Kot je sporočil organizator, so za oba dogodka od NIJZ že pridobili vsa potrebna soglasja in Primož Lemež je prepričan, da kljub zaostrovanju pogojev zaradi pandemije, organizacija dogodka ni vprašljiva. Organizatorji so še posebej ponosni, da sta se kot soorganizatorja konference pridružila še SPIRIT in Ministrstvo za infrastrukturo. Država partnerica je letos Nizozemska, kar je še posebej pomembno, ker so prav Nizozemci začeli pravi šprint v e-mobilnost.
»Seveda imamo nekaj težav zaradi epidemije,« je povedal predsednik Emobilityja Primož Lemež in dodal: »Nekatera podjetja imajo prepoved sodelovanja zaposlenih na vseh dogodkih, tako da se nam nekateri predavatelji žal ne bodo smeli pridružiti osebno. Zato bo dogodek hibriden, kar je pa v teh časih nekaj povsem običajnega. Seveda sem si želel, da bi vsi prišli osebno, ampak če ne gre, pač ne gre. Je pa pomembno, da »mala« Slovenija ostane na zemljevidu e-mobilnosti. Naš simpozij si je namreč v zadnjih šestih letih pridobil kar velik sloves med e-mobilnostnimi strokovnjaki iz Evrope. No, zdaj lahko zapišemo tudi iz Sveta!«
Tudi letos pestra bera udeležencev
Vsebinsko bosta oba dneva 7. Simpozija izredno pestra, prav tako pa bo pestro tretji dan, ko je na vrsti prestavljena konferenca o e-mobilnosti v lokalnih skupnostih. 7. Simpozij Emobility in 2. Konferenca za lokalne skupnosti bosta sicer potekala med 20. in 22. oktobrom. Na obeh prireditvah bodo sodelovala podjetja, organizacije in politiki iz Nizozemske, partnerske države, Norveške, Nemčije, Združenih Držav Amerike, Velike Britanije, Monaka, Hrvaške, Slovaške, Bolgarije, ki prihaja z izredno močno gospodarsko delegacijo, in seveda Slovenije. V igri pa je še nekaj držav, predvsem sosednih.
»Na prireditev so povabljeni, in večina jih je sodelovanje tudi že potrdila, tudi avtomobilski proizvajalci, kot sta Volvo in Rimac Automobili, Tesla Motors, ki je pred kratkim v Sloveniji odprl svojo prvo pisarno v regiji, pa bo letos nastopil v vlogi opazovalca. Veselimo se tudi predavanj Pipistrela, ki je kot prvi na Svetu prejel tipski certifikat ze električno letalo. To je prvi tipski certifikat za pogon letal po več kot sedemdesetih letih in dobil ga je prav Pipistrel.
V Sloveniji imamo tudi kar nekaj baterijskih genijev in na prireditvi bo sodeloval nihov šef in eden izmed svetovno najbolj priznanih baterijskih doktorjev prof. Dr. Robert Dominko. »
Sicer pa se po besedah Primoža Lemeža lahko veselimo tudi pogovora z Davidom Richardsom, človekom, ki je v angleški lasti ohranil Aston Martina, ter lastnikom podjetja Prodrive, ki je eno najnaprednejših svetovnih podjetij na področju avtomobilov. Ob tem je David tudi predsednik angleške športne avtomobilske zveze MSA. Ker se klasični »dizlaši« počasi spreminjajo v ponudnike hitrega polnjenja, bo zanimivo tudi slišati, kaj o teh spremembah pravi eden izmed največjih svetovnih dizelskih koncernov Shell.
Ker se brez elektrike električni avtomobili ne morejo voziti, je pomembna tudi polnilna infrastruktura. Na simpoziju in konferenci bodo udeleženci tako imeli priložnost slišati, kaj o prihodnosti e-mobilnosti in rešitvah, ki jih ponujata v zvezi z električno infrastrukturo, menita slovenski ELES in nizozemski ELAD NL. Dve podjetji, ki o tem razmišljata izredno napredno.
Električne avtomobile vedno bolj povezujemo tudi z avtonomno vožnjo in pri tem brez umetne inteligence ne gre. Univerza Reno v Nevadi sodeluje s Teslo pri razvoju avtonomne vožnje, nizozemski Brain Creators pa so ena izmed vodilnih družb pri razvoju avtomobilske inteligence v Evropi. Organizatorji upajo, da se jim bodo pri obravnavi te teme pridružili tudi strokovnjaki Inštituta Jožef Štefan, ki bo sicer na simpoziju sodeloval s svojim oddelkom za nanotehnologijo. Tam namreč razvijajo supermagnete za elektromotorje. Organizatorji pričakujejo tudi kar nekaj klubov in združenj za e-mobilnost. Spet prihajajo Norvežani, to pot njihov nacionalni avtomobilski klub, ki se hitro transformira tudi v e-klub. Pa nemško e-mobilnostno združenje BEM, bolgarski e-mobilnostni grozd ter njihova agencija za pospeševanje gospodarstva. Torej bo na dogodku tudi veliko možnosti za podjetja, da navežajo stike s tujimi partnerji. Zanimivo bo slišati kako hude težave ima nemška avtomobilska industrija na prehodu v e-mobilnost. Sodelovali pa bodo tudi predstavniki AMZS, saj tudi tam že kar dolgo razmišljajo o e-mobilnosti in so na tem področju tudi že nekaj naredili.
Predstavitev izkušenj iz drugih delov Evrope
Kar nekaj svetovnih prestolnic ima izvrstne rešitve kako prebivalcem omogočiti bolj čist zrak in bolj zdravo življenje v mestih, zato se organizatorji veselijo prihoda predstavnikov iz Monaka, Amsterdama, predstavniki iz Stockholma pa se bodo pridružili prek video konference. Veliko njihovih idej se da spraviti tudi v majhne slovenske okvirje.
Na konferenci za lokalne skupnosti bodo organizatorji s pomočjo sodelujočih delegatov in strokovne komisije izbrali tudi najbolj e-mobilnostno občino in najbolj e-mobilnostno mesto v Sloveniji. Lani je v točkovanju mest zmagala Ljubljana, vprašanje pa je, ali je v vmesnem času naredila dovolj, da bo ta laskavi naziv tudi ohranila, saj se je kar nekaj mest e-mobilnosti v zadnjem letu lotilo precej resno.
»Ponosen sem, da smo spet uspeli zbrati svetovno, evropsko ter seveda slovensko smetano e-mobilnosti. Ko sem pred leti organiziral 1. simpozij, sem mislil, da jih bo treba organizirati kakšnih pet ter, da bomo potem iitak vsi vedeli o e-mobilnosti vse in bomo samo še čakali na to, da bomo lahko kupili električne avtomobile. Zdaj pa vem, da nas pri Emobilityju čaka še dolga pot. Vsekakor pravljični 7. simpozij ni zadnji, čeprav se mi zdi, da bo ta simpozij, zaradi razmer v katerih ga organiziramo, res pravljični,« je za konec povedal predsednik organizacijskega odbora Primož Lemež.
Vse aktualne informacije o simpoziju sicer dobite na uradni spletni strani simpozija www.emobility.si.