e-mobilnost

Na Madžarskem kmalu v pogon tovarna za reciklažo litij-ionskih hranilnikov

Postavilo jo je podjetje Andrada v lasti slovenskih avtomobilskih podjetnikov, ki načrtujejo širitev tudi v druge evropske države, najprej v Španijo, potem pa tudi v Slovenijo.

Na Madžarskem kmalu v pogon tovarna za reciklažo litij-ionskih hranilnikov

Ustanovitelji skupine Andrada so slovenski avtomobilski podjetniki in družbe, med njimi Iztok Seljak, Peter Tibaut, proizvajalec akumulatorjev TAB, ACH Invest in drugi.  V Andradino prvo tovarno za reciklažo litij-ionskih hranilnikov energije, ki stoji v kraju  Sóskútu blizu Budimpešte , so investirali 35 milijonov evrov. V njej pa naj bi v anslednjih letih delo našlo 160 delavcev. Kot izpostavljajo v podjetju, s prehodom na baterijsko podprto elektromobilnost svetovno povpraševanje po litij-ionskih hranilnikih energije za električne avtomobile namreč silovito narašča, s tem pa se hitro povečujejo tudi potrebe po varni in okolju prijazni visokotehnološki predelavi tovrstnih hranilnikov. 

»Andrada bo pomemben evropski akter v procesu zelenega prehoda na segmentu zelene električne mobilnosti, saj je varno in okoljsko prijazno recikliranje litij-ionskih hranilnikov energije zadnji še manjkajoči del v popolnoma trajnostni dobavni verigi. Tehnologija podjetja Andrada omogoča recikliranje strateških materialov, ki se uporabljajo za hranilnike energije. Andrada bo tako giga tovarnam, ki že in še bodo hranilnike energije proizvajale na Madžarskem, ki postaja epicenter te proizvodnje v Evropi, omogočala, da te materiale reciklirajo in ponovno uporabijo lokalno,« poudarja Peter Tibaut, izvršni direktor Andrade. Andrada bo na svojem začetku izvajala mehansko predelavo neaktivnega odpada hranilnikov energije. Njeni končni izdelki bodo komponente za proizvodnjo aktivnih katodnih materialov, ter aluminij, baker in jeklo. Primerljiva tehnologija mehanskega recikliranja se na varen in trajnosten način že izvaja na drugih lokacijah v zahodni Evropi, med drugim tudi v Nemčiji, Švici in Franciji. Andrada bo pri tem uporabljala svojo lastno inovativno in še naprednejšo različico te tehnologije, njihov cilj pa je vzpostaviti proces, ki zagotavlja v celoti trajnostni krožni tok strateških materialov za litij-ionske hranilnike energije in s tem narediti baterijska električna vozila resnično okolju prijazna.

Iztok Seljak, soustanovitelj skupine Andrada, pa ob tem še dodaja, da je Andrada več kot le še ena naložba v zeleno električno mobilnost, saj pomeni predstavitev najbolj napredne tehnologije za  reciklažo litij-ionskih hranilnikov energije, pri čemer znanost in inovacije povezujejo z  varnostjo in okoljsko odgovornostjo. Popoln nadzor emisij in tozadevno preseganje zakonskih norm, trajnostno ravnanje z dragocenim odpadom in dolgoročna okoljska vzdržnost vseh procesov so ključni vidiki Andradine tehnologije in njenega celotnega poslovnega modela. Kot pravi Seljak, Madžarska prevzema vodilni položaj pri proizvodnji litij-ionskih hranilnikov energije za električna vozila v Evropi, s tem pa naraščajo tudi njene potrebe po reciklaži tozadevnega proizvodnega odpada lokalno. Zato so se tudi odločili da podjetje ustanovijo in z njegovo dejavnostjo  začnejo ravno na Madžarskem, pri čemer pa bodo tesno sodelovali tudi s priznanimi slovenskimi strokovnjaki. Prvi lokaciji na Madžarskem naj bi sicer hitro sledile še druge lokacije po Evropi, začenši s Španijo, ki ji bo med drugimi nato sledila tudi Slovenija 
 

Brane Janjič
O avtorju