Energetika

Projekt e-mobilnosti v skupini HSE

Znotraj skupine HSE je trenutno postavljenih 22 klasičnih in tri hitre polnilne postaje.
Projekt e-mobilnosti v skupini HSE

Nosilec projekta e-mobilnost znotraj skupine HSE so Dravske elektrarne Maribor, ki so skupaj s HSE in mariborsko Univerzo ob letošnjem dnevu zemlje 22. aprilu pripravile tudi prvo konferenco o e-mobilnosti kot poslovni priložnosti za Slovenijo. Kateri so bili razlogi za večjo angažiranost na tem področju, kakšni so obeti in kaj jim je doslej sploh uspelo narediti, smo se pogovarjali s svetovalcem direktorja DEM Samom Fekonjo.
Projekt e-mobilnosti je bil znotraj skupine HSE že pred časom identificiran kot razvojni projekt in takrat je s strani Holdinga prišla tudi pobuda, da bi štafeto v tem projektu kot največji proizvajalec električne energije iz obnovljivih virov  in kompentenčni center za e-mobilnost prevzele Dravske elektrarne. Osnovna zamisel glede e-mobilnosti, ki ima tudi največ podpore v svetu in je tista pozitivna razvojna zgodba v luči zmanjševanja onesnaževanja s CO2, je namreč ta, pravi Samo Fekonja, da naj bi električna vozila poganjala predvsem elektrika iz OVE.
Ko smo se pred dvema letoma in pol lotili te zgodbe, je na projektih zmanjševanja onesnaževanja, kjer je eden poglavitnih virov ravno promet, veliko delala tudi takratna vladna služba za podnebne spremembe, ki je sicer danes ni več. Je pa njeno vlogo prevzelo pristojno ministrstvo za infrastrukturo in prostor, ki je tovrstnim projektom zelo naklonjeno in je tudi zagnalo številne akcije v smeri spodbujanja e-mobilnosti, kar je tudi nam, dalo novo spodbudo. Sprva smo začeli z majhnimi koraki, s postavitvijo prvih nekaj polnilnih postaj, ki pa počasi že  preraščajo v mrežo. Tako imamo znotraj skupine HSE ta hip nameščenih 22 »počasnih« in tri hitre polnilne postaje ( v Sloveniji je poleg teh ta hip le še ena v lasti Elektra Maribor), vzpostavili smo tudi center upravljanja polnilnih postaj in razvili ustrezen poslovni model, ki je v celoti plod domačega znanja in zbuja precej zanimanja tudi v tujini, pred kratkim zagnali spletni portal z osnovnimi informacijami o e-mobilnosti in imamo tudi še kar nekaj ambicioznih načrtov za prihodnost. Poglejte si VIDEO izjavo.

Do leta 2020 v Sloveniji 3.000 polnilnih postaj?

Slovenija se je v skladu z evropskimi razvojnimi načrti sicer zavezala, da naj bi do leta 2020 na svojem ozemlju postavila 3.000 polnilnih postaj, trenutno pa jih je okoli 150. Približno toliko kot je polnilnih postaj, je tudi električnih vozil, je pa dejstvo, da se tovrstna industrija razvija izjemno hitro in število vozil na električni pogon po svetu skokovito narašča. Tako naj bi po besedah Sama Fekonje v ZDA samo marca letos prodali  50 tisoč nissanovih leafov, pri čemer ocenjujejo, da bo prodaja e-vozil v naslednjih mesecih dosegla že številko 200 tisoč na mesec. Zgovoren je tudi podatek, da je bil konec minulega leta na Norveškem najbolj prodajan avtomobilski model prestižni električni TESLA, ter da je Angela Merkel napovedala, da naj bi bilo do konca tega desetletja samo v Nemčiji že milijon električnih vozil.
Skratka, pravi Samo Fekonja, razmere na področju uporabe električnih vozil se drastično spreminjajo in kažejo na to, da je duh e-mobilnosti ušel iz steklenice. Gre torej, poudarja Samo Fekonja, za neke nove trende, ki ob relativno majhnih vložkih prinašajo nove poslovne priložnosti in Slovenija bi jih morala znati tudi izrabiti. O tem, v kolikšni meri je realna številka 3.000 polnilnih postaj do leta 2020, ne gre razpravljati, imamo pa vsekakor priložnost, da izrabimo svojo »majhnost« in uporabnikom električnih vozil s postavitvijo nekaj deset polnilnih postaja na ključnih prometnih točkah omogočimo obisk in prehod naše države brez večjih težav. Celoten pogovor si lahko preberte v naslednji številki revije Naš stik, vmes pa lahko obiščete tudi nov spletni portal www.emobilnost.eu .

Brane Janjić

Brane Janjič
O avtorju