Energetika

Montaža daljnovodnih stebrov na Gorenjskem se bliža zaključku

Elektroservisi so na daljnovodni trasi med Železniki in Bohinjem zmontirali že prek 100 od skupno 115 daljnovodnih stebrov.
Montaža daljnovodnih stebrov na Gorenjskem se bliža zaključku

Sodelovanje podjetja Elektroservisi pri projektu izgradnje 110 in 20 kV daljnovoda RTP Železniki-RTP Bohinj, katerega investitor je Elektro Gorenjska, obsega montažo jeklenih konstrukcij (pol je nosilnih, pol zateznih stebrov) ter gradbena in elektromontažna dela.  

»Do sedaj smo končali vsa gradbena dela, razen tistih, ki so predvidena ob zaključku projekta, kot je na primer ureditev oz. odstranitev dovoznih poti. Prav tako smo postavili že vse nožne dele jeklenih konstrukcij stebrov. Na trasi, dolgi skoraj 19 kilometrov, bomo skupno postavili 115 daljnovodnih stebrov iz jeklene predalčne konstrukcije - od tega 57 nosilnih in 58 zateznih stebrov. V celoti smo zmontirali že več kot 101 steber, pri štirinajstih pa nas čaka še montaža vrhov, kar bomo predvidoma končali že v začetku prihodnjega meseca,« je dejal odgovorni vodja projekta in hkrati tudi odgovorni vodja gradbišča Franci Milhar iz omenjenega podjetja.  

Končali so tudi že del elektromontažnih del, in sicer na odsekih od stojnega mesta 80 do stojnega mesta 103, zdaj pa je v delu odsek od stojnega mesta 69 do  80. Elektromontažna dela bodo v celoti končali oktobra letos, celoten objekt pa bo predvidoma končan novembra. Na odsekih, kjer so elektromontažna dela že izvedena ali v teku, so opravili tudi barvanje jeklenih konstrukcij z antikorozijsko zaščito.

Zahtevna montaža na težko dostopnih mestih

Teren za montažo je zelo zahteven, saj trasa daljnovoda med Železniki in Bohinjem poteka po hribovitem in pogosto nedostopnem območju. Na 68 stojnih mestih so tako zaradi kamnite podlage in terenskih značilnosti, že v projektu predvideli temeljenje z mikropiloti, kar so tudi uspešno izvedli. Pri montaži do težko dostopnih stojnih mest so material dostavljali z žičnico, na desetih stojnih mestih, pa so montažo lahko izvedli le z montažno iglo, saj dostop z delovnimi stroji ni bil mogoč.  

»Pri elektromontažnih delih nas čaka še en izziv. Zaradi nedostopnosti bomo ponekod izvedli vleko predvlečne vrvi s pomočjo multikopterja. Metodo smo že uspešno preizkusili pri izgradnji 400 kV  daljnovoda Beričevo-Krško, kjer se je izkazala kot ugodnejša, predvsem pa varnejša za monterje, kot je montaža s helikopterjem, ki smo jo izvajali na 110 kV daljnovodu Beričevo-Trbovlje,« je povedal vodja Milhar.  

Vzpostavljena bo še bolj zanesljiva oskrba   

Po napovedi investitorja Elektra Gorenjska bo z izgradnjo te 110 in 20 kV daljnovodne povezave na območju Bohinjske in Selške doline vzpostavljena še bolj zanesljiva in kakovostna oskrba z električno energijo. Nova distribucijska infrastruktura na tem močno razgibanem geografskem območju bo zagotovila dvostranski vir napajanja obeh dolin. S tem projektom bo zaokrožena tudi tako imenovana Gorenjska energetska zanka, ki bo povezovala RTP Moste-Bohinj-  Železniki -Škofja Loka in Okroglo. Po pričakovanju naj bi s to zanko omogočili tudi nadaljnji gospodarski in turistični razvoj obeh občin. (mj)