Omenjene besede je zapisala
predsednica žirije dr. Adrijana Rejc
Buhovac v utemeljitvi prve nagrade EU CSR Award, ki je bila v letu 2013
podeljena podjetju Informa Echo za razvojni projekt »Iniciativa Energija si«.
Kot so povedali v Informi Echo, je
njihovo podjetje, ki letos praznuje petindvajseto obletnico, to prestižno
nagrado delilo s partnerji: Centrom za energetsko učinkovitost pri IJS,
Energetsko zbornico Slovenije in Statističnim uradom RS.
Zgodba podjetja Informa Echo se
je začela z razvojno vizijo pobudnice Olivere Baćović Dolinšek. Kmalu po
ustanovitvi se je podjetje, specializirano za integrirano komuniciranje, osredotočilo
na področje energetike in spodbujanja učinkovite rabe in obnovljivih virov
energije (URE, OVE). Vztrajnost vodilnega tima tega svojevrstnega družinskega
podjetja in sodelovanje številnih partnerjev in naročnikov je oblikovalo
razvojno pobudo, ki je povezala državno upravo, vodilna energetska podjetja,
ponudnike opreme in številne posameznike v prizadevanjih za učinkovito ravnanje
z energijo. Pobuda, ki izhaja iz Sinergijskega modela povezovanja, pa si utira
pot tudi izven slovenskih meja.
Ključni rezultati in koristi za
skupnost
Med prepoznavnejšimi
ozaveščevalnimi aktivnostmi, ki so se dotaknile preko 100.000 ljudi, so: portal www.pozitivnaenergija.si, kampanja in facebook skupnost
sl-si.facebook.com/energija.si, Raziskava energetske učinkovitosti Slovenije REUS, Mreža podjetniško družbene
odgovornosti Sinergija, akcije Varčna sijalka v vsak dom, Ekomanija, Vreme v
evrih, spletna aplikacija eko-mobil.net in v zadnjem času spletni energetski
svetovalec PORABImanj - svetovalec.pozitivnaenergija.si.
Pri snovanju in izvajanju
omenjenih aktivnosti so pobudniki sodelovali z več kot 200 podjetji iz
različnih področij in organizacijami. Dolgoletno sodelovanje z bivšo agencijo
za učinkovito rabo energije AURE je nedvomno prispevalo k današnji usmeritvi
podjetja. Posebno vlogo pri uresničevanju pobude je imel HSE, kot pobudnik
kampanje »Energija si, bodi učinkovit« in investitor različnih odmevnih akcij.
S ciljem podpore ozaveščevalnim aktivnostim je bila vzpostavljena Mreža
podjetniško družbene odgovornosti Sinergija, katere člani so v veliki meri
prispevali k uresničevanju idej.
V zadnjih letih je bilo
strateškega pomena sodelovanje s Petrolom, ki je doprinesel razvoju spletne
svetovalne aplikacije PORABImanj za izračunavanje prihrankov pri energiji in je
naročnik prodajnega orodja, ki ga omogoča nadgradnja spletnega svetovalca.
Jasno začrtana pot pa se nadaljuje s sodelovanjem z podjetjem Borzen, ki je v
zadnjem letu prevzel skrb za spodbujanje učinkovite rabe energije.
Energetski svetovalec PORABImanj
Neodvisni spletni svetovalec
PORABImanj na podlagi doseženih rezultatov predstavlja velik potencial na
področju ozaveščanja o učinkovitem ravnanju z energijo. Svetovalec, ki povezuje
in usklajuje interese porabnikov, ponudnikov in širših družbenih interesov, je
zasnovan po sinergijskih načelih razvojnega modela, ki ga je zasnovala
ustanoviteljica podjetja Olivera Baćović Dolinšek.
Omenjeni svetovalec porabnikom
energije omogoča brezplačne izračune možnih prihrankov na področju ogrevanja,
klimatizacije, električnih aparatov in osebnega prevoza. Ponudnikom energije,
opreme in storitev omogoča da aplikacijo prilagodijo kot prodajno orodje. Pri
tem svetovalec ohranja strokovno neodvisnost izračunov in nasvetov saj so vsa
sporočila naročnikov označena z njihovimi logotipi tako, da uporabnik loči
komercialna sporočila od neodvisnih izračunov in nasvetov. Z usmerjanjem na
učinkovite energetske rešitve in njihovo promocijo pa se zmanjšuje poraba
energije in pospešuje raba obnovljivih virov energije.
Z inovativnim poslovnim modelom
in promocijskim pristopom so k sodelovanju pritegnili šest naročnikov (Petrol,
HSE, Energija plus, Vitanest, Bauhaus in Merkur) in štiri medijske partnerje
(Večer, Naš stik, Pod svojo streho in Energija doma).
Energetskega svetovalca v
Sloveniji uporablja 55.000 uporabnikov, kar je več kot 2 % prebivalcev. Po
izračunih CEU IJS pa je v letu in pol omogočil prihranek energije kot jo 50.000
gospodinjstev porabi za pranje perila v enem letu.
