Na Brdu pri Kranju bo 8. oktobra že šesto strateško srečanje Inovacije energetike z več kot 25 govorci.
V dejavnosti, za katero se včasih morda zdi, da je cokla razvoja Slovenije, delujejo izjemno prodorni in inovativni. Kako jih izrabiti in slovenski trajnostni razvoj naravnati v smeri čim večjih makroekonomskih učinkov, z zagotavljanjem novih delovnih mest velike dodane vrednosti? Kako energetskemu sistemu zagotoviti trajno učinkovitost in stabilnost v povezavi s sodobnimi okoljskimi in podnebnimi izzivi ter izzivi pri zagotavljanju energetske učinkovitosti? Odgovore na ta in podobna vprašanja bodo iskali udeleženci okrogle mize Strategije prihodnosti in prave izbire za trajnostno energetiko, na konferenci pa boste lahko izvedeli še veliko več.
Tako bo podjetje Gen-I predstavilo svojo prodorno pot na tuje trge, pri čemer je njihovi posebni, za ta namen sestavljeni ekipi, ob lanskem vstopu na hrvaški trg električne energije uspelo v izjemno kratkem času vzpostaviti polno delujočo organizacijsko enoto v Zagrebu z okoli 30 zaposlenimi ter z blagovno znamko Jeftina struja prehiteti vso konkurenco.
Električna mobilnost ni le odgovor na okoljske in podnebne izzive ter izzive, povezane z večanjem energetske neodvisnosti. Električna mobilnost prinaša tudi številne makroekonomske prednosti, ki bi jih morali v Sloveniji vsekakor izkoristiti. Je tudi enkratna možnost za uveljavitev strategije pametne specializacije in povezovanja različnih deležnikov iz akademske, razvojno raziskovalne sfere, prek industrijskega razvoja in izdelave komponent, do povezovanja s svetovno uveljavljenimi izdelovalci električnih vozil. Pod okriljem prvega slovenskega demonstracijskega projekta trajnostne mobilnosti s ciljem preverjanja upravičenosti in vzdržnosti vzpostavitve trga električnih avtomobilov v Sloveniji ima seveda posebno mesto velik, evropski industrijsko znanstven razvojni projekt EuroLis, v okviru katerega pod koordinacijo znanstvenika Kemijskega inštituta dr. Roberta Dominka uspešno sodelujejo matični Renault, Kemijski inštitut in CONOT. Z demonstracijskim projektom električne mobilnosti pa CONOT preverja tržni potencial Renaultove električne mobilnosti v Sloveniji. Izsledki demonstracijskega projekta bodo namreč eden pomembnih dejavnikov pri odločitvi Renaulta, da s svojimi električnimi avtomobili vstopi na slovenski avtomobilski trg v polnem obsegu, s srednjeročnimi in dolgoročnimi poslovnimi cilji.
Kako naj bi povečali učinkovitost delovanja elektrodistribucijskega sistema po zgledu evropskih primerov, pa bodo z izzivalnim vprašanjem, ali je bila ustanovitev družbe SODO leta 2007 ponesrečen odgovor na zahteve evropske zakonodaje, skušali odgovoriti predstavniki GIZ Distribucije električne energije. Organizatorji obljubljajo še vrsto podobnih zanimivih predstavitev primerov, ki odpirajo številne možnosti za povečanje učinkovitosti in nove poslovne priložnosti tudi za slovensko energetiko in elektroindustrijo. Več o tem na
www.prosperia.si. Vabljeni! (bj)