Ocenjuje se, da je na svetu približno milijarda osebnih vozil. Če bi vsa ta vozila zamenjali za električnega Teslo X, bi samo za shranjevalnike energije v teh avtomobilih potrebovali več kot dvakratnik vseh ocenjenih zalog kobalta na svetu. Precej omejene so tudi zaloge litija, zato znanstveniki po vsem svetu pospešeno iščejo nove materiale, ki bodo cenejši in lažje dostopni od trenutno uporabljenih. Precej raziskav na tem področju delajo tudi na Kemijskem inštitutu v Ljubljani, ključne ugotovitve in dileme pa bo na jutrišnji konferenci Energetika in okolje predstavil
dr. Jan Bitenc. Kot pravi, je v zadnjem času zelo veliko iskanja »instant« rešitev, v resnici pa je potrebno ogromno raziskav in možni premiki so običajno relativno majhni. Vsak nov članek o akumulatorjih namreč še ne pomeni inovacije čez dve leti. Res pa je, da je največje gonilo razvoja na področju razvoja akumulatorjev prav avtomobilska industrija.
Po njegovih besedah, velika priložnost v prihodnje poleg proizvajalcev akumulatorjev čaka zlasti podjetja, ki so že danes vrhunska na področju elektronike in digitalizacije. Z razvojem sistemov nadzorovanja polnjenja in praznjenja, stanja celic in diagnostike, ki bodo vgrajeni v same celice akumulatorjev, bo namreč mogoče stroške precej znižati, saj bomo v primeru, da bomo dobili točno informacijo o tem, kje je težava, lahko zamenjali ali popravili zgolj okvarjeno celico in ne bo treba zamenjati celotnega akumulatorja. Več o shranjevalnikih energije, ki se v kombinaciji z obnovljivimi viri, trenutno kažejo kot najboljši odgovor na izzive prihodnosti, boste zvedeli na omenjeni konferenci Energetika in okolje. V kristalni plači v ljubljanskem BTC-ju vas organizatorji – družba
Prosperia pričakujejo od 9. ure dalje.
Vabljeni!