Nad izračuni bdi Center za energetsko
učinkovitost pri IJS, področje energetske učinkovitosti zgradb pa usmerja
Gradbeni inštitut ZRMK. Vrhunska ekipa spletnih strokovnjakov in programerjev
pa že razvija novo generacijo svetovalca, ki bo uporabnikom dostopen v jeseni.
Korenine, ki omogočajo krošnjo
uspeha
Kot menijo v Informi Echo, so izvor
kreativnih zamisli, ki potrebujejo podporo lastnih prizadevanj in okolja, vedno
ljudje. Olivera je od otroštva razvijala idejo o zasebnem podjetju in postopoma
pridobivala znanja, ki so ji pozneje omogočila vzpostavitev Sinergijskega
modela povezovanja, ki je danes temelj vseh dejavnosti podjetja. Rajka so bolj
privlačile praktične veščine, ki mu danes omogočajo učinkovito vodenje
podjetja. Prispevek Branka Baćovića so kreativne sposobnosti, ki dajo poseben
pečat prepoznavnosti številnim uspešnim projektom.
Sinergija ustvarjena na ravni
družine se prenaša na širok krog sodelavcev, ki se oblikuje glede na potrebe
posameznih projektov. Prenaša se na partnerje in naročnike in državno upravo
predvsem preko sodelovanja pri valutni Raziskavi energetske učinkovitosti
Slovenije REUS, ki jo Informa Echo s podporo strokovnega konzorcija izvaja od
leta 2009. Člani konzorcija REUS so CEU IJS, GI ZRMK, SURS in Inštitut Mediana.
Skrivnost uspeha podjetja Informa
Echo je v usklajevanju in povezovanju različnih interesov družbe, gospodarstva
in posameznikov, kar je bistvo Modela sinergijskega povezovanja, ki je bil
povod za prvo nagrado Horus 2009 za družbeno odgovorno podjetniško prakso.
Sledila so številna priznanja, ki potrjujejo, da je Informa Echo izbrala pravo
tržno nišo in dobro učvrstila svojo pozicijo z lastnimi programi in aktualnimi
orodji za spodbujanje energetske učinkovitosti. V zadnjih desetih letih so
skupaj s partnerji izvedli več kot petintrideset akcij.
Priprave na vključevanje v
mednarodne tokove
Doseženi rezultati in številna
priznanja so vodstvo podjetja Informa Echo spodbudila na intenzivne priprave za
vstop na mednarodni trg s spletno aplikacijo PORABImanj. K temu jih je
spodbudilo tudi povabilo Impact Vienna Hub-a na trimesečno brezplačno
izobraževanje za sodelovanje z investitorji. Kot perspektivnemu podjetju za
širitev na mednarodni trg so jim omogočili raziskavo nemškega trga.
Priprave na vključevanje v
mednarodne tokove potekajo na različnih ravneh, med drugim vključevanje
podjetja v EU iniciativo Energy Community za spodbujanje učinkovite rabe in
obnovljivih virih energije v balkanskih državah. Predstavitev svetovalca
PORABImanj in raziskave REUS na nedavni konferenci v Črni gori je vzbudila
veliko zanimanje balkanskih in vzhodno evropskih držav. Po besedah predstavnika
Ukraine bi jim izkušnje in orodja, ki so jih razvili v Informa Echo, lahko
prihranile veliko časa in denarja pri razvijanju strategije in uvajanju ukrepov
učinkovite rabe energije.
Na podlagi dosedanjih izkušenj
vodstvo podjetja meni, da je na področju spodbujanja učinkovite rabe in
obnovljivih virov energije možno veliko narediti. V tem pa je skritih tudi
veliko poslovnih priložnosti za ponudnike energije, opreme in storitev povezanih
z energijo. Izkušnje pridobljene na tem področju pa je možno prenesti tudi na
druga gospodarska in družbena področja,
kjer so potrebni premiki v smeri večje učinkovitosti in družbeno odgovornejšega
ravnanja.
Svetovalca PORABImanj naj bi
razširili v 25 držav
Primer dobre prakse podjetja
Informa Echo je lahko model in spodbuda mnogim, da z ustvarjalnimi idejami,
znanjem in pozitivno naravnanostjo lahko uresničijo veliko več kot se zdi iz
zornega kota skeptičnega načina razmišljanja. Kot so še povedali v Informi Echo,
z optimizmom gledajo v prihodnost in načrtujejo, da bodo v naslednjih
petindvajsetih letih razširili svetovalca PORABImanj v 25 držav. Glede na
uspešno prehojeno pot ni razloga, da jim ne bi uspelo.
Da je Informa Echo v svojem
25-letnem razvojnem obdobju dosegla zavidljiv in spodbuden nivo delovanja, ne
nazadnje pričajo tudi slovenska nagrada za najboljši promocijski projekt URE,
OVE, 2009; prva slovenska nagrada za družbeno odgovornost Horus, 2009 ter, kot že rečeno, tudi prva
evropska nagrada za družbeno odgovornost, 2013. (mj)