V prejšnjem prispevku smo se posvetili načinom in poteku polnjenja Renaultovega e-techa, tokrat pa smo pripravili še podrobnejši pregled stroškov v primerjavi z nakupom klasične različice tega vozila. Najnovejši Renaultov električni avtomobil smo preizkusili v drugi najdražji izvedbi, EV60 160 kW optimum charge techno (46.590 evrov). Glede na to, da je ponudba megana z motorji na fosilna goriva relativno omejena je tovrstna primerjava pri tem avtomobilu nekoliko težja. S stopnjo opremljenosti techno je z najzmogljivejšim dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom, primerljivim z enostopenjskim prenosom megana e-tech, najdražja različica klasične Renaultove kombilimuzine nižjega srednjega renault megane blue dCi 115 EDC techno. Zanjo je potrebno odšteti 29.090 evrov. Klasični avtomobil doseže največjo moč le 85 kW (115 KM), izbrani megane e-tech 160 kW (218 KM). Že to kaže na izjemno razliko med avtomobiloma. Tudi zato je ta drugi najdražji serijski megane e-tech dražji od najdražjega serijskega megana s klasičnim motorjem za 40 odstotkov. A tako kot za vse električne avtomobile tudi zanj velja, da se kljub veliki razliki v nabavni ceni, v obdobju petih let raba avtomobila splača tistim, ki na dan prevozijo veliko kilometrov. Na primer dnevni delovni migranti iz Maribora in Kopra ali Nove Gorice, zaposleni v Ljubljani. To so hkrati vozniki, ki v ozračje s klasičnimi avtomobili izpustijo tudi največ toplogrednih plinov.
Če bi upoštevali ceno primerljivih avtomobilov na fosilna goriva drugih znamk, katerih pogonski motorji dosežejo največjo moč okoli 160 kW pa je razlika v nabavni ceni občutno manjša. Toliko večji so zato prihranki ob večletni uporabi avtomobila. Z drugim najdražjim meganom e-tech v primerjavi s klasičnim meganom vsekakor ne morejo pridobiti finančne koristi prebivalci Slovenije, ki na dan prevozijo 120 km ali manj, in to izključno izven avtocestnega omrežja. Vendar pa njihove potrebe z enim polnjenjem baterije zadovolji tudi izhodiščna različica megana e-tech, equilibre EV40 96 kW standard charge, za katero je potrebno odšteti 37.090 evrov, oziroma z upoštevanjem subvencije Eko sklada, »le« 32.590 evrov. S to maloprodajno ceno in ugodnim kreditom Eko sklada (trimesečni EVRIBOR + 1,3 odstotka brez pologa, odplačila doba do deset let) je seveda nakup in uporaba električnega avtomobila v primerjavi s klasičnimi avtomobili toliko ugodnejša.
Pri tem je sicer treba upoštevati, da ima izhodiščna različica megana e-tech največjo moč motorja 96 kW (130 KM), velikost baterije 40 kWh, polni pa se lahko izključno enofazno, z največjo močjo 7,4 kW. A je tudi največja moč polnjenja 2 kW (10 A) dovolj, da se baterija vsakdanjemu delovnem migrantu iz Kočevja v Ljubljano v času ugodne nočne tarife za električno energijo napolni dovolj za povratno pot na delo.
Prav ta razčlenitev ponudbe megana e-tech, od najmanj zmogljivega motorja ter preproste tehnologije polnjenja baterij in temperaturnega managementa baterijskega sklopa do najbolj naprednih rešitev v svetu sodobnih električnih avtomobilov, potrjuje vsestranskost Renaultovega električnega aduta. Za izbiro pravšnje različice pa je potrebno dobro razumeti lastne scenarije in okoliščine vsakdanje uporabe avtomobila ter v njihovi luči oceniti prednosti in omejitve, oziroma pomanjkljivosti posamezne različice.