Elektroservisi so na daljnovodni
trasi med Železniki in Bohinjem zmontirali že prek 100 od skupno 115
daljnovodnih stebrov.
Sodelovanje podjetja Elektroservisi
pri projektu izgradnje 110 in 20 kV daljnovoda RTP Železniki-RTP Bohinj, katerega investitor je Elektro Gorenjska, obsega
montažo jeklenih konstrukcij (pol je nosilnih, pol zateznih stebrov) ter
gradbena in elektromontažna dela.
»Do sedaj smo končali vsa
gradbena dela, razen tistih, ki so predvidena ob zaključku projekta, kot je na
primer ureditev oz. odstranitev dovoznih poti. Prav tako smo postavili že
vse nožne dele jeklenih konstrukcij stebrov. Na trasi, dolgi skoraj 19 kilometrov,
bomo skupno postavili 115 daljnovodnih stebrov iz jeklene predalčne
konstrukcije - od tega 57 nosilnih in 58 zateznih stebrov. V celoti smo
zmontirali že več kot 101 steber, pri štirinajstih pa nas čaka še montaža vrhov,
kar bomo predvidoma končali že v začetku prihodnjega meseca,« je dejal odgovorni vodja projekta in hkrati tudi odgovorni vodja gradbišča Franci Milhar iz
omenjenega podjetja.
Končali so tudi že del elektromontažnih
del, in sicer na odsekih od stojnega mesta 80 do stojnega mesta 103, zdaj pa je
v delu odsek od stojnega mesta 69 do 80.
Elektromontažna dela bodo v celoti končali oktobra letos, celoten objekt pa bo predvidoma
končan novembra. Na odsekih, kjer so elektromontažna dela že izvedena ali v
teku, so opravili tudi barvanje jeklenih konstrukcij z antikorozijsko zaščito.
Zahtevna montaža na težko
dostopnih mestih
Teren za montažo je zelo
zahteven, saj trasa daljnovoda med Železniki in Bohinjem poteka po hribovitem
in pogosto nedostopnem območju. Na 68 stojnih mestih so tako zaradi kamnite
podlage in terenskih značilnosti, že v projektu predvideli temeljenje z mikropiloti,
kar so tudi uspešno izvedli. Pri montaži do težko dostopnih stojnih mest so material
dostavljali z žičnico, na desetih stojnih mestih, pa so montažo lahko izvedli
le z montažno iglo, saj dostop z delovnimi stroji ni bil mogoč.
»Pri elektromontažnih delih nas
čaka še en izziv. Zaradi nedostopnosti bomo ponekod izvedli vleko predvlečne
vrvi s pomočjo multikopterja. Metodo smo že uspešno preizkusili pri izgradnji
400 kV daljnovoda Beričevo-Krško, kjer
se je izkazala kot ugodnejša, predvsem pa varnejša za monterje, kot je montaža
s helikopterjem, ki smo jo izvajali na 110 kV daljnovodu Beričevo-Trbovlje,« je povedal vodja Milhar.
Vzpostavljena bo še bolj
zanesljiva oskrba
Po napovedi investitorja Elektra
Gorenjska bo z izgradnjo te 110 in 20 kV daljnovodne povezave na območju
Bohinjske in Selške doline vzpostavljena še bolj zanesljiva in kakovostna
oskrba z električno energijo. Nova distribucijska infrastruktura na tem močno
razgibanem geografskem območju bo zagotovila dvostranski vir napajanja obeh dolin.
S tem projektom bo zaokrožena tudi tako imenovana Gorenjska energetska zanka,
ki bo povezovala RTP Moste-Bohinj-
Železniki -Škofja Loka in Okroglo. Po pričakovanju naj bi s to zanko
omogočili tudi nadaljnji gospodarski in turistični razvoj obeh občin. (mj)