetovalca, ki bo uporabnikom dostopen v jeseni.  

Korenine, ki omogočajo krošnjo uspeha  

Kot menijo v Informi Echo, so izvor kreativnih zamisli, ki potrebujejo podporo lastnih prizadevanj in okolja, vedno ljudje. Olivera je od otroštva razvijala idejo o zasebnem podjetju in postopoma pridobivala znanja, ki so ji pozneje omogočila vzpostavitev Sinergijskega modela povezovanja, ki je danes temelj vseh dejavnosti podjetja. Rajka so bolj privlačile praktične veščine, ki mu danes omogočajo učinkovito vodenje podjetja. Prispevek Branka Baćovića so kreativne sposobnosti, ki dajo poseben pečat prepoznavnosti številnim uspešnim projektom.  

Sinergija ustvarjena na ravni družine se prenaša na širok krog sodelavcev, ki se oblikuje glede na potrebe posameznih projektov. Prenaša se na partnerje in naročnike in državno upravo predvsem preko sodelovanja pri valutni Raziskavi energetske učinkovitosti Slovenije REUS, ki jo Informa Echo s podporo strokovnega konzorcija izvaja od leta 2009. Člani konzorcija REUS so CEU IJS, GI ZRMK, SURS in Inštitut Mediana.

Skrivnost uspeha podjetja Informa Echo je v usklajevanju in povezovanju različnih interesov družbe, gospodarstva in posameznikov, kar je bistvo Modela sinergijskega povezovanja, ki je bil povod za prvo nagrado Horus 2009 za družbeno odgovorno podjetniško prakso. Sledila so številna priznanja, ki potrjujejo, da je Informa Echo izbrala pravo tržno nišo in dobro učvrstila svojo pozicijo z lastnimi programi in aktualnimi orodji za spodbujanje energetske učinkovitosti. V zadnjih desetih letih so skupaj s partnerji izvedli več kot petintrideset akcij.  

Priprave na vključevanje v mednarodne tokove  

Doseženi rezultati in številna priznanja so vodstvo podjetja Informa Echo spodbudila na intenzivne priprave za vstop na mednarodni trg s spletno aplikacijo PORABImanj. K temu jih je spodbudilo tudi povabilo Impact Vienna Hub-a na trimesečno brezplačno izobraževanje za sodelovanje z investitorji. Kot perspektivnemu podjetju za širitev na mednarodni trg so jim omogočili raziskavo nemškega trga.  

Priprave na vključevanje v mednarodne tokove potekajo na različnih ravneh, med drugim vključevanje podjetja v EU iniciativo Energy Community za spodbujanje učinkovite rabe in obnovljivih virih energije v balkanskih državah. Predstavitev svetovalca PORABImanj in raziskave REUS na nedavni konferenci v Črni gori je vzbudila veliko zanimanje balkanskih in vzhodno evropskih držav. Po besedah predstavnika Ukraine bi jim izkušnje in orodja, ki so jih razvili v Informa Echo, lahko prihranile veliko časa in denarja pri razvijanju strategije in uvajanju ukrepov učinkovite rabe energije.  

Na podlagi dosedanjih izkušenj vodstvo podjetja meni, da je na področju spodbujanja učinkovite rabe in obnovljivih virov energije možno veliko narediti. V tem pa je skritih tudi veliko poslovnih priložnosti za ponudnike energije, opreme in storitev povezanih z energijo. Izkušnje pridobljene na tem področju pa je možno prenesti tudi na druga gospodarska in družbena  področja, kjer so potrebni premiki v smeri večje učinkovitosti in družbeno odgovornejšega ravnanja.  

Svetovalca PORABImanj naj bi razširili v 25 držav  

Primer dobre prakse podjetja Informa Echo je lahko model in spodbuda mnogim, da z ustvarjalnimi idejami, znanjem in pozitivno naravnanostjo lahko uresničijo veliko več kot se zdi iz zornega kota skeptičnega načina razmišljanja. Kot so še povedali v Informi Echo, z optimizmom gledajo v prihodnost in načrtujejo, da bodo v naslednjih petindvajsetih letih razširili svetovalca PORABImanj v 25 držav. Glede na uspešno prehojeno pot ni razloga, da jim ne bi uspelo.  

Da je Informa Echo v svojem 25-letnem razvojnem obdobju dosegla zavidljiv in spodbuden nivo delovanja, ne nazadnje pričajo tudi slovenska nagrada za najboljši promocijski projekt URE, OVE, 2009; prva slovenska nagrada za družbeno odgovornost Horus, 2009 ter, kot že rečeno, tudi prva evropska nagrada za družbeno odgovornost, 2013. (mj)