Mala in srednje velika podjetja predstavljajo približno polovico evropskega BDP in igrajo ključno vlogo pri dodajanju vrednost v vsakem sektorju gospodarstva. Poleg tega, da so torej ekonomsko pomembna so tudi okoljsko pomembno. Čeprav je njihov individualni vpliv majhen, je njihov kumulativni vpliv na okolje je pomemben. Zato je bila marca 2020 objavljena evropska strategija za mala in srednje velika podjetja. Strategija želi prispevati k ciljem evropskega zelenega dogovora in k drugim ukrepom EU glede digitalnega in zelenega prehoda za dosego podnebno nevtralnega, z viri učinkovitega in gospodarstva z mobilizacijo evropskih malih in srednje velikih podjetij v vseh industrijskih sektorjih.
Podatki raziskave kažejo, da je 89 odstotkov malih in srednje velikih podjetij v EU uvedlo vsaj en ukrep za učinkovitejše ravnanje z viri, kot so uporaba obnovljivih virov (61 odstotkov podjetij), recikliranje (57 odstotkov podjetij) ali zmanjševanje odpadkov (64 odstotkov podjetij). Velika večina podjetij (83 odstotkov), ki že izvaja tovrstne ukrepe, dodatne ukrepe načrtuje tudi v naslednjih dveh letih. In sicer 58 odstotkov podjetij ukrepe v zvezi z varčevanjem z energijo, 55 odstotkov podjetij ukrepe zmanjševanja odpadkov in 53 odstotkov ukrepe v zvezi v varčevanjem z materiali. Med malimi in srednje velikimi podjetji, ki še ne izvajajo ukrepov za učinkovito rabo virov, pa je kar 73 odstotkov takšnih, ki teh ukrepov ne nameravajo izvajati tudi v prihodnje. Velika večina malih in srednje velikih podjetij sicer sprejema ukrepe za učinkovito rabo virov, vendar dejansko vlaganje ostaja nizko - 35 odstotkov anketiranih podjetij je vložilo odstotek ali nekoliko več svojih naložb v te ukrepe.
Po raziskavi sodeč kar 72 odstotkov anketiranih podjetij še nima vzpostavljenega konkretnega načrta za zmanjšanje ogljičnega odtisa svojega podjetja, 24 odstotkov podjetij ima načrt že vzpostavljen, štiri odstotke podjetij pa je že podnebno nevtralnih.
Približno vsako tretje podjetje (32 odstotkov) ponuja zelene proizvode, v naslednjih dveh letih pa jih to namerava storiti še 11 odstotkov podjetij. Med malimi in srednje velikimi podjetji, ki ponujajo zelene izdelke in storitve, se jih 62 odstotkov zanaša na lastna finančna sredstva in 56 odstotkov na lastno tehnično znanje za proizvodnjo teh izdelkov ali storitev. Na zunanjo podporo se zanaša 24 odstotkov podjetij.
Podjetja, ki so sodelovala v raziskavi, so navedla, da bi jih k boljšemu ravnanju z viri najbolj spodbudila nepovratna sredstva ali subvencije (36 odstotkov) ali boljša koordinacija med podjetji v sektorju (26 odstotkov). Raziskava je pokazala še, da ima nekaj manj kot štiri od desetih malih in srednje velikih podjetij vsaj enega redno zaposlenega na zelenem delovnem mestu, 33 odstotkov podjetij ta delovna mesta upravlja med enim in pet zaposlenimi, pet odstotkov pa, da imajo več kot pet zelenih delovnih mest.
Podatki za slovenska mala in srednje velika podjetja kažejo, da 57 odstotkov podjetij izvaja ukrepe za zmanjševanje odpadkov, 52 odstotkov ukrepe za varčevanje z energijo in 42 odstotkov ukrepe v zvezi v varčevanjem z materiali.
Dva odstotka slovenskih podjetij navaja, izvajanja ukrepov za učinkovito rabo virov v zadnjih dveh letih zelo vplivalo na proizvodne stroške podjetja, pri 28 odstotkih so se delno znižali, pri 21 odstotkih so se delno povečali, pri šestih odstotkih znatno povišali, pri 34 odstotkih pa se niso spremenili. Glede sredstev, ki so jih v zadnjih dveh letih v povprečju na leto vložili, da bi zagotovili učinkovitejšo rabo virov, je 50 slovenskih malih in srednje velikih podjetij navedlo, da je bilo to manj kot en odstotek letnega prometa, 40 podjetij je namenilo od enega do deset odstotkov letnega prometa in šest podjetij več kot 30 odstotkov letnega prometa.
Konkretno strategijo za zmanjšanje ogljičnega odtisa ima izdelano 23 odstotkov slovenskih podjetij, 16 odstotkov podjetij jo načrtuje, 59 odstotkov pa je nima in je tudi ne načrtuje.
K boljšemu ravnanju z viri bi slovenska podjetja najbolj spodbudila nepovratna sredstva ali subvencije (55 odstotkov), svetovanje o možnih vrstah financiranja
in finančno načrtovanje za naložbe v učinkovito rabo virov (26 odstotkov) ali svetovanje o tem, kako izboljšati učinkovito rabo virov v vaši družbi (23 odstotkov). Med slovenskimi podjetji jih 37 nudi zelene izdelke ali storitve. Takšnih, ki jih ne nudi, vendar načrtuje, da bodo s tem začeli v naslednjih
dveh letih je devet. Takšnih, ki jih ne nudi in jih tudi ne namerava pa je kar 53. Pri začetku ponudbe zelenih izdelkov in storitev bi največ (42 odstotkov) slovenskim podjetjem najbolj pomagale finančne spodbude za razvoj izdelkov,
storitev ali novih proizvodnih postopkov, 20 odstotkom tehnična pomoč in svetovalne storitve za razvoj izdelkov, storitev ali proizvodnih postopkov, 14 odstotkom podjetij pomoč pri prepoznavanju potencialnih trgov ali strank ter 11 odstotkom podjetij svetovalne storitve za trženje ali distribucijo.