Energetika

Na Ekokvizu dijaki letos o Energiji na zalogo

V okviru mednarodnega programa Ekošole je včeraj v Celju potekalo državno tekmovanje v Ekokvizu za srednje šole na temo ekoznanja.
Na Ekokvizu dijaki letos o Energiji na zalogo

V prizadevanju za širjenje energetske pismenosti med mladimi je družba ELES že tretje leto kot glavni sponzor podprla srednješolski program Ekošola – tekmovanje Ekokviz. V njem je letos sodelovalo 223 dijakov iz 45 srednjih šol iz cele Slovenije, kar je največ doslej. Tekmovanje sicer poteka v dveh delih: dijaki najprej tekmujejo v šolskem tekmovanju, trije prvouvrščeni dijaki na vsakem nivoju izobraževanja pa se uvrstijo na državno tekmovanje.

Dijaki treh srednješolskih izobraževalnih programov - srednjega poklicnega izobraževanja, srednjega strokovnega in poklicno-tehničnega izobraževanja ter strokovne in splošne gimnazije - so letos reševali testna vprašanja s krovnim naslovom Energija na zalogo. Združeval je tri povezane teme: življenje in delo čebel ter njihovo energijo, ki jo dajejo človeku in okolju; energijo iz gozda, ki jo dobimo iz lesa in kisika ter vire energije in njihovo prekomerno izkoriščanje in varčevanje.

V kategoriji srednjega poklicnega izobraževanja je zmagal Matej Dolar iz Srednje lesarske šole iz Ljubljane, v kategoriji srednjega strokovnega in poklicno-tehničnega izobraževanja je bil najboljši Matej Križanec iz Gimnazije in srednje kemijske šole iz Ruš, v kategoriji strokovne in splošne gimnazije pa se je najbolj izkazala Anica Ficko iz Prve Gimnazije Maribor. Priznanja in nagrade, ki jih je pripravil sponzor projekta ELES, so podelili na sklepni prireditvi v mestnem kinu Metropol , kjer so dijaki prisluhnili tudi predavanju na temo čebel, ki ga je pripravila Čebelarska zveza Slovenije.

Kot je ob podelitvi nagrad dejal nacionalni koordinator programa Ekošola mag. Gregor Cerar je Ekokviz za srednje šole eden izmed najobsežnejših in vsebinsko zahtevnih projektov, ki ga program Ekošola izvaja že dvanajsto leto. »Z letošnjo vsebino so dijaki pridobili poglobljeno znanje o energiji, ki smo jo prikazali in predstavili z drugih zornih kotov, kot smo vajeni sicer. S povezovanjem učnih vsebin in projektov, kot je Ekokviz, dijake celovito izobražujemo za trajnostni način življenja. Še posebej si prizadevamo, da dijaki novo pridobljeno znanje in navade prenesejo tudi med starše in v lokalno okolje, s čimer jih opozarjajo, da mora biti skrb za okolje del našega razmišljanja in življenja. S tem pa izpolnjujemo tudi širše poslanstvo programa Ekošola,« je dodal mag. Gregor Cerar.

V času tekmovanja je mag. Mojca Drevenšek iz Consensusa mentorjem tekmovalnih ekip predstavila mednarodni projekt EN-LITE, ki se v Sloveniji izvaja od leta 2013 in skrbi za zavedanje o pomenu energije in njenih virov. Projekt je namenjen krepitvi energetske pismenosti med ključnimi deležniki in vsemi, ki jih zanima oblikovanje nizkoogljične energetske prihodnosti. Cilji projekta so povečati zanimanje in razumevanje energetskih tem v čim širši javnosti, spodbuditi konstruktivno, na znanju temelječe vključevanje državljanov v oblikovanje energetske prihodnosti oziroma nacionalnih strategij ter krepitev formalnih in neformalnih oblik izobraževanja med mladimi. Ob tej priložnosti je predstavila tudi priročnik »Energetska pismenost: Osrednja načela in temeljne usmeritve za izobraževanje o energiji«, ki je izšel v okviru mednarodnega projekta EN-LITE. Gre za prevod in priredbo ameriškega izvirnika, ki ponuja multidisciplinarno osvetlitev pomena energetske pismenosti. (pb)

Polona Bahun
O avtorju