V Srednji tehniški šoli Krško so pred petnajstimi leti v okviru izbirnih predmetov zasnovali program jedrskega modula, ki so ga poimenovali Temeljna znanja iz jedrske tehnike. Doslej se ga je udeležilo že 448 dijakov in dijakinj elektrotehnike, 37 dijakov in dijakinj na smeri tehnik računalništva in 113 elektrotehnikov, ki so se izobraževali ob delu.
Teoretični del pouka izvedejo profesorji v predavalnicah, praktične vaje jedrskega modula, ki je zasnovan v sedmih vsebinskih sklopih, pa v celoti že vsa leta potekajo v sodelovanju z Nuklearno elektrarno Krško in Informacijskim središčem GEN energije. Tako se na simulatorju v NEK, ki je popolna kopija komandne sobe, dijaki prelevijo v operaterje, simulirano upravljajo elektrarno in spoznavajo njene glavne procese ter sisteme. Poučijo se tudi o ionizirajočem sevanju in radiološki zaščiti v NEK. V mobilnem laboratoriju radiološke zaščite pa nato pridobljeno znanje preverijo še z meritvami in izračuni. Praktični del tega izbirnega predmeta prinese tudi zelo zanimiv obisk v Informacijskem središču GEN, kjer si dijaki ogledajo interaktivno razstavo Svet energije in tam utrdijo znanje o najbolj pomembnih delih elektrarne in njenih funkcijah. Med drugim spoznajo širšo oskrbo Slovenije z električno energijo s pomočjo simulacije Energetska mešanica. Samostojno poskušajo oblikovati energetsko mešanico in opazujejo, kako njihove odločitve vplivajo na zanesljivost oskrbe, izpuste toplogrednih plinov in stroške oskrbe z električno energijo.
»Razumeti pomen in namen različnih tehničnih strok za razvoj človeštva ter globalni vpliv na planet je nujno za demokratično odločanje. Odgovorno je, da te stroke primerno predstavimo vsem generacijam, najmlajšim in najstarejšim. Šole imajo pri tem izredno vlogo, srednje šole že lahko bolj poglobljeno prispevajo k razumevanju, a seveda morajo te vsebine vključiti v svoje učne programe«, je ob obletnici sodelovanja v jedrskem modulu povedal predsednik uprave NEK Gorazd Pfeifer in dodal, da je jedrska tehnika stroka, ki jo redko najdemo v učnih materialih, pri čemer je Srednja šola Krško pri tem svetla izjema, ki s svojim proaktivnim pristopom pomembno prispeva tudi k sprejemljivosti jedrske tehnologije v Posavju in Sloveniji.
Ravnatelj Srednje šole Krško Jože Pavlovič pa je ob tej priložnosti poudaril, da je v času, ko poteka razmislek v zvezi z odločitvijo naše države o gradnji drugega bloka NEK, pomen tega izbirnega predmeta še toliko večji, saj omogoča dijakom realen in strokoven vpogled v tovrstne vsebine, ki širijo energetsko pismenost. (bj)