Pred kratkim so v centralni remizi zagnali novo visečo dizelsko lokomotivo Scharf, ki jih v jami uporabljajo za transport opreme, materiala in zaposlenih.
Jamski transport je v Premogovnuiku Velenje eden izmed pomembnejših procesov za pridobivanje energenta, saj omogoča delovanje vseh drugih deležnikov, ki sodelujejo pri pridobivanju premoga. V premogovniku transport izvajajo z visečimi dizelskimi lokomotivami in akumulatorskimi talnimi lokomotivami, na deloviščih pa za transport opreme in materiala uporabljajo elektro, pnevmatske in dizelsko gnane ranžirne vlake, t. i. Scharmane. V jami Premogovnika so viseče dizelske lokomotive najpomembnejše, saj po visečem tiru transportirajo ljudi, opremo in material od nakladalno-razkladalnih postaj pod jaškom NOP na delovišča po celotni jami. Uporabljajo jih tudi za dostavo izrabljenega materiala z delovišč nazaj na nakladalno-razkladalne postaje pod jašek NOP ter za prestavitev materiala in opreme po jamskih deloviščih. Trenutno jih deluje devet, najstarejša je iz leta 2007, zadnja pa je bila nabavljena leta 2018.
Lokomotivo modularne sestave, ki je v Premogovnik prispela v zadnjih dneh junija letos, je bilo razmeroma enostavno pretovoriti na vozne enote in transportirati v jamo. V centralni remizi so jo začeli na visečo tirno progo sestavljati v avgustu, pri čemer so pri zagonu sodelovali tudi specialisti proizvajalca naprave podjetja Scharf. Za prevoz materiala in opreme so na viseče dizelske lokomotive vgrajene štiri dvižne grede s skupno nosilnostjo 24 ton. Vsaka dvižna greda ima svoj pogon z reduktorjem za dviganje in spuščanje nosilne bremenske verige ter varnostno blokado proti preobremenitvi. Verige so opremljene z dvojnimi kavlji za lažje pripenjanje voznih enot in opreme.
Vodja Strojne priprave dela v Premogovniku Velenje dr. Rolando Koren je ob novi pridobitvi povedal, da jim viseče dizelske lokomotive, s pomočjo katerih na delovišča dostavljajo in odvažajo opremo, ki jo potrebujejo za delo v jami, omogočajo več različnih konfiguracij pogonov, kar v Premogovniku Velenje uporabljajo predvsem pri prevozu najtežjih bremen v progah z največjimi nakloni.