V Franciji se je včeraj zaključilo dvodnevno zasedanje okoljskih
ministrov Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD).
Omenjenega zasedanja se je udeležila tudi
ministrica za okolje in prostor Irena Majcen, ki je sopredsedovala srečanju
okoljskih ministrov OECD.
Srečanja okoljskih ministrov v
okviru OECD potekajo vsaka štiri
leta; letošnje je potekalo pod naslovom Okolje in ekonomija v svetu po letu
2015. Ministrskemu srečanju je predsedoval novozelandski minister za okolje dr.
Nick Smith, ministrica Majcen pa je imela, skupaj z ministrom za okolje
Republike Čile Pablom Badanierjem, vlogo sopredsedujoče.
Ministrsko zasedanje se je pričelo
s plenarnim zasedanjem na temo »Podnebne spremembe: glavni izzivi na poti
naprej« in se
nadaljevalo z vzporednimi razpravami, kjer je Slovenija sodelovala na tematskem panelu Onesnaževanje
zraka zaradi cestnega prometa.
Kot je na zasedanju med drugim
poudarila ministrica Irena Majcen,
sta pred nami dve nalogi: blaženje podnebnih sprememb in pa nujno prilagajanje
nanje. Blaženje podnebnih sprememb je največji okoljski, razvojni, politični in
pa tudi etični izziv, s katerim se spoprijema človeštvo v tem trenutku.
Ministrica predstavila tudi nekatere primere dobrih praks
V okviru tematske razprave
»onesnaževanje zraka iz cestnega prometa«, ki je za Slovenijo kot tranzitno
državo še zlasti pomembno, je ministrica Irena Majcen poudarila, da je elektro
mobilnost eden izmed možnih načinov za izboljšanje energetske učinkovitosti
prometa kot tudi kakovosti zraka, dodatno pa lahko pozitivno prispeva k
zagotavljanja mobilnosti v urbanih področjih z uvajanjem alternativnih oblik
prevoza.
Ministrica je ostalim ministrom
predstavila nekatere primere dobrih praks, ki jih je uvedlo mesto Ljubljana kot
Zelena prestolnica Evrope 2016, in sicer projekt »car sharing« z električnimi
vozili in inovativen sistem prevoza na klic EURBAN, ki se prav tako izvaja z
električnimi vozili.
Načrtuje se posodobitev davkov v konteksu zelene davčne reforme
Z vidika ukrepov za izboljšanje
zraka je ministrica pojasnila, da je Slovenija že uvedla davek na motorna
vozila, ki upošteva ne samo CO2 emisije, ampak tudi emisije onesnaževal zraka,
načrtuje pa se posodobitev davka na motorna vozila ter davka na pogonska goriva
v kontekstu zelene davčne reforme, ki je prednostni projekt vlade.
V prizadevanjih za izboljšanje
kvalitete zraka pa bi bilo potrebno spodbujati skupne pristope pri oblikovanju
davka na motorna goriva, ki bi prispevali k ustrezni davčni obravnavi
bencinskega in dizelskega goriva, tudi na multilateralnem nivoju, je med drugim še dejala ministrica.
Sicer pa se je zasedanje OECD zaključilo
s plenarnim zasedanjem na temo učinkovite rabe virov, kjer so sodelujoči
ministri in ostali predstavniki razpravljali o stroškovno učinkovitem prehodu
na krožno gospodarstvo, ki učinkovito ravna z naravnimi viri ter prispeva k
rasti in novim delovnim mestom. (mj)