V Ljubljani je od konca novembra 2017 omogočeno polnjenje tovornih vozil na utekočinjen zemeljski plin. Začenja se tudi distribucija iz skladišča utekočinjenega ZP.
Energetika Ljubljana je decembra 2017 na Podutiški cesti 99 odprla prvo javno polnilnico za tovorna vozila na utekočinjen zemeljski plin v Sloveniji. Kaj to pomeni z vidika zmanjševanja ogljičnega odtisa in emisij iz prometa?
Kot pojasnjujejo v družbi Energetika Ljubljana, gre za odločen korak k razogljičenju transporta, za nov prispevek k čistejšemu zraku. Težki tovorni promet še vedno prispeva približno četrtino emisij CO2 in je še vedno v največji meri odvisen od nafte. Tudi zato so v naši nacionalni slovenski strategiji za alternativna goriva zapisani zahtevni in ambiciozni cilji, med katerimi je tudi ta, da bodo do leta 2030 vozila na utekočinjen zemeljski plin dosegla 12-odstotni delež. Slovenija je tranzitna država in zemeljski plin predstavlja dobro alternativo za čistejše okolje v težkem tovornem prometu.
Vzpostavljena bo logistika dobave utekočinjenega ZP
»Odprtje prve javne polnilnice v Sloveniji predstavlja majhen korak za omejevanje vplivov na okolje, a hkrati velik korak v smeri zagotavljanja novega, univerzalno uporabnega goriva, saj se z njim v prvem kvartalu leta 2018 začenja tudi distribucija iz skladišča utekočinjenega zemeljskega plina v občini Grosuplje. S tem bo vzpostavljena logistika dobave utekočinjenega zemeljskega plina v Slovenijo,« je poudaril Srečko Trunkelj, namestnik direktorja Energetike Ljubljana.
Med drugim je pojasnil tudi, da lahko z zemeljskim plinom ob nezmanjšani funkcionalnosti naprav in vozil, ob enakem ugodju in, kar je še posebej pomembno, ob nižjih stroških, zmanjšamo svoj emisijski odtis. Na poti do dekarbonizacije prometa je sicer še kar nekaj ovir, a je pomembneje, da se vsi zavedamo potrebe po takojšnjem začetku spreminjanja obstoječega stanja.