Mag. Bojan Kumer o uvedbi energetskih izkaznic in zmotah javnosti glede EZ-1.
Državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor mag. Bojan Kumer je predstavil pomembnost in nujnost implementacije energetske izkaznice ter pojasnil številne zmotne dileme, ki so se ob sprejemanju Energetskega zakona (EZ-1) pojavile v javnosti.
Še posebej je izpostavil novosti, ki jih prinaša EZ-1, in sicer predvsem celovito ureditev področja energetike. Po njegovem prepričanju je zakon urejen pregledno in strukturiran tako, da posamezna poglavja predstavljajo zaključeno celoto. Zakon tudi ukinja vse nepotrebne administrativne ovire. Tako v celoti ukinja licenco za opravljanje energetskih dejavnosti, ukinja energetsko dovoljenje za vse energetske objekte, razen za elektrarne ter v celoti ukinja soglasja vlade k uvrstitvi objektov v infrastrukturo.
Glede energetskih izkaznic zakon širi obveznosti v zvezi z izdelavo le-teh, ki je v okviru minimalnih zahtev predpisov EU, kar pomeni, da z energetskim zakonom v slovenski pravni red prenašamo zgolj minimalne določbe v zvezi z izdelavo in izdajo energetskih izkaznic. Obveznosti , ki jih za lastnike stavb prinaša zakon, ne presegajo obveznosti, ki jih določajo določbe Direktive o energetski učinkovitosti stavb.
Prav tako cena izkaznice ni določena z zakonom oziroma podzakonskimi akti. Na ceno bo vplival odprti trg, ki ga uravnava ponudba in povpraševanje, in se še vzpostavlja. Cene ni mogoče enoznačno določiti, ker nanjo vpliva velikost objekta, popolnost dokumentacije, raznolikost vgrajenih sistemov ogrevanja, hlajenja in prezračevanja in navsezadnje tudi potni stroški. Po pričakovanjih so na trgu zelo različne cene. Zakon zagotovlja tudi zadostno število strokovnjakov (več kot 150), da je trg ponudbe odprt.
Glede navedbe števila stavb, za katere je energetska izkaznica potrebna je mag. Bojan Kumer poudaril, da izkaznice ne potrebujejo obstoječe stavbe, ki se ne prodajajo ali oddajajo. Zakon določa tudi vire in način spodbujanja ukrepov za povečanje energetske učinkovitosti. Ukrepi, ki so upravičeni do spodbud, in podrobnosti v zvezi z njimi niso določeni v zakonu, ampak je to predmet podzakonskih predpisov. Določanje posameznega ukrepa, v tem primeru izdelave energetske izkaznice, bi bilo preveč podrobno in nesistemsko in bi po nepotrebnem povečevalo vsebino zakona.
Energetska izkaznica je namenjena kupcu in novemu najemniku, ki se odloča za nakup ali najem in ne pozna energetskih lastnosti objekta. Priporočila kot del energetske izkaznice pa kupcu dajo jasno informacijo, kaj je treba na objektu še narediti, da bo bolj učinkovit. To pomeni, da energetska izkaznica da kupcu tudi jasno informacijo, kolikor bo moral v objekt še vložiti, da bo zadostno energetsko učinkovit. Ravno tako najemnik z njo dobi relevantno informacijo, koliko ga bodo stali obratovalni stroški pri najemu. V praksi namreč pri odločitvi za nakup kupci upoštevajo več dejavnikov, med drugim bo to lahko tudi energetsko učinkovitosti stavbe, je še poudaril mag. Bojan Kumer. (pb)