Povedano drugače, letos naj bi bil že vsak peti prodan nov avtomobil na svetu električen, prodaja električnih vozil pa naj bi se še krepila tudi v prihodnje. Po napovedih Mednarodne agencije za energijo IEA naj bi naraščajoče povpraševanje po električnih vozilih v naslednjem desetletju temeljito preoblikovalo svetovno avtomobilsko industrijo in občutno zmanjšalo potrebe po nafti za cestni promet. Napovedi izhajajo iz podatkov o gibanju globalne prodaje električnih vozil, pri čemer se je prodaja v prvem letošnjem četrtletju v primerjavi z enakim lanskim obdobjem povečala za četrtino, število prodanih električnih avtomobilov v navedenem obdobju pa je bilo približno enako številu vozil prodanih v celotnem letu 2020. Precejšnjo rast prodaje električnih vozil beležijo predvsem na Kitajskem, kjer naj bi letos prodali kar 10 milijonov tovrstnih vozil, kar predstavlja že 45 odstotkov vse prodaje avtomobilov v državi. Pri tem je zanimiv podatek, da je bilo lani že 60 odstotkov vseh prodanih električnih avtomobilov na Kitajskem cenejših od primerljivih na fosilna goriva. Ta so sicer v Evropi in ZDA še vedno dražja od klasičnih z notranjim zgorevanjem, pri čemer pa naj bi se cene v prihodnjih letih tudi na teh trgih zaradi krepitve konkurence in izboljšanja tehnologij baterij znižale. V ZDA naj bi bil sicer letos približno eden od devetih prodanih avtomobilov električen, medtem ko naj bi v Evropi, kljub na splošno šibkim napovedim glede prodaje osebnih avtomobilov in postopni odpravi subvencij v nekaterih državah, električni avtomobili še vedno predstavljali približno enega od štirih prodanih avtomobilov.
Optimistične napovedi o letošnji globalni rasti prodaje električnih avtomobilov temeljijo na prodajnih podatkih v prvih letošnjih mesecih pa tudi rekordni rasti v minulem letu, ko se je svetovna prodaja električnih avtomobilov povečala za 35 odstotkov, na skoraj 14 milijonov vozil. Poleg tega se rast prodaje, poleg na treh vodilnih trgih, vse bolj krepi tudi na nekaterih razvijajočih se trgih, kot sta denimo Vietnam in Tajska, kjer so električni avtomobili lani dosegli že 15 oziroma 10-odstotni prodajni delež. Poznavalci glede na razvojne trende tako ocenjujejo, da bo do leta 2035 že vsak drugi prodan avtomobil električen oziroma, da bosta v primeru izpolnitve globalnih podnebno-energetskih zavez že dva od treh prodanih vozil – od avtomobilov, dostavnih vozil, avtobusov ter dvo in trikolesnikov, na svetu do leta 2035 električna. K izpolnitvi teh napovedi naj bi prispevalo tudi dejstvo, da so proizvajalci e-vozil sprejeli pomembne ukrepe za uresničitev političnih ambicij držav glede uvedbe električnih vozil, okrepile pa so se tudi naložbe v proizvodnjo baterij, ki naj bi tako uspela slediti povečanemu povpraševanju.
V poročilu IEA še opozarja, da je za nadaljnjo rast uporabe e-vozil ključnega pomena tudi zagotavljanje potrebne javne polnilne infrastrukture, ki mora slediti prodajnim številkam e-vozil. Ob tem navajajo, da se je sicer število javnih polnilnih mest nameščenih po vsem svetu leta 2023 v primerjavi z letom 2022 povečalo za 40 odstotkov, rast hitrih polnilnikov pa je prehitela rast počasnejših, a bo treba, če želimo doseči raven uvedbe električnih vozil v skladu z zavezami vlad, polnilno omrežje do leta 2035 povečati za šestkrat. Ob tem bo treba veliko pozornosti nameniti tudi skrbnemu načrtovanju omrežja, da povečano povpraševanje po električni energiji zaradi polnjenja ne bo preobremenilo obstoječih električnih omrežij in ogrozilo zanesljivost oskrbe.