Da je zemeljski plin vsestransko uporaben, se dobro zavedajo v skupini Petrol, kjer spodbujajo prehod na okolju prijaznejše energente, tako za gospodinjstva kot za industrijske porabnike, na področju mobilnosti pa tudi za občine in posameznike. Prav tako izvajajo obvezno gospodarsko javno službo izgradnje in upravljanja plinovodnega omrežja.
V skupini Petrol skrbijo za distribucijo zemeljskega plina, ki pomeni transport po lokalnih in regionalnih plinovodnih omrežjih z namenom zanesljive oskrbe porabnikov. Zemeljski plin potuje po plinovodnih ceveh pod zemljo, zato njegova uporaba razbremeni cestno omrežje, zmanjša možnost razlitja in pomeni manjšo grožnjo za podtalnico ter ostale vodne vire.
Kot je povedal Primož Kramer, produktni vodja razvoja in upravljanja Plinskih distribucijskih sistemov, se v skupini Petrol z distribucijo zemeljskega plina trenutno ukvarjajo v dveh državah, v Sloveniji in Srbiji. Možnost nadaljnjega razvoja vidijo v pridobivanju novih koncesij in prevzemanju podjetij na obstoječih trgih in z vstopom na hrvaški trg, in sicer z vizijo dosega sinergij na področju dobave zemeljskega plina, elektrike in ostalih produktov ter paketov.
Poleg tega se ukvarjajo tudi z distribucijskimi sistemi utekočinjenega naftnega plina. V sklopu javno-zasebnega partnerstva tako poskrbijo za celovito izvedbo postavitve sistema ogrevanja na utekočinjen naftni plin. Celovita ponudba zajema začetno idejo, postavitev plinohrama in izvedbo zunanje plinske instalacije na objektu. Utekočinjen naftni plin (UNP oz. LPG) je okolju prijazno in energetsko učinkovito gorivo ter omogoča največji izkoristek pri izgorevanju, praktično brez toplotnih izgub.
Plin ima vsekakor številne prednosti in je pri mobilnosti najboljša alternativa klasičnim gorivom. Kot je pojasnil Borut Sočič, produktni vodja razvoja in upravljanja Alternativne energije, je v mobilnosti utekočinjen naftni plin (LPG) najboljša alternativa klasičnim gorivom v segmentu osebnih vozil, svoj delež ima v segmentu lahkih tovornih vozil in prav tako tudi segmentu težkega tovornega prometa. V slednjem sta vse bolj prisotna tudi stisnjen zemeljski plin (CNG), ki je sicer najbolj uveljavljen za mestni potniški promet in utekočinjen zemeljski plin (LNG), ki pa si pot do kupcev v segmentu težkega tovornega prometa na slovenskem trgu šele utira.
Nepovratna sredstva med drugim tudi za izgradnjo CNG postaj
Na podlagi uspeha na razpisu Evropske komisije Blending Call so pridobili nepovratna sredstva v višini 20 % celotne investicije njihovega prijavljenega projekta, med drugim tudi za izgradnjo 17-ih lokacij za polnjenje vozil s CNG v obdobju 2019-2023. Omenjene CNG postaje bodo postavljene v Sloveniji in na Hrvaškem.
S ciljem pridobivanja dejanskih uporabniških podatkov o uporabi alternativnih goriv so v partnerskem sodelovanju s transportnim podjetjem predelali eno težko tovorno vozilo na LPG in eno vozilo na pogon z LNG. Zbrani podatki bodo temelj za pripravo novih rešitev za najboljše uporabniške izkušnje v prihodnje.
V skupini Petrol se intenzivno ukvarjajo tudi z analizo LNG in C-LNG polnilnih postaj. Kot so še poudarili, verjamejo, da bo LNG že kmalu postal eno ključnih goriv v segmentu težkih tovornih vozil. (mj)