Energetika

Predlog novele energetskega zakona EZ-1 v javni obravnavi

Rok za pripombe na predlog zakona je do vključno 26. junija 2013.
Predlog novele energetskega zakona EZ-1 v javni obravnavi

Potem, ko je vlada RS v maju iz zakonodajnega postopka umaknila Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (EZ-F), je pristojno ministrstvo za infrastrukturo in prostor pripravilo predlog novega Energetskega zakona (EZ-1), ki na sodoben način ureja področje energetike ter v celoti prenaša pravo Evropske skupnosti (direktive in uredbe) s področja tretjega energetskega svežnja v nacionalno zakonodajo.

Predlog zakona EZ-1 je nadgradnja predloge zakona, ki je v drugi polovici leta 2011 že prestal javno obravnavo, zato je tokratna javna obravnava skrajšana na štirinajst dni. To pomeni, da ima zainteresirana javnost možnost podati stališča in pripombe na predlog zakona, izključno na predpisanem obrazcu za pripombe, na e-naslov Ministrstva za infrastrukturo in prostor do vključno 26. junija 2013.

Predlog Energetskega zakona v slovenski pravni red delno ali v celoti prenaša deset direktiv in šest uredb Evropske komisije, največ iz tretjega energetskega svežnja, uskladitev z Direktivo 2009/28 glede na pisni opomin in obrazloženo mnenje Evropske komisije, ureja razmerja v povezavi z uredbami, odpravlja pomanjkljive opredelitve glede na odločbo Ustavnega sodišča RS ter usklajuje zakon glede na predlagane spremembe. Je eden najobsežnejših predlogov zakona v vsej slovenski zakonodajni zgodovini, saj vsebuje preko 560 členov.
Vsebina Energetskega zakona je bila že dvakrat v javni obravnavi in sicer prvič v drugi polovici leta 2011 kot besedilo EZ-1 in drugič oktobra 2012 kot Zakon o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (EZ-F). 
Novo besedilo EZ-1, ki je v ponovni javni obravnavi, je v največji meri dopolnjeno s priporočili in predlogi zainteresirane javnosti iz obeh javnih obravnav. Ponovna javna obravnava je potrebna zaradi vključitve vsebin, ki so bile naknadno vključene v besedilo zakona in sicer tokratni predlog EZ-1 dodatno prenaša besedilo direktive 2012/27/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o energetski učinkovitosti, spremembi direktiv 2009/125/ES in 2010/30/EU ter razveljavitvi direktiv 2004/8/ES in 2006/32/ES  ter predpisuje določbe o določitvi pristojnega organa in kazenske sankcije za izvajanje: uredbe (EU) št. 1227/2011 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2011 o celovitosti in preglednosti veleprodajnega energetskega trga, uredbe (EU) št. 347/2013 Evropskega parlamenta in Sveta  z dne 17. aprila 2013  o smernicah za vseevropsko energetsko infrastrukturo in razveljavitvi Odločbe št. 1364/2006/ES in spremembi uredb (ES) št. 713/2009, (ES) št. 714/2009 in (ES) št. 715/2009.

Novi zakon je razdeljen na devet posameznih delov in sicer na: uvodne določbe zakona; električno energijo; zemeljski plin; toploto in druge energetske pline iz zaključenih distribucijskih sistemov; tekoča goriva; energijsko učinkovitost in obnovljive vire energije; skupne določbe; transport ogljikovega dioksida ter kazenske določbe.

Zakon določa načela energetske politike, pravila delovanja trga z energijo, načine in oblike izvajanja gospodarskih javnih služb na področju energetike ter načela in ukrepe za doseganje zanesljive oskrbe z energijo, za povečanje energijske učinkovitosti in varčevanja z energijo ter za večjo rabo energije iz obnovljivih virov, določa pogoje za obratovanje energetskih naprav in ureja pristojnosti, organizacijo in delovanje Agencije za energijo ter pristojnosti drugih organov, ki opravljajo naloge po tem zakonu. (pb)

Več na: www.energetika-portal.si

Polona Bahun
O avtorju